تغذیه

رژیم غذایی مناسب برای فصل تابستان

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به معرفی رژیم های غذایی مناسب برای فصل تابستان میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تابستان زمان شگفت انگیزی برای مصرف میوه‌ها و مواد غذایی تازه، خوشمزه و سالم است. بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات تابستان سرشار از فواید سلامتی هستند.

در فصل تابستان میوه‌ها فراوان هستند و سبزیجات تا حد ممکن به صورت تازه عرضه می‌شوند. از جالب‌ترین، آبدارترین و سالم‌ترین میوه های تابستانی خربزه است. خربزه برای معده مفید است و باعث کاهش وزن می‌شود و از بسیاری از مشکلات بهداشتی مانند سرطان، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و بیماری‌ها در فصل تابستان را کاهش می‌دهد.

تابستان فصل معرض آفتاب و عرق سوزی است و همین بدن را در معرض کم آبی و کمبود ویتامین قرار دهد. با این حال، در طول تابستان غذاها و مواد مغذی باید مصرف شود که بدن را برای هیدراته و خنک نگه دارند.

رژیم غذایی مناسب برای فصل تابستان

1. رژیم غذایی تابستان | ذرت

دو آنتی اکسیدان لوتئین و ذاکسانتین در ذرت میتواند مانند یک عینک آفتابی طبیعی برای بدن عمل کند و از اشعه‌های مضر خورشید در فصل تابستان و خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولای که علت اصلی نابینایی در افراد بالای 60 سال جلوگیری کند.

2. گوجه فرنگی

شکی نیست که کرم‌های ضدآفتاب مهم‌ترین عامل در برابر آفتاب تابستانی هستند. خوردن گوجه فرنگی دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد و پوست را در برابر آفتاب سوختگی و اشعه ماوراءبنفش محافظت می‌کند.

3. رژیم غذایی تابستان | بلوبری

آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری با از بین بردن رادیکال‌های آزادی که در طول ورزش توسط عضلات ایجاد می‌شود، از خستگی و کوفتکی عضلات جلوگیری می‌کند.

4. گیلاس

نوشیدن آب گیلاس ترش به شما در خواب بهتر کمک کرده و درد بعد از تمرینات ورزشی را کاهش می‌دهد. اما آیا می دانید که ترکیبات موجود در گیلاس سرشار از بتا کاروتن، ویتامین C، آنتوسیانین و کوئرستین هستند که ممکن است به طور هم افزایی برای مبارزه با سرطان و داشتن احساس آرامش نقش مهمی داشته باشند. همانطور که می دانید گیلاس میوه تابستانی است و بهترین فرصت برای بهره مند شدن از این میوه سرشار از ویتامین است.

5. رژیم غذایی تابستان | آب هندوانه

90 درصد هندوانه دارای آب است، بنابراین بدون شک بهترین روش برای هیدراته نگه داشتن بدن است و به هضم غذا کمک می‌کند و معده را خنک نگه می‌دارد. علاوه براین خوردن هندوانه به محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو کمک کرده و روند پیری را کند می‌کند.

6. آب نعناع با لیمو

یک لیوان آب نعناع به همراه دو قطره لیمو معجزه تابستانی می‌کند. این ترکیب به عنوان پاک کننده کبد متابولیسم بدن را تقویت می‌کند و به افرادی که اشتها ندارند کمک می‌کند. بنابراین اگر بر اثر گرمای تابستان بی اشتها شدید دو لیوان آب نعناع با لیمو در روز بنوشید، از آنجا که آن غنی از فیبر است، از یبوست جلوگیری و به کنترل اشتها کمک می‌کند.

7. چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان، مواد معدنی و مواد مغذی برای بدن است و جزو سالم‌ترین نوشیدنی ها برای تابستان و تمام طول سال است.

8. رژیم غذایی تابستان | طالبی

طالبی‌ یک غذای سالم و خوشمزه در تابستان است. البته این میوه‌ ادرار آور است و باعث کم آبی بدن می‌شود، این امر به ویژه برای زنانی که تحت تأثیر تغییرات هورمونی قرار دارند بسیار مهم است که مصرف آن را محدود کنند.

9. سبزیجات تیره

در فصل تابستان بهتر است از سبزیجات بخارپز شده صرف نظر کنید و کلم، اسفناج و کاهو تازه مصرف کنید. سبزیجات و میوه‌های سبز تیره از سالم‌ترین غذاهایی هستند که می‌توان در فصل تابستان خورد. علاوه بر این سبزیجات از پوست در برابر آفتاب و نور ماورا ء بنفش محافظت می‌کنند.

10. میوه‌های فصل تابستان

زردآلو، هلو و شلیل همه حاوی فیبر و ویتامین C هستند، همچنین همه میوه‌ها و سبزیجات نارنجی رنگ پر از ویتامین A می‌باشند. بنابراین مصرف میوه‌های فصلی تابستان به عنوان میان وعده بهترین گزینه برای تقویت انرژی است.

11. ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا سرشار از امگا 3 است و این غذای فوق العاده بخشی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای است. ماهی قزل آلا یک غذای مفید برای قلب و منبع عالی پروتئین است. در فصل تابستان به دلیل گرمازدگی بهتر است ماهی قزل آلا را جایگزین همبرگرها و هات داگ ها کنید.

12. آووکادو

در هیچ لیست غذایی سالم نباید از مزایای فوق العاده آووکادو غافل ماند. آووکادو منبع سالم و خوشمزه‌ای از چربی اشباع نشده، فولات و فیبر است. به علاوه، یک ضد التهاب طبیعی برای داشتن انرژی در تابستان است.

5/5 - (1 امتیاز)
کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

میخواهم بیشتر بدانم
منبع
timesofindiaeatingwellfoodgoodnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا