تناسب اندام

برای داشتن صورت پر چه بخوریم

صورت قسمت خاصی از بدن است که چاقی و پری آن همیشه دشوار بوده است. به ویژه برای افراد لاغر که داشتن صورت پر آرزو است. از طریق چاقی که قطعاً نمی‌توان صورت برجسته‌ای داشت زیرا تجمع چربی در تمام قسمت‌های بدن جمع می‌شود و نه تنها در یک قسمت خاص مانند صورت زیرا ژنتیک هر فرد تعیین می‌کند که چربی در کجا بیشتر تجمع یابد. بنابراین این سؤال پیش می‌آید که برای داشتن صورت پر چه بخوریم تا نه تنها چاق نشویم بلکه صورتمان زیبا به نظر برسد.

بیشترین دلیلی که افراد می‌خواهند صورت پر داشته باشند، نشان داده نشدن خطوط چین و چروک، داشتن ظاهر زیبا و جذاب، افزایش اعتماد به نفس، جلوگیری از افتادگی پوست در آینده و حفظ شادابی و جوانی آن در طول عمر است.

برای اینکه با افزایش سن شاهد صورت لاغر و افتاده نباشید، می‌توانید روش‌های معرفی شده ساده، مؤثر و سالم برای داشتن صورت پر در این مطلب را امتحان کنید.

برای داشتن صورت پر چه بخوریم ؟

1. مواد غذایی سالم

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن صورت پر، محدود کردن مصرف شکر و به ویژه الکل است. این دو ماده غذایی پوست صورت را افتاده و لاغر می‌کنند.

علاوه براین، سیگار کشیدن یکی از عادت‌های بدی است که باید ترک کنید. زیرا گردش سلولی پوست را مهار می‌کند و شادابی آن را می‌گیرد. سعی کنید، هفت تا هشت ساعت خواب عمیق در شبانه روز داشته باشید، در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید و هر کاری که می‌توانید برای حفظ روتین مراقبت از پوست خود انجام دهید تا صورتتان پر و زیبا به نظر برسد.

2. خوردن غذاهایی که صورت را پر کند

این رژیم غذایی باید حاوی مقدار زیادی چربی سالم از جمله روغن زیتون، روغن نارگیل، منابع طبیعی اسیدهای چرب مانند دانه چیا، آووکادو، آجیل، کتان و وعده‌های غذایی سالم متشکل از کربوهیدرات‌های پیچیده باشد. جو دوسر، اسموتی‌ها و سایر مواد مغذی اسیدهای چرب سالمی هستند که بدن برای داشتن صورت پر و زیبا نیاز دارد.

این نکته را فراموش نکنید که یکی از بزرگ‌ترین رازها برای داشتن لب، گونه و صورت پر مصرف مکمل رژیم غذایی برای تولید کلاژن است. سفیده تخم مرغ، لبنیات، مارچوبه و مغز استخوان منابع غنی از این موادغذایی هستند.

3. استفاده از مواد غذایی برای تنظیم چربی صورت

آلوئه ورا یکی از مفیدترین مواد غذایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. آنزیم‌های موجود در این ماده به بدن شما کمک می‌کند تا تولید کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید خود را شروع کرده و در نتیجه صورت پرتر و چهره‌ای جوان‌تر داشته باشید.

استفاده از ماسک‌های صورت متشکل از مواد طبیعی مانند گلاب، عسل، پاپایا، سفیده تخم مرغ، شیر خام و کره شیا، صورت را گرد و پر می‌کند.

4. مصرف کالری بیشتر

برای داشتن صورت پر باید کالری مازاد بخورید مثلاً در طول روز بیشتر غذا بخورید. یعنی به جای خوردن سه وعده غذایی، کالری خود را در چندین وعده غذایی کوچک تقسیم کنید. نمونه‌ای از غذهای پرکالری برنج، ماکارونی، سیب زمینی، غلات، کلم بروکلی، کنگر فرنگی، کلم، گل کلم، هویج و برخی میوه‌ها است.

5. مصرف آب

نوشیدن روزانه 1 تا 2 لیتر آب علاوه بر سلامتی باعث می‌شود صورت پر داشته باشید. کم آبی یکی از بزرگترین علل مرده و کدر بودن گونه‌ها و صورت است بنابراین نوشیدن مکرر آب را فراموش نکنید.

6. چربی سالم

خامه تازه، پنیر، سس مایونز و چربی‌های سالم برای داشتن صورتی حجیم‌تر، چاق‌تر و درخشان بسیار عالی است. همچنین، بهتر است لب‌ها و گونه‌هایتان را با روغن‌های ضروری مخصوص صورت، هر شب قبل از خواب ماساژ دهید، تا صورت پری داشته باشید.

7. آجیل

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن صورت پر، مصرف آجیل‌هایی مانند پسته، گردو، بادام و غیره در رژیم غذایی است، زیرا این آجیل‌ها حاوی روغن‌های ضروری، مواد معدنی و ویتامین‌های لازم برای صورت می‌باشد.

8. نوشیدن شیر و عسل

نوشیدن این ترکیب جادویی به شما کالری مناسبی برای زیبایی صورتتان می‌دهد. سعی کنید، نوشیدن منظم این معجون را شروع کنید تا صورت نرم‌تر و پرتر داشته باشید.

9. سیب

سیب یکی دیگر از میوه‌های سالم با ویتامین‌های A، B و C است. خوردن روزانه یک سیب به بدن کمک می‌کند کلاژن بیشتری تولید کند و صورت چاق و پرتری داشته باشید.

راهکارهای دیگر

10. انجام روزانه یوگای صورت

30 دقیقه یوگای صورت روزانه طی 20 هفته عضلات گونه را تقویت و صورت را پر نشان می‌دهد. برخی از موثرترین این روشها لبخند زدن است که راهی عالی برای تمرین عضلات صورت است. پس تا جایی که می‌توانید لبخند بزنید.

11. استفاده از رتینوئیدها

رتینوئیدها یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن صورت پر است هنگامی که به صورت موضعی استفاده می‌شود گردش سلولی را تحریک می‌کنند و تولید کلاژن پوست را بهینه می‌کند.

12. محافظت در برابر آفتاب

نور خورشید یکی از خطرناک‌ترین عوامل برای پوست است زیرا صورت را پژمرده، خشک و کم رنگ می‌کند. حتماً از پوست خود با کرم ضد آفتاب که ترجیحاً دارای SPF 30 یا بالاتر است یا از کلاه و چتر آفتابی برای جلوگیری از آسیب استفاده کنید.

نتیجه

اگر چه برای داشتن صورت پر اضافه وزن ضروری است اما باید مواد غذایی را انتخاب کنید که علاوه براینکه صورتتان را خوش حالت و سالم می کند، شما را چاق نکند. یک رژیم غذایی پرکالری و پر پروتئین بر پایه ماهی، گوشت سفید، محصولات لبنی و میوه‌ها و سبزیجات معمولاً بهترین انتخاب است.

5/5 - (2 امتیاز)

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
getweightfastjonasmuthonisportstodohowtowikihealthcanalenu-nutrition

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا