سلامت استخوان

علل و درمان های خانگی ورم پا

درمان خانگی ورم پا

ورم پا به تجمع مایعات در بافت پا گفته می‌شود. این مورد معمولاً به خودی خود برطرف می‌شود با این حال درمان‌های خانگی سرعت درمان را افزایش و میزان ورم را کاهش می‌دهند.

دلایل مختلف ورم پا

  • ایستادن زیاد
  • کفش نامناسب
  • بارداری
  • عوامل سبک زندگی
  • برخی از شرایط پزشکی

درمان خانگی ورم پا

1. پیاده روی

پیاده روی نه تنها برای سلامت کلی بدن مناسب است بلکه با بهبود جریان خون از شدت ورم پاها می‌کاهد. برای کاهش ورم پا، بهتر است روزانه 15-30 دقیقه پیاده روی کنید.

2. بلند کردن پاها بالاتر از قلب

هنگام خواب، پایتان را روی کوسن و بالش بگذارید. همچنین چندین بار در روز پاهایتان را حدود 20 دقیقه بلند کنید و سعی کنید از ایستادن طولانی مدت خودداری کنید.

3. خوابیدن به پهلوی چپ

خوابیدن به پهلوی چپ کمک می‌کند تا رگ قسمت پایین بدن به درستی خون را به قلب بازگرداند که این عامل باعث کاهش ورم پا می‌شود.

4. 15 تا 20 دقیقه حمام نمکی

نمک نه تنها به درد عضلات کمک می‌کند بلکه ورم و التهاب به خصوص در پاها را کاهش می‌دهد. سعی کنید در هفته دو بار و به مدت 15 تا 20 دقیقه داخل وان نمک بریزید و پاهای خود را در آن قرار دهید.

5. رفتن به استخر

سعی کنید هفته‌ای دو بار استخر بروید و در آب راه بروید، فشار آب به فشرده سازی بافت پاها کمک می‌کند و ورم پا را برطرف می‌کند.

6. مصرف غذاهای غنی از پتاسیم

همانطور که می دانید، کمبود پتاسیم باعث فشار خون بالا و ورم بدن می‌شود. اگر محدودیتی در رژیم غذایی ندارید سعی کنید غذاهای حاوی پتاسیم مصرف کنید غذاهایی از قبیل:

  • سیب زمینی شیرین
  • لوبیا سفید
  • موز
  • ماهی سالمون
  • پسته
  • مرغ
مقاله پیشنهادی:  علت صدا دادن مفاصل کمر و روش های درمان آن

همچنین به جای نوشابه، آب پرتقال یا شیر کم چرب بنوشید. همچنین در صورت داشتن هرگونه بیماری پزشکی، به ویژه مشکلات کلیوی، قبل از مصرف غذاهای غنی از پتاسیم با پزشک مشورت کنید.

7. نوشیدن آب

مصرف 8-12 لیوان آب در روز سدیم اضافی و سایر تجمع مایعات مانند ورم را ازبین می‌برد.

8. مصرف مکمل‌های منیزیم

ورم پا ممکن است ناشی از کمبود منیزیم باشد بنابراین مصرف غذاهای سرشار از منیزیم از قبیل زیر بسیار مناسب است:

در حقیقت، مصرف روزانه 200 تا 400 میلی گرم منیزیم به ورم پا کمک می‌کند. دقت داشته باشید، قبل از مصرف هر نوع مکمل با پزشک صحبت کنید. همچنین مکمل‌های منیزیم برای همه افراد مناسب نیست، به خصوص اگر ناراحتی کلیه یا قلبی داشته باشید.

9. کاهش وزن

اضافه وزن باعث کاهش گردش خون و ورم اندام‌های تحتانی بدن و فشار اضافی بر روی پاها و درد هنگام راه رفتن می‌شود. در هر صورت این نکته را بدانید اضافه وزن منجر به کم تحرکی و تجمع مایعات در پاها می‌شود.

10. پوشیدن جوراب‌های واریس

جوراب‌های واریس در هر داروخانه یا فروشگاهی وجود دارد و می‌توان آنلاین خریداری کرد، جوراب‌های واریس از نظر وزن و فشردگی متنوع هستند، بنابراین بهتر است جوراب‌های سبک‌تری را انتخاب کنید که در آن راحت هستید. با این حال، جوراب شلواری یا جوراب ساپورت راه حل‌های مفید دیگری برای تسکین ورم پا می‌باشند.

نتیجه گیری: علل ورم پا در هر فردی متفاوت است و روش‌های درمانی آن برای همه مؤثر نمیباشد اگر هیچ یک از درمان‌های خانگی بالا مؤثر نبود باید حتماً به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه‌ای قابل درمان باشد. دقت کنید اگر باردار هستید، قبل از مصرف هرگونه مکمل یا درمان‌های خانگی از متخصص زنان و زایمان مشورت بگیرید.

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

پکیج دانلودی درمان دائمی زود انزالی

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی (182 صفحه) + فایل صوتی کتاب (132 دقیقه) + کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل + برنامه تمرینی 4 هفته ای + آموزش تصویری تمرینات ورزشی + موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
healthlinebeebehealthcare

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا