تناسب اندام

ایا دویدن باعث لاغری ران میشود

دویدن ورزشی چالش برانگیز و قدرتی است که با در نظر گرفتن آن در برنامه روزمره خود، شاهد تحولات شگفت انگیزی در بدن خود خواهید بود. افراد بسیاری دویدن را راز کاهش چربی‌های آزار دهنده شکم می دانند. با این حال، افرادی هستند که لاغری و خوش فرمی ران پاها برایشان مهم است اما نمی‌دانند از چه طریقی می‌توانند به موفقیت برسند.

در حقیقت، یکی از رایج‌ترین سوالاتی که برای اکثر افراد مطرح می‌شود، این است که آیا دویدن باعث لاغری ران می‌شود و امیدی به دویدن برای این منظور است یا خیر.

شاید جالب باشد بدانید، جامعه دوندگان، دویدن را دروازه‌ای به سوی لاغری می‌دانند. بسیاری از دوندگان مسافتی بیش از 100 کیلومتر را در هفته طی می‌کنند، به همین دلیل دارای اندامی لاغر با ذخایر چربی کمتر هستند. اگر نگاهی به دوندگان برتر ماراتن بیندازید، متوجه ران های لاغر و باریک آنها خواهید شد.

در کل می‌توانیم این طور نتیجه گیری کنیم که یکی از بهترین تمرینات برای لاغری ران و عضلات پاها دویدن است. برای نگاه عمیق‌تر به این موضوع ادامه این مطلب را دنبال کنید.

آیا دویدن باعث لاغری ران می‌شود؟

درست است که دویدن زیاد در اکثر افراد موجب ران لاغر می‌شود، اما ژنتیک نقش مهمی در چاق شدن عضلات پا دارد.

دویدن یکی از بهترین ورزش‌ها برای لاغری ران پاها است. اما این کار به زمان نیاز دارد و ممکن است چندین ماه طول بکشد. با این حال، اگر به دنبال نتایج سریع هستید، بهتر است تمرینات دویدن را با ورزش‌های هوازی و یک برنامه تغذیه‌ای مناسب ترکیب کنید.

برای اینکه با دویدن لاغری ران پا را تجربه کنید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • متابولیسم بدن
  • میزان و مدت دویدن
  • رژیم غذایی
  • وزن فعلی

البته به این نکته باید توجه کنید که افرادی که مسافت و زمان بیشتری را در هفته می‌دوند نسبت به افرادی که تنها یک یا دوبار در هفته می‌دوند، نتایج سریع‌تری کسب می‌کنند و ممکن است تغییر قابل توجهی در لاغری ران خود احساس کنند.

برنامه ریزی برای لاغری ران با دویدن

در ابتدا یک برنامه دویدن طرح ریزی کنید مبنی بر اینکه چقدر باید بدوید تا ران های لاغری داشته باشید. بعد برنامه ریزی برای دویدن باید به طور مداوم هرگونه تغییر در لاغری ران پاهای خود را با نوار یا کولیس‌ چربی اندازه گیری و ثبت کنید. اگر بعد از چند ماه نتایج قابل قبولی مشاهده نکردید، باید تعداد ساعت و روزهای دویدن خود را افزایش دهید.

البته می‌توانید از بهترین برنامه‌های لاغری ران استفاده کنید تا نتایج بهتری را از تمرینات دریافت کنید. معمولاً بین 6 تا 12 هفته دویدن 30 تا 40 دقیقه در روز برای لاغری ران عالی می‌باشد.

توصیه‌هایی برای لاغری ران پاها

  • عدم نشستن زیاد؛ معمولاً نشستن زیاد سبب چاقی ران و عضلات پا می‌شود.
  • هیدراته ماندن برای دفع سموم بدن
  • بعد از پیاده روی یا دویدن با اسپری آب سرد، پوست و عضلات ران خود را تقویت کنید و گردش خون را در آنها تحریک کنید.
  • ران های خود را ماساژ دهید تا چربی و سلولیت ذخیره شده در آنها کاهش و از شر سموم خلاص شوید.
  • پس از دویدن، حرکات کششی انجام دهید زیرا به اندازه دویدن مهم است. علاوه بر این، حرکات کششی کمک می‌کند تا عضلات کشیده‌تر و لاغری داشته باشید. چربی ساق پا زیر جلدی و نزدیک به سطح پوست است در نتیجه بیماری جدی به همراه ندارد و تنها دویدن یکی از راه‌های خلاص شدن از شر این چربی است.

مزایای دویدن برای لاغری ران پاها

  1. دویدن با بالابردن ضربان قلب و عرق ریزی سبب کالری سوزی می‌شود و کاهش وزن در کل بدن از جمله لاغری ران پاها می‌شود.
  2. لاغری یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه به صبر و نظم و انضباط نیاز دارد. معمولاً 60 تا 90 دقیقه دویدن پنج روز در هفته برای کاهش وزن و لاغری ران ها مفید است.
  3. دویدن نه تنها کالری می‌سوزاند، بلکه عضلات را به خصوص در پاها درگیر می‌کند که این باعث می‌شود در حالت استراحت نیز کالری بیشتری بسوزانید و ران های لاغرتری داشته باشید.
  4. با انجام تمرینات اینتروال می‌توانید تأثیر دویدن را در کالری سوزی افزایش دهید.
  5. رژیم غذایی تأثیر زیادی بر لاغری ران پاها دارد. اگر رژیم غذایی پرچرب که کالری بالایی دارد را مصرف کنید. به طور قطع، پیشرفتی نخواهید داشت. استفاده از مواد مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، گوشت بدون چربی، ماهی، غلات و حبوبات بهترین گزینه‌های غذایی در کنار دویدن است و تأثیر زیادی بر لاغری ران پاها دارد.

نتیجه

صدها نفر در جهان مشکل چاقی در ران پاها دارند و به همین دلیل احساس اعتماد به نفس کمتری دارند. یکی از بزرگ‌ترین سؤالات این افراد این است که چگونه ران های لاغرتری داشته باشند زیرا این ناحیه برای بسیاری از آنها مشکل ساز است.

مسئله این است که آن‌ها نمی‌دانند چگونه غذا بخورند و تمرین کنند تا بدون عضله سازی بیش از حد پاهای لاغری داشته باشند. اگر هدف شما داشتن ران های لاغر است، امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم به سوالات شما پاسخ داده باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
rachaelattardhealthfullylivehealthysportcoaching

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا