تبلیغات ویژه
ارتباطات فردی و اجتماعی

روش های موثر برای رهایی از عادت گلایه و شکایت

شکایت کاری عملی است که حداقل برای یکبار هم آن را انجام داده‌ایم. با این حال، وقتی شکایت به امری عادی تبدیل می‌شود به همه چیز از زندگی کاری گرفته تا به روابط با دوستان و خانواده آسیب می‌رساند. به گفته کارشناسان شکایت مزمن منجر به ناامیدی، خیانت، اضطراب و بی اعتمادی می‌شود. در کل شکایت یک عادت بد است که باید از آن اجتناب شود و با کمی خودآگاهی و تلاش می‌توان آن را کاهش داد.

بسیاری از افراد شکایت را امری کاملاً طبیعی می‌دانند. با این حال، شکایت بر روی مغز و سلامت جسمی ما تأثیر منفی می‌گذارد و احساس غم یا مالیخولیا همراه با نارضایتی واقعی از زندگی روزمره را افزایش می‌دهد. استرس ناشی از گلایه و شکایت مشکلات مزمن سلامتی، مانند دیابت یا آسم را تشدید می‌کند و سایر شکایات جسمی از قبیل افزایش سردرد، درد مفاصل و افسردگی را ایجاد می‌کند. یکی از راه‌های مبارزه با این علائم، یادگیری چگونگی جلوگیری از گله و شکایت بی فایده از افراد است.

چرا اغلب شکایت می‌کنیم؟

همه ما در بعضی مواقع شکایت می‌کنیم، برای برخی افراد شکایت راهی برای ارتباطات پیش فرض آنهاست و هرگز متوقف نمی‌شود. چنین شکایات مزمن می‌تواند خسته کننده، آزار دهنده و ناامیدکننده باشد.

– شکایت راهی برای تسکین استرس

شکایت را به عنوان تخلیه روحی خود از عوامل استرس زای زندگی که در درون ما ایجاد شده‌اند را انتخاب می‌کنیم. به عنوان نمونه بچه‌ها از معلم شکایت دارند، کارمندان از رئیس خود و غیره. این درحالی است که فقط با شنیدن ناامیدی‌ها، عصبانیت‌ها و احساساتمان احساس بهتری پیدا می‌کنیم.

– شکایت راهی برای حل مشکل

معمولاً افراد وقتی احساس اضطراب می‌کنند یا صدمه دیده‌اند و مهارت لازم برای حل مشکل یا جرات عمل را ندارند، شکایت می‌کنند.

– شکایت راهی برای فرار افسردگی

افسردگی انرژی ما را کم می‌کند و باعث می‌شود چیزهای خوب را مشاهده نکنیم. شکایت تنها کاری است که احساس می‌کنیم در افسردگی می‌توان انجام داد.

راه کارهای رهایی از عادت گلایه و شکایت

1. نگرش مثبت و تغییر تفکر خود

طرز تفکر خود را تغییر دهید. البته گفتن آن بسیار آسان است، اما کاملاً امکان پذیر نیست اما تغییر مثبتی را در مورد چگونگی درک مشکل شما ایجاد می‌کند. اولین قدم برای تغییر نگرش خود این است که شرایط را آنگونه که هست بپذیرید و رو به جلو حرکت کنید.

2. رهایی از گذشته

این نکته را به خاطر داشته باشید گذشته هرگز قابل تغییر نیست و نگرانی از آینده بیهوده است. بنابراین شکایت کار بیهوده‌ای است و بهتر است با شرایط فعلی کنار بیایید. افکار منفی را بشناسید و یک ذهنیت مثبت در خود ایجاد کنید و خوب و بد زندگی را با کمال مهربانی بپذیرید و بدانید شرایط بد نیز تغییر خواهد کرد و باید صبوری کرد.

3. هر چند وقت یک بار خودتان را تخلیه کنید

نادیده گرفتن مداوم افکار منفی منجر به شکایات مزمن می‌شود. اگر واقعاً دوران سختی را پشت سر می‌گذارید، از اینکه احساسات خود را با یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده خود درمیان بگذارید، نترسید.

4. تمرین یوگا

یوگا یک روش عالی برای ورزش، آرامش و یادگیری هوشیاری است. تمرکز یوگا بر تنفس، حرکت و مدیتیشن دلالت دارد و به شما کمک می‌کند ذهن و بدن خود را کنترل کنید و مثبت‌تر فکر کنید.

5. نوشتن شکایات خود

معمولاً یک شاکی عادی تمایل دارد شکایت خود را به گوش کسی برساند. بنابراین، در عوض شکایات خود را یادداشت کنید. این عمل به شما امکان می‌دهد بدون اینکه خود و دیگران را اذیت کنید، از شکایت دست بردارید.

6. ورزش

یک پیاده روی روزانه می‌تواند به تخلیه انرژی منفی ذهن شما کمک کند و دید جدیدی به شما دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که پیاده روی شکل بسیار خوبی برای کاهش استرس است.

5/5 - (1 امتیاز)
کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
tinybuddhapsychologytodayfatherlylifehack

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا