کسب و کار

چگونه تولیدکننده محتوای بهتری شویم؟

در جهانی زندگی می‌کنیم که اهمیت محتوا فراوان است. به زبان دیگر، امروزه بازار تولید محتوا بسیار داغ است. اگر بگوییم تقریبا تمام کسب و کارها به تولید محتوا نیاز دارند، اغراق نکرده‌ایم. از این رو افراد زیادی به عنوان تولیدکننده محتوا آغاز به کار کرده‌اند.

تبلیغات

در راستای افزایش اهمیت تولید محتوا، مخاطب نیز حساس‌تر شده است و هر محتوایی را برای خواندن انتخاب نمی‌کند. هرچه محتوای بهتری را ارائه دهید، مخاطب بیشتری را جذب خواهید کرد. با این وجود نگران نباشید! نکات ساده‌ای وجود دارد که در صورت رعایت آن‌ها، تولیدکننده محتوای بهتری خواهید شد.

توجه داشته باشید که هر اندازه محتوای بهتری را ارائه دهید، سفارشات بیشتری به شما سپرده می‌شود. در نهایت درآمد شما افزایش می‌یابد.

در ادامه شما را با راهکارهایی آشنا می‌کنیم که شما را به محتوانویس بهتر و حرفه‌ای‌تری تبدیل می‌کند. با رعایت این نکات، متن‌هایی با کیفیت بالاتر خواهید نوشت و مخاطب بیشتری را تحت تاثیر قرار خواهید داد.

با راهکارهای زیر، محتواهای قوی‌تری تولید کنید!

امروزه محتوانویسی شغل بسیار پرطرفداری است. از این رو شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا، رقیب‌های زیادی دارید. اولین و اصلی‌ترین شرط برای موفقیت در تولید محتوا این است که در مسیر به روزرسانی اطلاعات خود و پیشرفت باشید. شما باید همواره در تلاش باشید تا محتواهای بهتری را ارائه دهید.

تبلیغات

پیشرفت در هر بخشی از زندگی لذت‌بخش است. با این وجود پیشرفت در کار و حرفه، لذت دیگری دارد. هر چه در شغل خود حرفه‌ای‌تر باشید، به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوید. راهکارهای زیر به شما کمک می‌کنند تا در عرصه پرطرفدار محتوانویسی، بیشتر بدرخشید.

نکاتی که در ادامه متن می‌خوانید، در عین تاثیرگذاری بالا، بسیار ساده هستند. در نتیجه در پایبندی به آن‌ها تمام تلاش خود را بکنید.

اطلاعات جامعی داشته باشید

به روز باشید! درباره تمام جنبه‌های صنعت خود اطلاعات کسب کنید، نه فقط در رابطه با آنچه منحصرا مربوط به شغل شماست.

برای مثال فرض کنید که شما تولیدکننده محتوا برای مجموعه‌های مکانیکی و وسایل ماشینی هستید. شما باید اطلاعات کاملی درباره انواع وسایل، برندهای فعال و رقیب‌هایتان داشته باشید. تولیدکنندگان دیگر را در فضای مجازی دنبال کنید و نشریات مربوطه را بخوانید.

مطالعه مداوم داشته باشید

تغییر در هر صنعتی به سرعت اتفاق می‌افتد. از این رو آموزش مداوم بسیار اهمیت دارد. این که فقط محتوا بنویسید، پیشرفتی برای شما نمی‌آورد. محتوای دیگران را نیز بخوانید. در مورد مسائل جدید، کنجکاو باشید و جست‌وجو کنید.

تبلیغات

بهترین تولیدکنندگان محتوا کنجکاو هستند. آن‌ها به دنبال موضوعاتی می‌گردند که مخاطب هدفشان را جذب کنند.

در گام آخر به مجموعه اطلاعاتی را که به دست آوردید، نظم بدهید و آن‌ها را منتشر کنید.

محتوانویسی

مخاطب خود را درک کنید

خود را جای مخاطب بگذارید! به نظر ساده می‌آید. همین طور هم هست اما اهمیت آن بسیار زیاد است. شما باید مخاطب خود را بشناسید، درک کنید و نهایتا نیازهایش را برطرف کنید.

ایجاد محتوایی که با مخاطب هدف شما، همخوانی نداشته باشد، اتلاف وقت و هزینه است. قبل از شروع هر پروژه، مطمئن شوید که مخاطبان هدف خود را می‌شناسید و با جزئیاتی از آن‌‎ها آشنایی دارید.

تبلیغات
  • محدوده سنی مخاطب شما در چه بازه‌ای است؟
  • جنسیت مخاطب هدف شما چیست؟
  • مخاطب شما در کجا زندگی می‌کند؟ مجرد است یا متاهل؟
  • مخاطب هدف شما در چه پلتفرم‌های مجازی عضو است؟ در طول روز چند ساعت از وقت خود را در بستر اینترنت می‌کند؟

با توجه به موضوع پروژه شما، این سوال‌ها را تغییر دهید. با توجه به جواب‌های مختلف، محتواهای گوناگونی نوشته می‌شود.

در مورد خودتان ننویسید

بیش از حد درباره خودتان ننویسید. با این روش، مخاطب جذب شما نخواهد شد! خواننده می‌خواهد اطلاعاتش را درباره موضوع بالا ببرد نه شما! با صحبت درباره خودتان، فرصت این که به مخاطب مهارت خود را در برطرف کردن نیازش نشان بدهید، از دست داده‌اید.

مشتریان خود را مخاطب قرار دهید و درباره آن‌ها بنویسید. به این دو مثال و تفاوت بین آن‌ها توجه کنید:

  • ما در ترجمیک به تولید محتوا و ترجمه می‌پردازیم. ما بهترین کیفیت را با مناسب‎ترین قیمت ارائه می‌دهیم. ما بیشترین مخاطب را جذب می‌کنیم.
  • ترجمیک خدمات تولید محتوا و ترجمه را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این شرکت برای مشتریان خود ارزش قائل می‌شود و بهترین کیفیت سفارشات را به شما ارائه دهد. با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، این شرکت قیمت مناسبی را برای سفارش‌های شما تعیین می‌کند.

شما بگویید. کدام متن باعث می‌شود اعتماد بیشتری به این شرکت داشته باشید؟

در مطالبتان، مثال بزنید

در متن‌هایتان از مثال‌های مرتبط استفاده کنید. مثال‌ها باعث می‌شوند متن شما واقعی‌تر و قابل قبول‌تر به نظر برسند.

تبلیغات

علاوه بر این، مثال‌ها مطلب را در ذهن مخاطب حک می‌کنند. به زبان دیگر، مخاطب شما محتوای متنتان را با مثال در ذهن خود نگه می‌دارد اما ممکن است بدون آن، به سرعت مطلب شما را فراموش کند.

سبک خودتان را پیدا و حفظ کنید

اگر سبک منحصر به خودتان را نداشته باشید و از دیگران از تقلید کنید، هرگز موفق نخواهید شد! شاید در ابتدا مخاطب جذب شما و نوشته‌هایتان شود اما هیچگاه مخاطب وفادار شما نخواهد شد. چرا که شما مطلب جدید و منحصر به فردی را ارائه نمی‌دهید.

نوشتن فقط به این معنی نیست که جملات و کلمات را پشت هم بچینید و پاراگرافی را تولید کنید. شما با نوشتن باید به برند خود و محتواهایتان، شخصیت بدهید تا در ذهن مخاطب جای بگیرید.

یافتن سبک مختص به خودتان، کمی سخت به نظر می‌رسد. اما به شما این اطمینان را می‌دهم که ارزش تلاش بسیار را دارد. محتوای منحصر به فرد باعث می‌شود مخاطب بیشتر با شما ارتباط برقرار کند و درک بیشتری از برندتان داشته باشد.

کلمات کلیدی را دست کم نگیرید

نوشتن هم هنر می‌خواهد و هم علم! شاید شما بدانید که چه محتوایی بنویسید که مخاطب را مشتاق متن کنید. اما در دنیای امروزی باید پیش از هر چیز، موتورهای جست و جو را جذب کنید. استفاده از کلمات کلیدی یکی از راه‌هایی است که شما را به این هدف می‌رساند.

تبلیغات

کلمات کلیدی، مخاطب را به متن شما می‌رساند. در واقع کلمات کلیدی، موضوع کلی محتوای شما را شامل می‌شود و احتمالا مخاطب آن را جست‌وجو می‌کند.

آغاز فعالیت شرکت‌هایی با هدف تولید محتوا

احتمالا تا کنون از اهمیت بالای تولید محتوا باخبر شده‌اید. یک تولیدکننده محتوا به دو روش می‌تواند مشغول به کار شود: فریلنسرینگ (آزاد کاری) یا تحت نظر کارفرما!

با توجه به اهمیت تولید محتوا در عصر کنونی، شرکت‌های مختلفی با هدف ارائه خدمات تولید محتوا روی کار آمدند. شما در این شرکت‌ها، تحت نظر کارفرما مشغول به کار می‌شوید. سفارش‌ها به شما داده می‌شوند و نهایتا تحت نظر کارفرما انجام می‌شود.

ترجمیک؛ پلفترمی برای تولید محتوا

ترجمیک، پلتفرم آنلاینی است که به ارائه خدمات تولید محتوا، ترجمه و ویراستاری می‌پردازد. این پلتفرم با بیش از 16000 نویسنده، ویراستار و مترجم متخصص، به عنوان مترجمان، ویراستاران و نویسندگان حرفه‌ای ایران شناخته می‌شود.

تولید محتوا در ترجمیک علاوه بر فارسی به 20 زبان زنده دنیا مانند انگلیسی، روسی و عربی انجام می‌شود. همچنین قالب‌های متفاوتی برای سفارش‌های شما در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید سفارش خود را در یکی از قالب‌های مقاله، کتابچه، شبکه‌های اجتماعی، شعر و مطالب ادبی، ابَرمحتوا و ایمیل به ثبت برسانید.

تبلیغات

برای ثبت سفارش به صفحه سفارش تولید محتوا در سایت ترجمیک مراجعه کنید.

ترجمیک مشتاق همکاری با تولیدکنندگان محتوا

پلتفرم ترجمیک، به طور پیوسته به استخدام تولیدکننده محتوا، مترجم و ویراستار می‌پردازد. فرآیند استخدام در ترجمیک بسیار ساده است و تمامی مراحل به صورت آنلاین طی می‌شوند.

اگر شما هم با نویسندگی و اصول تولید محتوا آشنایی دارید، ترجمیک مشتاق همکاری با شماست. تنها کافی است به صفحه استخدام مترجم و تولیدکننده محتوا مراجعه کنید. فرم را تکمیل و همکاری خود با ترجمیک را آغاز کنید.

مزایای همکاری با ترجمیک

فعالیت به عنوان تولیدکننده محتوا، مترجم یا ویراستار در ترجمیک، مزایایی دارد. از این مزایا می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • درآمد بالا و همیشگی
  • پرداخت منظم
  • آزادی در انتخاب پروژه
  • تعهد پرداخت دستمزد بدون نگرانی از درگیری با مشتری
  • یادگیری و بالا بردن مهارت در حین انجام کار
  • امکان فعالیت در سطوح تخصصی مختلف

این فرصت را از دست ندهید و در ترجمیک به عنوان تولیدکننده آغاز به کار کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا