بیماری ها

برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به این سوال که “برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟” پاسخ خواهیم داد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

امروزه به دلیل ماشینی شدن بیشتر کارها و افزایش سرعت زندگی و سختی آن استرس‌ها بیشتر شده است و یکی از بیماری‌های رایجی که به دلیل افزایش استرس و یا دلایل دیگر گریبان گیر افراد زیادی می‌شود افزایش اسید معده می‌باشد که می‌تواند بسیار اذیت کننده باشد. خوشبختانه می‌توانید با انتخاب مواد غذایی مناسب دررژیم غذایی خود میزان اسید معده را تا حد موثری کاهش دهید. در این مقاله می‌خواهیم به شما اومایی های عزیز مبتلا به این بیماری بگوییم برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟ با ما همراه باشید.

13 ماده غذایی برای کاهش اسید معده

در این قسمت مواد غذایی که باعث کاهش اسید معده می‌شود، به شما معرفی می‌کنیم:

1- جو

جو یکی از میان وعده‌های مناسب برای کاهش اسید معده است. این ماده به طور موثری از افزایش اسید معده جلوگیری می‌کند. مصرف جو همراه با کشمش باعث جذب اسیدیته کشمش می‌شود. این ترکیب هم اسید معده را کم می‌کند و هم بسیار انرژی بخش است.

همچنین بخوانید:  پاکسازی معده با گیاهان دارویی

2- کاهش اسید معده با زنجبیل

زنجبیل باعث کاهش اسید معده می‌شود. این ماده از قدیم در خانه‌های ایرانی و طب سنتی برای درمان مشکلات گوارشی و التهاب استفاده می‌شده است. می‌توانید ریشه زنجبیل را خشک و آسیاب کرده و بصورت روزانه در پخت و پز استفاده کنید. این ادویه گرم و انرژی بخش علاوه بر کاهش اسید معده یک راه حل عالی برای از بین بردن بوی گوشت خام و خوش طعم کردن غذا می‌باشد. همچنین می‌توانید چای زنجبیل را جایگزین چای ساده نمایید تا اسید کمتری در معده ترشح شود.

تبلیغات

3- آلوئه ورا

آلوئه وراآلوئه ورا برای کاهش اسید معده

آلوئه ورا به عنوان یک ترمیم کننده طبیعی شناخته می‌شود و اسید معده را کاهش می‌دهد و یا آن را تنظیم می‌کند. این ماده را می‌توان به صورت مایع یا تکه‌های جامد استفاده کرد. می‌توانید شربت آلوئه ورا یا آب میوه آن را نیز تهیه و مصرف کنید.

4- سالاد

سالادهای غذایی برای کاهش اسید معده مناسب هستند اما از مصرف گوجه فرنگی، پیاز و پنیر در این سالادها باید خودداری کرد زیرا این مواد محرک اسید معده و افزایش دهنده آن هستند. سس نیز باید به مقدار بسیار کم مصرف شود.

5- کاهش اسید معده با موز

موز برای افرادی که اسید معده دارند میان وعده ای بسیار مفید است. اما حدود یک درصد از افراد با مصرف موز بدتر می‌شوند. بنابراین به یاد داشته باشید برخی رژیم‌ها برای همه افراد مفید نیست. اگر شما نیز با مصرف موز حالتان بددتر می‌شود خوردن آن را متوقف کنید.

6- خربزه

خربزه و بخصوص ملون برای درمان اسید معده مفید است. اگرچه مانند موز، این ماده غذایی نیز برای برخی افراد مشکل ساز است اما طبق تجربه برای بیشتر افراد مؤثر بوده است. علاوه بر خربزه، هندوانه و طالبی نیز برای کاهش اسید معده مناسب است.

همچنین بخوانید:  علائم معده درد عصبی و راه های درمان آن

برای کاهش اسید معده چه بخوریم؟برای کاهش اسید معده چه غذاهایی بخوریم

7- بهبود اسید معده با رازیانه

رازیانه باعث بهبود عملکرد معده و جلوگیری از ترشح اسید اضافه می‌شود. این سبزی مزه ای منحصر به فرد دارد. با این ماده می‌توان سالادهای مختلفی همراه با اسفناج درست کرد. همچنین طعم دهنده مناسب برای مرغ می‌باشد که خواص درمانی هم دارد.

8- مرغ و بوقلمون

مرغ و بوقلمون را می‌توان به صورت سرخ شده، کباب شده یا آب پز مصرف کرد ولی حتماً پوست آن را جدا کنید زیرا سرشار از چربی است. ترکیبات موجود در این گوشت‌ها به طور موثری اسید معده را کاهش می‌دهد. نوع کبابی و آبپز آن تأثیر بیشتری نسبت به نوع سرخ کرده دارد و سالم تر است.

9-ماهی و غذاهای دریایی

غذاهای دریایی نیز برای کاهش اسید معده مناسب می‌باشند. این مواد غذایی را می‌توان به صورت سرخ شده، آب پز و کباب شده مصرف کرد. میگو و ماهی دارای ترکیبات بسیار مهمی مانند چربی‌های امگا 3 برای بدن هستند و علاوه بر آن میزان اسید معده را نیز تنظیم می‌کنند.

10- ریشه‌ ها و سبزیجات

کالری مورد نیاز بدنمصرف ریشه ها برای کاهش اسید معده

کلم بروکلی، کلم پیچ، لوبیا سبز و سایر سبزیجات برای کاهش اسید معده مفید می‌باشند. در واقع تمام سبزیجات و ریشه آن‌ها برای افرادی که مشکل اسید معده دارند توصیه می‌شود.

11- کاهش اسید معده با کرفس

کرفس کالری زیادی ندارد اما منبعی غنی از آب بوده و باعث کاهش اسید معده می‌شود. همچنین باعث کاهش اشتها شده و به دلیل فیبر زیادی که دارد در اکثر رژیم‌های غذایی لاغری نقش مهمی ایفا می‌کند.

همچنین بخوانید:  درد معده؛ درد معده نشانه چیست؟ روش های درمان درد معده

12- جعفری مفید برای کاهش اسید معده

جعفری از دوران قدیم دارویی گیاهی برای درمان مشکلات معده و گوارشی بوده است. جعفری به طور گسترده در تمام فصول یافت می‌شود و شما می‌توانید به راحتی با مصرف آن در کنار وعده‌های غذایی میزان اسید معده خود را کاهش دهید. به علاوه با مصرف آن پوست و مویی شاداب تر خواهید داشت.

13- برنج و دانه‌های گندم

گندم سمولنیا، گندم بلغور و برنج (به خصوص برنج قهوه ای) برای کاهش اسید معده بسیار مفید می‌باشند. در واقع کربوهیدرات پیچیده کربوهیدراتی مناسب و مفید برای سلامتی و بهبود هضم غذا و عملکرد دستگاه گوارش می‌باشند.

سخن آخر

اگر یک یا چند مورد از مواد غذایی که گفته شد را بصورت دائمی و منظم در رژیم غذایی خود قرار دهید به مرور میزان ترشح اسید معده شما تنظیم خواهد شد و بیماریتان درمان می‌شود. در صورتی که این روش‌ها تأثیر کمی داشتند و یا اصلاً مؤثر نبودند و میزان اسید معده شما خیلی بیشتر از حد طبیعی بود به طوری که اجازه انجام کارهای روزمره را به شما نمی‌دهد حتماً باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
ooma

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا