تغذیه

برای افزایش استروژن چی بخوریم

استروژن نقش فوق‌العاده مهمی در عملکرد بدن زن و مرد ایفا می‌کند و بنابراین، حفظ سطح متعادل استروژن کلیدی است. استروژن یکی از هورمون های مهم و طبیعی است که برای رشد جنسی و تولید مثل زنان می‌باشد. با توجه به اینکه سطح استروژن در زنان بالاتر است، داشتن سطح مناسب از استروژن برای سلامت مردان نیز مهم است. همچنین این هورمون می‌تواند از سلامت استخوان، تنظیم خلق و خو و کاهش خطر سرطان در هر مرد و زنی حمایت کند. در ادامه مطلب به معرفی برخی مواد غذایی برای افزایش استروژن می پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

مواد غذایی سرشار از استروژن

1. دانه کتان

دانه کتان یکی از غنی‌ترین مواد غذایی حاوی استروژن است. تحقیقات در مورد پیشگیری از سرطان سینه نشان داده است که مصرف بذر کتان ممکن است سطح هورمون‌هایی را که تصور می‌شود از سرطان سینه پیشگیری می‌کنند را افزایش می‌دهد.

2. محصولات سویا

گفته می شود که محصولات سویا حاوی استروژن های گیاهی معروف به ایزوفلاون هستند. خوردن مقدار معینی از محصولات سویا می‌تواند حجم قابل توجهی ایزوفلاون تولید کند که بیشتر یا برابر با مقدار استروژن بدن است.

محصولات حاوی سویا عبارتند از:

  • شیر سویا
  • جایگزین های گوشت
  • توفو

توفو از شیر سویا تهیه می‌شود و یک پروتئین گیاهی محبوب است. توفو دارای بالاترین میزان استروژن در بین تمام محصولات سویا می‌باشد.

3. میوه های خشک شده

میوه های خشک غنی از مواد مغذی و البته خوشمزه هستند و به راحتی به عنوان یک میان وعده بدون دردسر از آن لذت می برید. میوه های خشک منبعی فوق العاده از فیتواستروژن های مختلف هستند. خرما، آلو خشک و زردآلو خشک از منابع غذایی هستند که بالاترین میزان استروژن را دارند.

4. نخود

نخود همچنین حاوی فیتواستروژن است. مصرف نخود ممکن است منجر به فعالیت‌های استروژنی متوسط ​​در درمان کمبود استروژن شود.

5. حبوبات

حبوبات حاوی ایزوفلاونوئیدها یا ایزوفلاون هستند که بر روی گیرنده استروژن اثر می‌گذارند.

نمونه‌هایی از حبوبات عبارتند از:

  • لوبیا
  • عدس
  • بادام زمینی

6. دانه های کنجد

دانه‌های کنجد دانه‌های کوچک و پر فیبر هستند که از نظر فیتواستروژن، در میان سایر مواد مغذی مهم، بسیار غنی هستند. جالب توجه است، که مصرف پودر دانه کنجد ممکن است بر سطح استروژن در زنان یائسه تأثیر بگذارد.

7. سیر

سیر یک ماده محبوب است که طعم و عطری تند به غذاها اضافه می کند. این ماده غذایی نه تنها به دلیل ویژگی‌های آشپزی خود مورد توجه قرار می گیرد، بلکه به دلیل خواص سلامتی خود نیز مشهور است.

8. رازیانه

رازیانه گیاهی خوش طعم و همه کاره است که می‌توان از آن در انواع غذاها استفاده کرد. همچنین حاوی سطوح بالایی از فیتواستروژن است که برای تقویت استروژن از طریق غذا ایده‌آل است.

9. جوانه یونجه

جوانه یونجه یک افزودنی مغذی به سالاد است، با سطوح بالای ویتامین K و ویتامین C، همچنین دارای سطوح بسیار بالایی از فیتواستروژن است و حاوی 441.4 گرم استروژن در هر 100 گرم است.

5/5 - (1 امتیاز)

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
webmdhealthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا