تناسب اندام

برای داشتن اندام زیبا چه بخوریم

تقریباً کمتر فردی را در زمان حال حاضر می‌توان پیدا کرد که در آرزوی اندامی زیبا نباشد. نکته اینجاست که برای داشتن اندام زیبا چه بخوریم و آیا اندام زیبا به تغذیه سالم بستگی دارد یا خیر.

حتماً این ضرب المثل را شنیده‌اید که زیبایی واقعی از درون حاصل می‌شود. برای سلامتی هم می‌توانید همین را بگویید. وقتی درست غذا می‌خورید، ورزش می‌کنید، به اندازه کافی می‌خوابید و راه‌های هوشمندانه‌ای برای مدیریت استرس خود به کار می‌گیرید، می‌توانید به بهترین ظاهر و اندام برسید. نوع غذایی که می‌خورید بارزترین عامل برای داشتن اندام زیبا است زیرا که مصرف رژیم غذایی نامتعادل یا کالری زیاد بر عملکرد بدن و زیبایی اندام‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. در حقیقت، هیچ غذایی یک شبه شما را جوان‌تر و زیبا نمی‌کند. اما با گذشت زمان و دریافت مواد مغذی مناسب از داشتن اندامی زیبا لذت خواهید برد.

اگر از اینکه ساعت‌ها جلوی آینه به این فکر می‌کنید که چگونه اندام زیبا داشته باشید، خسته شده‌اید؟ این مقاله به شما کمک می‌کند با تغییر نکات غذایی روزانه خود به طور طبیعی زیبا به نظر برسید.

برای داشتن اندام زیبا چه بخوریم؟

برای داشتن اندام زیبا رژیم غذایی متعادل و برنامه ورزشی ضروری است و بهتر است شانس خود را با تغییر غذاهایی که می‌خورید، بهبود دهید. غذاهایی که برای زیبایی اندام مناسب هستند:

1. برنج قهوه‌ای

برای داشتن اندام زیبا و مدیریت وزن خود بهتر است برنج قهوه‌ای را از برنامه غذایی خود حذف نکنید از آنجایی که این برنج فیبر بالایی دارد، برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید. همچنین هورمون استرس، کورتیزول که باعث ذخیره چربی در اطراف معده می‌شود را کاهش می‌دهد.

2. مصرف غذاهای پروتئینی

برای رسیدن به اندام زیبا، مصرف پروتئین برای بهبود سطح عضلانی بدن ضروری است. غذاهای غنی از پروتئین شامل:

تخم مرغ: بیشترین قسمت پروتئینی تخم مرغ سفیده آن است. تخم مرغ به ریکاوری ماهیچه‌ها کمک و برای اندامی سفت و خوش فرم مفید است.

آجیل: آجیل‌ها پرانرژی و سرشار از چربی، پروتئین، ویتامین‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

3. جو دوسر

جو دوسر تقریباً در منوی همه متخصصان تغذیه و تناسب اندام وجود دارد. جو دوسر بسیاری از مواد مغذی را داراست که منجر به سیری طولانی مدت و اندام زیبا می‌شود. جالب است بدانید، جو دوسر جزو ده مورد اول لیست مواد غذایی تناسب اندام ورزشکاران قرار دارد.

4. سبزیجات

بر کسی پوشیده نیست که سالهاست افراد برای تناسب اندام به صورت روزانه سبزیجات مصرف می کنند. سبزیجات با فیبر و کالری کم خود قدرت فوق العاده ای برای کمک به حفظ و زیبایی اندام دارند.

5. سیب

یکی از موادغذایی ارجح برای داشتن اندامی زیبا و خوش فرم سیب است. اکثر متخصصان تناسب اندام می‌دانند که سیب متابولیسم را افزایش و به چربی سوزی و زیبایی اندام‌ها کمک می‌کند.

6. پروتئین بدون چربی

برای داشتن اندام زیبا پروتئین‌های بدون چربی مانند بوقلمون، مرغ و ماهی کم چرب که سرشار از پروتئین هستند ضروری می‌باشد. اگر گیاهخوار هستید، توفو، تمپه، سبزیجات و تخم مرغ جایگزین‌های مناسب می‌باشند.

7. نوشیدن آب

اکثر متخصصان تغذیه و تناسب اندام، نوشیدن آب را یک سلاح مخفی برای داشتن اندامی زیبا و سالم می‌دانند.

8. ماهی

مصرف ماهی از آن جهت که نقش زیادی در چربی‌سوزی (متابولیسم) کبد، قلب و ماهیچه‌ها دارد، باعث داشتن اندامی زیبا می‌شود.

9. پرهیز از نوشابه‌های گازدار

نوشابه‌ها حاوی گازی خطرناک به نام کربن دی اکسید هستند. همچنین حاوی مقدار زیادی شکر، مواد نگهدارنده و کافئین می‌باشند که باید تا حدالامکان از مصرف آنها خودداری کرد. برای از بین بردن اثرات بد نوشابه باید حداقل 30 دقیقه بدون استراحت آهسته بدوید. به همین دلیل مصرف نوشابه تمام زحماتتان برای داشتن اندامی زیبا را ازبین می‌برد.

راه کارهای دیگر برای داشتن اندامی زیبا

  • ورزش کردن
  • کنترل ضربان قلب
  • مثبت فکر کردن
  • دور نگه داشتن استرس
  • صاف نگه داشتن ستون فقرات
  • 7-8 ساعت خواب روزانه
  • تمرینات کاردیو
  • حذف الکل
  • اجتناب از تنقلات و فست فود
  • آشپزی در خانه
  • ورزش: 3-2 بار در هفته و 30 دقیقه تا یک ساعت
  • هرگز صبحانه را نادیده نگیرید و برای جلوگیری از هوس‌های عصرانه کالری، پروتئین و فیبر مصرف کنید
  • کاهش مصرف قند، سس‌ها و نان‌ها

نتیجه

زیبا بودن امری نسبی است و بستگی به میزان پشتکار هر فردی دارد. بنابراین ما می‌توانیم اندامی زیبا و باورنکردنی داشته باشیم به شرطی که برای رسیدن به آن انگیزه و پشتکار لازم را داشته باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
realbuzzverywellfitwikihowbuildyourbodyeatingwell

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا