بهداشت و سلامتمطالب داغ

برای رفع گرسنگی در ماه رمضان چه بخوریم؟

جلوگیری از گرسنه شدن در ماه رمضان

یکی از بهترین روش‌های کنترل گرسنگی، مصرف مقادیر اندک آجیل، میوه‌های خشک‌شده، دانه‌های مختلف، میوه و سبزیجات تازه است. سلامانه، فیبر درون این مواد احساس سیری را به افراد القاء کرده و از ابتلا به چاقی جلوگیری می‌کند.

مصرف پروتئین و چربی‌های سالم

پزشکان تغذیه معتقدند مصرف پروتئین و چربی‌های سالم مانند لوبیا، عدس، تخم‌مرغ، ماست کم‌چرب، ,آووکادو، نارگیل، روغن‌زیتون، سبزیجات تازه، مغزها و … از بروز گرسنگی کاذب جلوگیری می‌کند.

کاهش گرسنگی با آرامش روح روان

برای کاهش گرسنگی باید آرام شوید و اضطرابتان را کاهش دهید. یافته‌های دانشمندان بریتانیایی نشان داده، اکثر افراد چاق علاوه بر پیروی کردن از رژیم غذایی نامناسب مضطرب هستند. قدم نخست استفاده از تکنیک‌های تمدد اعصاب و تنفس عمیق است. سپس پیروی کردن از رژیم غذایی سالم که سرشار از انواع سالاد، سبزیجات و میوه‌های تازه است.

مصرف غذاهای مرکب چون چلوگوشت، ماکارونی یا چلوکباب می‌تواند از گرسنگی زودرس در هنگام ماه رمضان پیشگیری کند این مسئله به‌خصوص به دلیل 17 ساعت روزه‌داری در طول روز اهمیت پیدا می‌کند این مواد غذایی ترکیبی به دلیل آنکه دیرهضم هستند به این مسئله کمک می‌کنند.

مصرف مواد غذایی که حاوی قند ساده هستند در هنگام سحر توصیه نمی‌شود از این مواد غذایی می‌توان به شربت و مربا اشاره کرد این مواد غذایی قند خون فرد را به‌سرعت بالا می‌برند و سبب ترشح انسولین بدن فرد دم‌صبح می‌شود این مسئله گرسنگی را برای وی در طول روز به همراه دارد.

مصرف غذاهای سالم بین افطار و سحر

آداب غذاخوردن در مهمانیمصرف غذاهای سالم برای رفع گرسنگی در ماه رمضان

افراد روزه‌دار باید سعی کنند که در این ماه بیشتر از هر چیزی مصرف میوه و سبزی جات را در اولویت‌های قرار دهند و از مصرف تنقلات پرهیز کنند تا بعد از ماه رمضان قربانی رژیم غذایی ناسالم خود نباشند.

آدامس جویدن

جویدن آدامس به مدت ۴۵ دقیقه در فاصله وعده‌های سحر و افطار علاوه بر اینکه باعث تمییز ماندن دندان‌ها می‌شود، تولید بزاق و درنهایت جلوگیری از تشنگی در طول روز بعد را در پی دارد.

پرخوری

بسیاری از افراد روزه‌دار تصور می‌کنند که اگر در طول روزهای عادی در وعده ناهار ۱۰ قاشق غذاخوری برنج می‌خورند، در دوران ماه رمضان باید این میزان را بیشتر کنند درحالی‌که این فرضیه اشتباه است و پرخوری باعث می‌شود که شما نسبت به خوردن بیشتر حریص‌تر باشید.

قهوه بنوشید

قهوه اسپرسوبرای رفع گرسنگی در ماه رمضان قهوه بنوشید

نوشیدن قهوه در میان وعده‌های سحری و افطار باعث می‌شود که چربی‌های بدن سوزانده شود علاوه بر این نوشیدن قهوه به‌عنوان مهارکننده اشتها در این ماه توصیه می‌شود.

سبزیجات فراموش نشود

مصرف سبزیجات به دلیل مقادیر بالایی از فیبر باعث می‌شود که بدن شما را در طول روزهای طولانی از تشنگی دور کند، همچنین فیبر موجود در سبزی‌هایی مانند خیار، کاهو و فلفل سبز به کاهش وزن افراد کمک شایانی می‌کند.

لبنیات پرچرب را کنار بگذارید

مصرف بیش‌ازحد لبنیات پرچرب نه‌تنها باعث افزایش وزن می‌شود بلکه اشتهای شما را برای مصرف مواد غذایی پرچرب بالا می‌برد که این موضوع ممکن است شما را در طول روزهای گرم و طولانی ماه رمضان مورد آزار قرار دهد.

کتاب الکترونیکی با زود انزالی خداحافظی کنید

شامل برنامه ماهانه + آموزش تصویری + تمرینات تایید شده توسط انجمن اورولوژی اروپا

اطلاعات بیشتر
منبع
delgarmyjcگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن