تغذیه

خواص آب گرم و فواید درمانی نوشیدن آب گرم

مطابق تحقیقات طب چینی باستان و فرهنگ هند، شروع روز با نوشیدن یک لیوان آب گرم باعث شروع فعالیت سیستم گوارشی می‌شود و طیف وسیعی از سلامتی را فراهم می‌کند. با این حال حداکثر درجه حرارت آب باید 120 درجه فارنهایت باشد تا به سلولهای اپیتلیال دهان و گلو آسیب نرسد. اگرچه تحقیقات علمی کمی در مورد فواید نوشیدن آب گرم وجود دارد، اما آب گرم راهی آسان برای بهبود سلامتی است.

نوشیدن آب کافی برای تأمین رطوبت بدن، سلامت پوست، عضلات و مفاصل عالی است. در واقع آب به سلولهای بدن کمک می‌کند تا مواد مغذی را جذب کرده و با عفونت‌ها مقابله می‌کند و هزاران سال است که اغلب کتاب‌های پزشکی پر است از توصیه‌هایی درمورد نوشیدن آب گرم در هنگام صبح یا قبل از خواب برای سلامتی.

خوردن آب گرم چه فوایدی دارد؟

1. رفع گرفتگی بینی

گرفتگی بینی یکی از بدترین موارد سرماخوردگی است. یک فنجان آب گرم به رفع احتقان بینی کمک می‌کند. استنشاق بخار آب گرم و نوشیدن یک لیوان آب گرم برای تسکین سردردهای سینوسی نیز معجزه می‌کند. به طور کلی نوشیدنی‌های گرم دشمن سرماخوردگی هستند.

2. رفع یبوست

کمبود آب بدن یکی از دلایل اصلی یبوست است. نوشیدن آب گرم بهتر از آب سرد برای روده‌ها و بهبود یبوست مناسب است، معمولاً هیدراته ماندن به نرم شدن مدفوع کمک کرده و دفع آن را آسان می‌کند علاوه بر این نوشیدن منظم آب گرم به منظم نگه داشتن حرکات روده کمک می‌کند.

3. هضم بهتر

نوشیدن آب به سیستم هضم و از بین بردن مواد زائد بدن کمک می‌کند. برخی بر این باورند که نوشیدن آب گرم به ویژه برای فعال سازی دستگاه گوارش بسیار مؤثر است. علاوه براین آب گرم همچنین می‌تواند غذایی را که خورده‌اید در بدن حل کرده و هضم کند. نوشیدن آب گرم موادغذایی مختلفی از جمله شکر را در معده حل می‌کند که برای سیستم هضم بدن دشوار است.

مقاله پیشنهادی:  خواص آناناس برای معده، پوست، سرطان، قلب، قند خون و فشار خون

4. تسکین علائم آشالازی

آشالازی وضعیتی است که طی آن مری برای انتقال غذا به معده دچار مشکل می‌شود. افراد مبتلا به آشالازی در بلعیدن غذا مشکل دارند و ممکن است غذا به جای حرکت به معده، در مری گیر کند. محققان طی مطالعه‌ای دریافتند نوشیدن آب گرم به افراد مبتلا به آشالازی کمک می‌کند هضم بهتری داشته باشند.

5. کاهش استرس

از آنجا که نوشیدن آب گرم به بهبود عملکرد سیستم عصبی بدن کمک می‌کند، در صورت نوشیدن، اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد و منجر به بهبود خلق و خو و آرامش و احساسات مثبت می‌شود.

6. بهبود گردش خون

جریان خون عامل اصلی فشار خون است و در افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی نقش دارد. استحمام آب گرم به اندام‌های گردش خون و عروق و رگها کمک می‌کند. البته نوشیدن آب گرم تأثیر مشابهی دارد. با این حال، تحقیقات کمی در مورد مؤثر بودن آن وجود دارد.

7. کاهش وزن

آیا می دانید نوشیدن آب گرم به کاهش وزن کمک می‌کند و احساس سیری و در نتیجه کمتر غذا خوردن را در بدن افزایش می‌دهد. آب گرم، دما و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید.

خطرات احتمالی نوشیدن آب گرم

از نوشیدن آب سرد یا گرم بیش از حد خودداری کنید. مصرف زیاد آن منجر به عوارض زیر می‌شود:

  • سردرد
  • اسکوتوم (با نام مستعار یک نقطه کور در چشم)
  • پوست سرد
  • صورت پف کرده
کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی (182 صفحه) + فایل صوتی کتاب (132 دقیقه) + کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل + برنامه تمرینی 4 هفته ای + موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
greatisthealthlinetheactivetimes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا