تناسب اندام

بهترین زمان برای ورزش روزانه چه ساعتی است؟

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند حتماً تا به حال به این موضوع پی برده‌اند که تغییرات یا تحولات ساده در فعالیت‌های روزمره از قبیل برنامه‌های غذایی، تمرینات یا فعالیت‌های کوچک تفاوت زیادی در وزن بدن ایجاد می‌کند. با این حال، بسیاری از افراد اغلب در مورد زمان مناسب و تعداد ساعاتی که ورزش و فعالیت‌های بدنی برای کاهش وزن مفید است اطلاعی ندارند. اگر نمی‌دانید چه ساعاتی برای فعالیت‌های بدنی کاهش وزن مناسب است این مقاله را تا آخر بخوانید.

انواع ساعات ورزشی

1. ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی باعث بهبود متابولیسم بدن می‌شود، این بدان معناست که در طول روز نیز کالری سوزی می‌کند. در واقع، ورزش صبح در مقایسه با عصر، به بهبود خواب کمک می‌کند.

طبق مطالعه‌ای موثرترین زمان برای ورزش‌های قلبی به ویژه برای کاهش وزن، صبح‌ها است. در این ساعات اندورفین‌های ترشح شده در حین ورزش باعث می‌شود روز را با انرژی مثبت و هیجان بیشتری شروع کنید. علاوه بر این ورزش صبحگاهی خلق و خوی فرد و هوشیاری ذهنی را بیش از ورزش عصرانه تقویت می‌کند.

مزایای ورزش صبحگاهی

یکی از برجسته‌ترین مزایای ورزش صبحگاهی بدان معناست که روز خود را با اندورفین آغاز خواهید کرد و احساس خوب و با اعتماد به نفس که قبل از روز کاری خواهید داشت.

طبق نظریه پزشکی، ورزش صبحگاهی در زنانی که اضافه وزن داشتند باعث شد تا نسبت به خوردن غذا بی اشتها شوند به علاوه فعالیت بدنی و افزایش کالری سوزی بیشتری در طول روز داشتند.

تمرین در ساعت 7 صبح، در مقایسه با بعد از ظهر یا عصر، به افراد کمک می‌کند خواب با کیفیتی در شب داشته باشند. از طرفی، تمرین صبحگاهی با شکم خالی چربی سوزی به همراه دارد و ورزشکارانی که به دنبال کاهش وزن هستند نیز صبح‌ها با معده خالی ورزش می‌کنند.

2. ورزش عصرگاهی

تمرینات بی هوازی در ورزش عصرگاهی بهتر است. به نظر می‌رسد ورزش عصر بهترین ساعت برای عضله سازی، افزایش قدرت بدنی و ورزش‌های وزنه برداری و ایروبیک است. دمای بدن معمولاً در اواخر بعد از ظهر بالا می‌رود به همین دلیل بهترین زمان برای ساختن عضلات است. علاوه بر این، ورزش بعد از ظهر سطح بالاتری از تستوسترون را آزاد می‌کند، که نقش اساسی در افزایش عضلات دارد.

مقاله پیشنهادی:  چگونه هیکل خوش فرمی داشته باشیم

مزایای ورزش عصرگاهی

ورزش در بعد از ظهر نیز مزایای خاص خود را دارد. طبق گفته‌های علمی بین ساعت 14 و 18 بعد از ظهر، دمای بدن به بالاترین حد می‌رسد. به این معنی که در طی این مدت زمانی بدن آماده‌ترین حالت را برای ورزش دارد و به طور بالقوه موثرترین زمان روز برای تمرین است. علاوه بر این، جذب اکسیژن در عصر سریعتر است و موثرتر از صبح‌ها می‌توان ورزش کرد.

علاوه بر این، در بعد از ظهر و عصر، بدن سریعترین زمان واکنشی را دارد به همین دلیل برای تمریناتی با شدت زیاد (HIIT) مناسب است. اواخر بعد از ظهر همچنین زمانی است که ضربان قلب و فشار خون شما پایین است، که ضمن بهبود عملکرد، احتمال آسیب دیدگی بعد از ورزش را کاهش می‌دهد.

3. ورزش روزانه

طبق گفته محققان 30 دقیقه ورزش در روز عدد جادویی برای کاهش وزن می‌باشد.

به طور کلی 30 دقیقه ورزش تمایل و انرژی لازم برای فعالیت بدنی را تأمین می‌کند. محققان می گویند نتایج نشان می‌دهد که 30 دقیقه ورزش در روز ممکن است مزایای اضافی کاهش وزن را فراهم کند.

زمان مناسب برای ورزش

در حقیقت مهم نیست در چه ساعاتی از روز ورزش کنید. آنچه واقعاً مهم است زمانی از روز است که برای شما مناسب و متناسب با برنامه شخصیتان باشد. هر روز و در یک زمان مشخص، می‌توانید تمرینات ورزشی انتخابی خود را انجام دهید.

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

پکیج دانلودی درمان دائمی زود انزالی

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی (182 صفحه) + فایل صوتی کتاب (132 دقیقه) + کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل + برنامه تمرینی 4 هفته ای + آموزش تصویری تمرینات ورزشی + موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
news18webmdhealthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا