نوشیدنی ها

طرز تهیه شیر سویا در منزل و فواید فوق العاده آن

تهیه شیر سویا در خانه آسان است و نیاز به مواد اولیه کمی دارد. شیر سویا بهترین جایگزین شیر لبنی است و ماده غذایی ارزشمند برای رژیم غذایی می باشد. این نوشیدنی خوش طعم و سالم و بدون لاکتوز امروزه در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است. در این مقاله تهیه شیر سویا در منزل و فواید سلامتی آن بیان شده است.

فواید سلامتی شیر سویا

ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در شیر سویا فواید مهمی برای سلامتی بدن فراهم می کند. به عنوان مثال، انواع ویتامین B موجود در شیر سویا برای کمک به بدن در حفظ سلولهای عصبی و DNA مهم است و از کم خونی و خستگی جلوگیری میکند. علاوه بر این شیر سویا دارای پروتئین زیادی است که باعث رشد عضلات و اندام های سالم در بدن می شود.

مزایای سلامتی دیگر سویا:

سلامت مغز

شیر سویا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است، همانطور که می دانید بدن نمی تواند چربی های سالم امگا 3 را تشکیل دهد به همین دلیل بدن با خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر روبه رو می شود. به طور کلی شیر سویا یکی از بهترین منابع غیر حیوانی اسیدهای چرب امگا 3 است.

سلامت قلب

شیر سویا از سیستم قلبی عروقی شما پشتیبانی میکند. شیر سویا منبع عالی پتاسیم است که منجر به حفظ فشار خون پایین و نبض منظم قلب می شود. بعلاوه، شیر سویا باعث کاهش سطح کلسترول به ویژه در افرادی که کلسترول بالا دارند، می شود.

کاهش علائم یائسگی

شیر سویا حاوی ایزوفلاون (مواد شیمیایی شبیه استروژن است) به همین دلیل، مطالعات نشان داده مصرف شیر سویا و سایر محصولات سویا به کاهش علائم یائسگی، مانند گرگرفتگی کمک می کند.

مواد مغذی

شیر سویا منبع غنی از کلسیم (متداول ترین ماده معدنی در بدن) است. مصرف کافی کلسیم به تقویت استخوان ها کمک کرده و خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد. شیر سویا همچنین یک منبع عالی برای موارد زیر است:

  • ویتامین A
  • ویتامین B
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • رتینول
  • فولات
  • کولین

مواد مغذی در یک وعده شیر سویا حاوی:

  • کالری: 100
  • پروتئین: 7 گرم
  • چربی: 4 گرم
  • کربوهیدرات ها: 8 گرم
  • فیبر: 1 گرم
  • شکر: 6 گرم

موارد احتیاطی مصرف شیر سویا

در حالی که ایزوفلاون می تواند به کاهش علائم یائسگی کمک کند، اما ممکن است اثرات منفی نیز داشته باشد. تحقیقات بیشتری لازم است، اما برخی مطالعات نشان می دهد که ایزوفلاونها با کاهش عملکرد تیروئید مرتبط هستند و بر نحوه تولید هورمون های تیروئید در بدن تأثیر می گذارند.

فردی که به محصولات سویا حساسیت دارد، از نوشیدن شیر سویا خودداری کند. زیرا که شیر سویا می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند، بنابراین اگر عضوی از خانواده شما به آلرژی سویا حساس است بهتر است از مصرف شیر سویا کاملاً خودداری کند.

نحوه افزودن شیر سویا به رژیم غذایی

شیر سویا را می توان در فروشگاه های مواد غذایی یافت. همچنین می توانید شیر سویا را در خانه تهیه کنید.

  • شیر سویا را در دستور تهیه اسموتی قرار دهید.
  • از شیر سویا در قهوه خود استفاده کنید
  • غلات صبحانه را با شیر سویا بخورید.
  • با شیر سویا سس بشامل درست کنید.
  • از شیر سویا در سوپ ها استفاده کنید.

مراحل طرز تهیه شیر سویا

مرحله 1: مواد لازم برای تهیه شیر سویا

  • یک فنجان سویا
  • یازده فنجان آب
  • 1/4 فنجان شکر (انتخابی)

مرحله 2: آماده سازی و ترکیب مواد

دانه های سویا را یک شب در 2-3 فنجان آب خیس کنید بعد از این مدت آب را دور بریزید و سویا را بشویید.

مرحله 3: مخلوط کردن

دانه های سویا را به همراه چهار فنجان آب در مخلوط کن ترکیب کنید تا یکدست شود.

مرحله 4: صاف کردن

مخلوط سویا را در پارچه تمیز بریزید و تا آنجا که می توانید فشار دهید تا آب آن خارج شود. بعد از آن، تفاله باقیمانده سویا را دوباره در مخلوط کن ریخته و 3 فنجان آب دیگر به آن اضافه و میکس کنید تا یکدست شود. دوباره مواد را از صافی رد کنید. دوباره تفاله را در مخلوط کن ریخته و 2 فنجان آب دیگر به آن اضافه کنید (با این کار 11 فنجان آب می شود) و دوباره مخلوط و از صافی رد کنید.

مرحله 5: جوشاندن

شما اکنون شیر سویای خام درست کرده اید! قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و مخلوط شیر سویا خام را درون آن بریزید و هم بزنید تا جوش بیاید. اطمینان حاصل کنید که شیر سویا به قابلمه نچسبد، مخلوط را برای 2-3 دقیقه بجوشانید.

مرحله 6: افزودن طعم دهنده

حدود 4/1 پیمانه شکر به شیر سویا اضافه کنید (1 قاشق چایخوری در هر فنجان). از طعم های دیگر از قبیل زیر نیز می توان برای طعم دادن به شیر سویا استفاده کرد:

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی (182 صفحه) + فایل صوتی کتاب (132 دقیقه) + کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل + برنامه تمرینی 4 هفته ای + موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
instructablesculturesforhealthwebmdepicurious

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا