تناسب اندام

چه چیزی بخوریم که باسنمان بزرگ شود

همانطور که برخی افراد دوست دارند باسن کوچکی داشته باشند، افرادی نیز هستند که باسنی بزرگ و خوش فرم را ترجیح می‌دهند. باسن از ماهیچه و لایه‌های چربی ساخته شده است. بنابراین برای داشتن باسنی بزرگ نه تنها باید سایز عضله لگن بلکه لایه چربی باسن را افزایش داد. حتماً از ابتدای مطالعه این مطلب این سؤال برایتان پیش آمده که خب، چه چیزی بخوریم که باسنمان بزرگ شود؟ در جواب باید گفت، برای بزرگی باسن باید دستور غذایی خود را به دو دسته تقسیم کنید، غذاهای غنی از پروتئین که به افزایش توده عضلانی لگن کمک می‌کند و غذاهای پر کالری که به افزایش لایه چربی کمک می‌کند.

جالب است بدانید، عامل اصلی تعیین کننده اندازه باسن ژن‌ها هستند، هیچ ماده غذایی یا مواد مغذی این قدرت را ندارد که به خودی خود اندازه باسن را افزایش یا کاهش دهد اما رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش اندازه آن را تغییر میدهد.

در کل، اگر به دنبال بزرگ کردن باسن خود هستید باید تمرینی هدفمند داشته باشید و کالری‌هایی که باعث رشد عضلات در ناحیه باسن می‌شود و پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین همراه با ورزش‌های خاص برای باسنی خوش فرم و طبیعی داشته باشید. اگر باسن کوچکی دارید در این مطلب با پیروی از رژیم غذایی مناسب کمک می‌کنیم، باسنی بزرگ داشته باشید.

چه چیزی بخوریم که باسنمان بزرگ شود؟

1. تخم مرغ

برای داشتن باسن بزرگ و خوش فرم به مقدار کافی پروتئین و چربی نیاز دارید. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین و چربی خوب مانند لوسین است که با سنتز ماهیچه‌ها و تجزیه پروتئین عضلانی به ویژه برای افزایش سایز باسن مفید است. تخم مرغ حاوی اسیدهای آمینه ضروری مختلف و ویتامین‌های محلول در آب و در چربی است که به بازسازی و تقویت ماهیچه‌ها کمک می‌کند. برای اینکه باسن بزرگ داشته باشید، مصرف 3-2 تخم مرغ روزانه توصیه می‌شود. البته اگر کلسترول بالایی دارید از مصرف زرده خودداری کنید.

2. دانه کتان

دانه کتان حاوی مقادیر زیادی منیزیم، فسفر، امگا 3 و ویتامین‌های گروه B است. دانه‌های کتان سرشار از چربی‌های سالم و پروتئین می‌باشند که برای بزرگی و خوش فرمی باسن ضروری هستند.

فقط 2 قاشق غذاخوری (21 گرم) دانه کتان حدود 4 گرم پروتئین گیاهی دارد که برای عضله سازی باسن ضروری است. همچنین، می‌توانید یک قاشق چای خوری دانه کتان را به صبحانه یا هر وعده غذایی دیگر خود اضافه کنید.

3. سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات با کالری کم است که آن را به یک منبع عالی انرژی و یکی از بهترین موادغذایی برای باسنی بزرگ تبدیل می‌کند. مصرف سیب زمینی موجب افزایش سنتز پروتئین ماهیچه‌ای می‌شود که به افزایش سایز دور باسن کمک می‌کند.

4. قارچ

قارچ سرشار از پروتئین است که باعث افزایش توده عضلانی باسن می‌شود و گزینه خوبی برای همه گیاهخواران و وگان ها است که به دنبال بزرگی باسن خود هستند. قارچ را می‌توانید به سوپ، سالاد یا ساندویچ اضافه کنید تا یک وعده غذایی خوشمزه و سرشار از پروتئین داشته باشید.

5. برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای با تأمین سوخت مورد نیاز بدن برای حفظ توده عضلانی باسن بسیار مفید است. مصرف برنج قهوه‌ای به بهترین شکل باسن را بزرگ می‌کند و به رشد عضلات باسن کمک می‌کند.

6. حبوبات

اگر گیاه‌خوار هستید، می‌توانید با مصرف حبوبات عضلات باسن را افزایش دهید. حبوبات پروتئین بالایی دارند که سنتز عضلات را به حداکثر و باعث رشد باسن می‌شوند. اگر به دنبال باسن بزرگ هستید، حبوباتی مانند لوبیا چشم بلبلی، نخود، سویا و عدس را به طور منظم مصرف کنید تا شاهد تغییر آن باشید.

7. شیر

برای داشتن باسنی بزرگ و خوش فرم به سراغ شیر پرچرب بروید و در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. پروتئین و کلسیم موجود در این نوشیدنی برای افزایش عضلات و توده عضلانی باسن مفید است.

8. ماهی سالمون

ماهی سالمون حاوی چربی‌های سالم و پروتئین، دو ماده مغذی ضروری برای شکل دادن به ناحیه باسن است، بنابراین با مصرف ماهی می‌توانید عضلات ناحیه باسن خود را افزایش دهید.

نتیجه

با اینکه در این مقاله به طور واضح این موضوع را روشن کردیم که چه چیزی بخوریم که باسنمان بزرگ شود، اما عدم پایبندی به برنامه غذایی، ورزش نکردن و عدم صبر برای این امر شما را از ادامه راه منصرف می کند. برای عضله سازی و افزایش سایز باسن باید خود را پایبند به هدفتان کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
wikihowthetealmangostylecrazehealthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا