تناسب اندام

برای افزایش قد چه چیزهایی باید بخوریم؟

برای افزایش قد چه بخوریم؟

قد نقش مهمی در تقویت اعتماد به نفس و زیبایی ظاهری افراد به خصوص کودکان دارد. معمولاً عامل اصلی تعیین قد افراد ژن‌ها هستند، اما به غیر از ژنتیک عواملی مانند رژیم غذایی و سبک زندگی نیز به طور قابل توجهی در قد فرد تأثیر می‌گذارد.

به عنوان یک پدیده طبیعی، رشد قد تا حدی در کنترل ما نیست، زیرا هورمون‌های رشد در بدن افراد مختلف متفاوت عمل می‌کند. به گفته متخصصان، قد فرد با توجه به ژنتیک وی تعیین می‌شود و اعتقاد بر این که فرد پس از رسیدن به سن 18 سالگی رشد قدش متوقف می‌شود. اما از طرف دیگر، بخشی از متخصصان بهداشت معتقدند با انواع خاصی از مواد غذایی در رژیم روزانه می‌توان قد را چند سانتی متر افزایش داد. به عنوان مثال، مرغ بهترین منبع پروتئین است که به ساخت بافت ها و عضلات کمک می‌کند. مصرف هر روز حداقل 50 گرم مرغ، قد را افزایش می‌دهد. همچنین، موز به عنوان یک منبع غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز، کلسیم و باکتری‌های سالم و بیولوژیکی سالم، از بهترین مواد غذایی افزایش قد است. برای دانستن مواد غذایی مناسب افزایش قد با ادامه این مقاله همراه باشید.

آیا غذا باعث بلندتر شدن قد می‌شود؟

استخوان‌های هر فردی تا پایان بلوغ در حال رشد است، در پایان بلوغ رشد فرد نیز متوقف می‌شود. برخی از عواملی که روی قد فرد تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • ژنتیک: ژن‌ها تا 80٪ قد انسان را تعیین می‌کنند.
  • جنسیت: طبق مطالعات، خانم‌ها به طور معمول با پایان بلوغ رشد قدشان متوقف می‌شود و آقایان به طور معمول در 18 سالگی.
  • هورمون‌ها: به طور کلی بدن هر فرد هورمون‌هایی تولید می‌کند که روی رشدقد فرد تأثیر می‌گذارد.
مقاله پیشنهادی:  8 اسموتی کتو (رژیم کتوژنیک) برای کاهش سریع وزن

بهترین رژیم‌های غذایی برای افزایش قد

1. مصرف تخم مرغ برای افزایش قد 

تخم مرغ حاوی مواد مغذی بسیاری است که در رشد و نمو قد مهم هستند.

2. لبنیات برای افزایش قد 

کلسیم موجود در لبنیات برای رشد استخوانها و به خصوص قد ضروری است. علاوه بر این غذاهای غنی از کلسیم از قبیل کلم بروکلی، کلم، پرتقال و توفو به رشد قد کمک می‌کنند.

3. سبزیجات مناسب برای افزایش قد 

سبزیجات از مواد معدنی ضروری گرفته تا فیبرهای غذایی، هورمون‌های رشد در بدن را تحریک می‌کند و در نتیجه باعث افزایش قد می‌شود.

4. افزایش قد با مصرف سویا

سویا به عنوان منبع غنی از پروتئین‌ها، فولات، ویتامین‌ها، فیبر و کربوهیدرات‌ها باعث بهبود توده و تراکم استخوان و بافت های بدن و افزایش قد می‌شود. به طوری که به گفته متخصصان تغذیه، هر روز باید 50 گرم سویا مصرف شود.

5. بلغور جو دوسر

غذاهای غنی از پروتئین مانند بلغور جو دوسر در ترمیم استخوان‌ها و بافت ها کمک کننده است. به گفته متخصصان بهداشت، کسانی که مایل به افزایش قد خود هستند باید روزانه حداقل 50 گرم بلغور جو دوسر مصرف کنند.

6. آجیل و دانه‌ها برای افزایش قد 

آجیل‌هایی مانند بادام زمینی، بادام و دانه‌هایی مانند دانه کدو تنبل، دانه‌های کتان حاوی مواد معدنی ضروری و اسیدهای آمینه هستند که به ترمیم و ساخت بافت های جدید و افزایش قد کمک می‌کنند.

7. ماهی برای افزایش قد 

ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد، تن و ساردین منبع غنی از پروتئین و ویتامین D هستند که برای رشد قد و تراکم استخوان ها حیاتی هستند.

مقاله پیشنهادی:  راه های افزایش قد

8. افزایش قد با مصرف مرغ

مرغ بهترین منبع پروتئین است و مصرف روزانه حداقل 50 گرم مرغ به ساخت بافت ها و عضلات و افزایش قد کمک می‌کند.

9. موز برای افزایش قد 

موز به عنوان یک منبع غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز، کلسیم و باکتری‌های ضد بیوتیک سالم به افزایش قد کمک می‌کند.

10. غذاهای پروتئینی

پروتئین‌ها عناصر سازنده بدن هستند و با ساختن بافت های مختلف به افزایش قد کمک می‌کنند. از طرفی دارای اسیدهای آمینه خاصی هستند که در سلامت استخوان‌ها، عضلات، بافت ها، اندام‌ها، پوست و دندان‌ها مؤثر هستند.

11. ویتامین D برای افزایش قد 

ویتامین D مهم‌ترین نقش در تقویت استخوانها دارد. غذاهایی مانند شیر، گوجه فرنگی، مرکبات، گل کلم و سیب زمینی سرشار از ویتامین D هستند و به طور موثری قد را از نظر ژنتیکی افزایش می‌دهند.

12. ویتامین A مفید برای افزایش قد 

ویتامین‌ها و مواد معدنی برای عملکرد بهتر بدن و رشد سالم ضروری هستند. از بین تمام ویتامین‌ها، ویتامین A نقش اساسی دارد. توصیه می‌شود برای تقویت رشد قد روزانه 4000-5000 IU ویتامین A مصرف کنید. برخی از مواد غذایی مانند طالبی، پاپایا، اسفناج، چغندر، گوجه فرنگی، سبزیجات سبز غنی از این ویتامین هستند.

13. توت مناسب برای افزایش قد 

توت‌هایی مانند توت فرنگی، بلوبری و تمشک میوه‌هایی‌اند که برای رشد قد مناسب هستند.

غذاهایی که برای رشد قد نباید از آنها اجتناب کرد:

  • کربوهیدرات‌ها
  • فست فود یا غذای فرآوری شده
  • شکر
  • نوشابه

خلاصه، قد تا حد زیادی به ژنتیک وابسته است. قد فرد در بزرگسالی متوقف می‌شود، خوردن برخی غذاها باعث بلندتر شدن قد نمی‌شود. با این وجود، طی سالها رشد و نمو در دوران کودکی و نوجوانی و تغذیه مناسب به فرد کمک می‌کند تا به قد کامل خود برسد.

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

پکیج دانلودی درمان دائمی زود انزالی

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی + فایل صوتی دوره + برنامه تمرینی + آموزش تصویری تمرینات + موسیقی تراپی + پشتیبانی 35 روزه

اطلاعات بیشتر
منبع
medicalnewstodayrecipesstylesatlife

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا