سلامت روان

روغن های طبیعی برای بهبود بی خوابی و داشتن خوابی آرام

بهترین روغن‌ها برای کم خواب ها

در این زندگی پراسترس و شلوغ امروزی افراد یا با مشکل خواب روبرو می‌شوند یا کیفیت پایین خواب. در حال حاضر خواب کافی مسئله بسیار مهم و داغی است و حتی کمپین‌هایی برای کمک به افراد برای درک مزایای خواب خوب ایجاد شده است. محققان دریافتند از هر هفت بزرگسال تقریباً یک نفر از مشکل بی خوابی مزمن رنج می‌برد. این نوع اختلال خواب منجر به ناتوانی در انجام صحیح کارهای روزمره از جمله کار کردن، رفتن به مدرسه، کاهش ایمنی، کاهش توانایی تمرکز یا هوشیاری، افزایش وزن، خطر بیشتر دیابت، از دست دادن میل جنسی، پیری نابهنگام، افزایش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و حتی سرطان می‌شود. بنابراین اگر از بی خوابی رنج می‌برید به جای استفاده از داروهای بدون نسخه روغن های اساسی را جایگزین کنید.

به طور کلی، روغن‌های اساسی فواید مختلفی از جمله ضعیف کردن برخی ویروسها و تقویت سیستم ایمنی بدن برای تسکین احساس اضطراب دارند و روشی قدرتمند برای کمک به آرامش و خواب بهتر می‌باشند.

روش‌های مختلف استفاده از روغنهای اساسی برای خواب

از روغنهای اساسی می‌توان به روشهای مختلفی استفاده کرد تا از مزایای سلامتی آن بهره مند شد. بسته به اولویت شخصی خود یکی از موارد زیر را انتخاب کنید.

  • چند قطره بر روی قسمت‌های خاصی از بدن مانند سینه، مچ دست، گردن، پیشانی، دست‌ها یا پاها بمالید. قبل از استفاده از روغن اساسی، توصیه می‌کنیم آن را با یک روغن حامل مانند روغن زیتون، انگور یا نارگیل مخلوط کنید، زیرا ممکن است پوست به روغنهای اساسی رقیق نشده حساس باشد.
  • شمع‌های رایحه درمانی با روغنهای اساسی
  • چند قطره روغن اساسی را در تصفیه هوا بریزید تا عطر آن در هوا پخش شود.
  • چند قطره روغن اساسی روی دست خود بمالید.
  • روغن‌های اساسی را به آب اضافه کنید و در اتاق یا بالش خود اسپری کنید.
  • در یک قابلمه آب در حال جوش یا دستگاه بخور روغنهای اساسی را اضافه کنید و بخار خارج شده از آن را استشمام کنید.

بهترین روغنهای اساسی برای خواب

1. اسانس اسطوخودوس

روغن اسطوخودوسروغن اسطوخودوس برای بی خوابی

احتمالاً اسطوخودوس نامی است که تا به حال شنیده‌اید، اسانس اسطوخودوس خواص درمانی آرامش بخشی دارد و از خواص آن می‌توان به تثبیت کننده خلق و خو، خاصیت آرام بخشی و ضدتشنج و محافظت از اعصاب و اختلالات اضطرابی نام برد. همچنین به عنوان یک داروی طبیعی عالی برای درمان بی خوابی و بهبود کیفیت خواب پیشنهاد می‌شود.

2. روغن ضروری بادام زمینی

روغن ضروری بادام زمینی یکی دیگر از روش‌های شگفت انگیز برای رفع بی خوابی است. این روغن به دلیل ترکیبات آرام بخشی که دارد، با افزایش سطح آگاهی مغز در هنگام کمبود خواب به نوبه خود، پتانسیل افزایش خواب را دارد.

3. اسانس برگاموت

اسانس برگاموت برای بی خوابیاسانس برگاموت برای درمان بی خوابی

ترنج یا برگاموت یکی از مرکبات است که با فشرده سازی پوست آن، روغن اساسی آن استخراج می‌شود. روغن اساسی ترنج اثر آرام بخشی و خواص درمانی زیادی در کاهش اضطراب و استرس دارد. در کل ماساژ آروماتراپی با استفاده از روغن اساسی ترنج باعث تسکین علائم اضطراب در بیماران و تسهیل القای خواب در آن‌ها می‌شود.

4. روغن ضروری بابونه

روغن ضروری بابونه یکی دیگر از روغن‌های شناخته شده است که برای کمک به خواب بهتر مفید است. عطر و بوی اسانس بابونه باعث القای هاله‌ای شگفت انگیز از حس آرام بخش برای خواب بهتر بزرگسالان و حتی نوزادان می‌شود. همچنین برای درمان علائم هیستری، کابوس، بی خوابی و همچنین سایر مشکلات مربوط به خواب می‌شود.

5. روغن گل رز

روغن گل رز برای بی خوابیروغن گل رز برای بهبود بی خوابی

روغن گل رز یکی از رایحه‌های رایج درمانی برای از بین بردن مشکلات خواب است. این روغن به طرز شگفت آوری به مردم کمک می‌کند تا بر استرس و اضطراب خود غلبه کنند. طبق تحقیقات بالینی روغن گل رز دارای اثرات عالی خواب آور بر سیستم عصبی مرکزی است و راه حلی عالی برای مشکلات مرتبط با کمبود خواب است.

6. روغن شوید

روغن ضروری شوید یکی دیگر از داروهای قوی برای افراد بی خواب است. این روغن اساسی به طور سنتی برای بهبود خواب و مبارزه با آپنه خواب نیز استفاده می‌شود. اسانس شوید نیز کیفیت آرام بخشی بسیار خوبی دارد و به عنوان یک عامل آروماتراپی برای افرادی که مشکل خواب دارند، باعث آرامش اعصاب می‌شود.

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی (182 صفحه) + فایل صوتی کتاب (132 دقیقه) + کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل + برنامه تمرینی 4 هفته ای + موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
favorablethingsamerisleephealthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا