تناسب اندام

در ماه رمضان چگونه رژیم بگیریم و لاغر شویم؟

برای لاغر شدن در ماه رمضان، می‌توانید از دستورالعمل‌های اساسی زیر که برایتان آورده‌ایم استفاده کنید که به حفظ سلامتی و تندرستی بدن شما کمک بسیاری خواهد کرد.

شکی نیست که ماه رمضان یک ماه برای تقویت ذهن و روح و بدن می‌باشد، اما خوردن بیش‌ازحد غذاهای خوشمزه و رفتن به مهمانی‌ها و مهمانی گرفتن‌ها و زیاده‌روی در خوردن ممکن است منجر به چاقی و اضافه‌وزن زیاد در بدن شود.

متأسفانه، این بدان معنی است که با وجود پرهیز از خوردن غذا و نوشیدنی‌ها در بخشی از روز، بسیاری از مردم تمایل دارند که این کمبود را در ساعات بین افطار تا سحر جبران کنند که این باعث اضافه‌وزن نامناسب در بدن می‌شود.

چکار کنیم در ماه رمضان لاغر شویم؟

بااین‌حال، برای لاغر شدن در ماه رمضان، می‌توانید از دستورالعمل‌های اساسی زیر که برایتان آورده‌ایم استفاده کنید که به حفظ سلامتی و تندرستی بدن شما کمک بسیاری خواهد کرد.

رژیم و لاغری در ماه رمضانرژیم لاغری در ماه رمضان

رژیم و لاغری در ماه رمضان: کنترل کالری

بسیاری از مواد غذایی که برای وعده‌های غذایی ماه رمضان استفاده می‌شوند غنی، چرب و پر از کالری هستند. ما در اینجا می‌گوییم که برای جلوگیری از غرق شدن در ظروف مملو از کالری و تمرکز کردن بر مواد غذایی سالم همراه با فعالیت‌های لازم برای افزایش سوخت‌وساز بدن باعث می‌شود کالری اضافی در بدن ما سوخت شود. در ماه رمضان ما تمایل به مصرف غذای بیشتر داریم، اما به یاد داشته باشید، این کار فواید سلامتی به‌دست‌آمده در طول روز از روزه گرفتن را از بین می‌برد.

به‌طور سنتی، خوردن غذاهای سبک مانند خرما و سوپ و …بسیار مناسب می‌باشد که به سرعت هم قابل‌هضم می‌باشند و کالری کمتری دارند و به‌راحتی قابل سوخت می‌باشند؛ اما متأسفانه، ما از این سنت پیروی نمی‌کنیم و مشتاق به خوردن وعده‌های غذایی سنگین در افطار هستیم.

رژیم و لاغری در ماه رمضان: کمک به سیستم گوارشی

این روزها برخی از رژیم‌های غذایی مدرن بسیار باب شده است که مضرات ناشی از آن بسیار است. پس چه‌بهتر که به جای بهره‌گیری ازاین‌گونه رژیم‌ها، یک ماه رمضان را به‌عنوان زمانی برای رژیم غذایی و کمک به بهداشت بدن در نظر بگیریم؛ اما باید بدانیم که چگونه از این یک ماه آن‌چنان به طرز مناسبی استفاده کنیم که نه تنها با نخوردن غذاهای چرب و مضر به سیستم گوارشی کمک کنیم بلکه از این یک ماه برای از بین بردن اضافه‌وزن بدن هم استفاده کنیم.

فکر می‌کنم که می‌توان از ماه رمضان به‌عنوان یک زمان بسیار مناسب برای کمک به سیستم گوارش بدن و خوردن غذاهای سالم برای کمک به کاهش وزن و لاغری استفاده کرد.

رژیم و لاغری در ماه رمضان: غذای سحر

هنگامی‌که بدن ما احساس کمبود غذا می‌کند، شروع به سوزاندن چربی‌های موجود برای تولید انرژی کرده، درنتیجه به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند؛ اما باید مراقب بود که این باعث از بین بردن پروتئین‌های بدن برای تولید انرژی نشود. گلوکز باید به‌طور مناسبی در کبد و عضلات ذخیره شود و بعدازاین مرحله است که چربی منبع بعدی برای تولید انرژی است.

این است که خوردن غذای سالم به هنگام سحر (قبل از سپیده‌دم) بسیار ضروری است. بهتر است مواد غذایی تازه، سالم و بی‌خطر به هنگام سحر مصرف شوند و همچنین خوردن غذاهای سبک مانند جو بسیار پیشنهاد می‌شود.

رژیم و لاغری در ماه رمضان: انجام تمرینات سبک

ورزش در ماه رمضانانجام تمرینات ورزشی سبک برای لاغری در ماه رمضان

ثابت شده است که انجام ورزش‌های سبک در حالی که روزه هستیم می‌تواند به از بین بردن مواد سمی ذخیره‌شده در بدن کمک بسیاری کند. همچنین، هنگامی‌که ورزش می‌کنیم، سطح اندورفین آزادشده از بدن افزایش‌یافته و ما احساس سبکی و هوشیاری می‌کنیم. انجام تمرینات یوگا قبل از افطار نیز می‌تواند کمک به آرام شدن بدن هم از نظر جسمی و هم از نظر معنوی کند.

همچنین بخوانید: در ماه رمضان چگونه و چه زمانی ورزش کنیم؟

رژیم و لاغری در ماه رمضان: خواب کافی داشته باشید

ایجاد توازن میان خوردن وعده‌های غذایی سالم ازلحاظ پروتئین و کربوهیدرات و خوردن مواد غذایی تازه، سالم و بی‌خطر در کنار خواب کافی بسیار مهم است – چراکه داشتن خواب مناسب باعث می‌شود در طول روز احساس خستگی نکنید؛ اما در مقابل خوردن غذاهای سنگین و چرب باعث می‌شود که احساس سنگینی پیدا کنید و نتوانید به‌راحتی بخوابید و کمبود خواب خود یکی از علل ایجاد اضافه‌وزن می‌باشد.

رژیم و لاغری در ماه رمضان: بستن قرارداد با خود

ماه رمضان یک فرصت بسیار عالی برای از بین بردن اضافی‌های بدن و کمک به سیستم سوخت‌وساز بدن می‌باشد. پس‌ازاین ماه نه تنها برای بهره‌گیری از معنویات بلکه از جنبه‌ای دیگر برای کاهش وزن خود استفاده کنیم و در ذهن خود تجسم کنیم که یکی از اهداف ما از روزه گرفتن از بین بردن چربی‌های اضافی بدنمان می‌باشد و به جای آنکه با سفره‌ای رنگارنگ از انواع غذاها به هنگام افطار به سلامت بدن خود آسیب برسانیم این قرارداد را با خود ببندیم که ماه رمضان زمان کم کردن وزن می‌باشد و هیچ‌گاه این قضیه را فراموش نکنیم.

رژیم و لاغری در ماه رمضان: اجتناب از خوردن غذا در شب

رژیم و لاغری در ماه رمضانبرای لاغری در ماه رمضان از خوردن غذا در نیمه شب خودداری کنید

در حالی که ماه مبارک رمضان زمان مناسبی برای گردهمایی‌های اجتماعی و دور هم جمع شدن‌های سرگرم‌کننده است، از این زمان می‌توان برای غذا خوردن در شب و یا گاهی اوقات در نیمه‌شب استفاده کرد که این بسیار بد می‌باشد چراکه قبل از سحر احساس سیری پیدا می‌کنیم و با معده‌ای پر زودتر به رختخواب می‌رویم و این باعث می‌شود متابولیسم بدن به‌خوبی انجام نشود و احساس تنبلی داشته باشیم و در طول روز نتوانیم حرکتی کنیم و این به اضافه‌وزن منجر می‌شود.

رژیم و لاغری در ماه رمضان: تهیه لیست مواد غذایی

اگر شما مسئول آماده‌سازی غذا برای افطار و سحر در منزل هستید، بهتر است یک لیست از اینکه چه مواد غذایی در این ماه نیاز دارید را تهیه کنید و سعی کنید درنهایت مواد غذایی تازه و سالم ازجمله انواع سبزیجات، گوشت بدون چربی و میوه را تهیه‌کرده و از چربی‌ها و شیرینی‌ها به دورباشید.

رژیم و لاغری در ماه رمضان: دنبال کردن این هدف با دوستان

اگر شما به از دست دادن وزن و لاغری در ماه مبارک رمضان بسیار مصمم هستید، می‌توانید این هدف را با دوستان و آشنایان و دیگران به اشتراک بگذارید تا نه تنها برای رسیدن به این هدف انگیزه‌ای بیشتر پیدا کنید بلکه برای ماندن در این مسیر و حفظ آن به خود کمک بیشتری کنید و حداقل اینکه چون کار به صورت گروهی است به‌راحتی نتوانید آن را پشت گوش بیندازید.

رژیم و لاغری در ماه رمضان: نظارت داشتن بر وزن هرچند روز یک‌بار

اگر روزه گرفتن به‌درستی انجام شود، روزه می‌تواند بلیطی برای سلامت بدن و سلامت روان باشد. داشتن یک طرح مناسب برای نظارت روی مصرف مواد غذایی و آنچه که می‌خوریم، باعث ایجاد انگیزه در کمک به کاهش وزن و جلوگیری از اضافه‌وزن‌های نامناسب خواهد شد.

بدون برنامه‌ریزی، ممکن است شما در این ماه غرق در اهداف معنوی شده و از تمرکز بر روی وزن غافل شوید. ترفند این است که از این ماه برای یادگیری به سالم غذا خوردن و حفظ نظم و انضباط در طول دوره روزه‌داری استفاده کنیم.

این‌ها پیام‌های اساسی هستند که به‌غیراز روزه‌داری در پشت ماه مبارک رمضان گنجانده‌شده‌اند و ما باید از این همه‌ی فواید اطلاع داشته باشیم.

پکیج دانلودی درمان دائمی زود انزالی

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی + فایل صوتی دوره + برنامه تمرینی + آموزش تصویری تمرینات + موسیقی تراپی + پشتیبانی 35 روزه

اطلاعات بیشتر
منبع
seemorghگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا