تغذیه

غذاهای سمی و خطرناک برای بدن

دانشمندانی در سراسر جهان دریافتند برخی از مواد غذایی با مرگ، سرطان و دیابت همراه هستند. مطمئناً، خوردن کمی از این غذاها باعث مرگ نمی‌شود، اما با گذشت زمان بر سلامتی شما تأثیر سوء می‌گذارد. به طور کلی، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که از سبزیجات تازه و غلات کامل استفاده کرده و در صورت امکان در خانه آشپزی کنید. متخصصان تغذیه معتقدند هیچ برنامه غذایی مناسب برای هر بدن وجود ندارد.

مواد غذایی که برای سلامتی مضر هستند

1. نوشیدنی‌های قندی

شکر یکی از بدترین مواد در رژیم غذایی مدرن است و نوشیدنی‌های شیرین، چاق‌ کننده ترین رژیم غذایی مدرن است و نوشیدن زیاد آن‌ها می‌تواند باعث افزایش چربی و چاقی و دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی شود.

جایگزین‌های غذایی:

به جای آن آب، آب سودا، قهوه یا چای بنوشید.

2. اکثر پیتزاها

پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذاهای بی ارزش در جهان است. بیشتر پیتزاها با مواد ناسالم و گوشت به شدت فرآوری شده تهیه می‌شوند و کالری فوق العاده بالایی دارند.

جایگزین‌های غذایی:

پخت پیتزاهای خانگی به شرط انتخاب مواد مفید، بسیار سالم است.

3. نان سفید

بیشتر نان‌های تجاری اگر به مقدار زیاد خورده شوند ناسالم هستند، زیرا از گندم تصفیه شده تهیه می‌شوند که فیبر و مواد مغذی اساسی کمی دارد و ممکن است منجر به افزایش سریع قند خون شود.

جایگزین‌های غذایی:

نان سبوس دار جایگزین مناسبی به جای نان سفید است.

4. بیشتر آب میوه‌ها

در حقیقت، آب میوه‌ها به اندازه نوشیدنی‌های شیرین قند دارد و برای بدن مناسب نیست.

جایگزین‌های غذایی:

برخی از آب میوه‌ها از قبیل آب انار و بلوبری با وجود قند حاوی فواید سلامتی بسیاری هستند.

مقاله پیشنهادی:  خواص شگفت انگیز آب خیار شور

5. غلات صبحانه شیرین

غلات صبحانه فرآوری شده از گندم، جو دوسر، برنج و ذرت تشکیل شده‌اند. نقطه ضعف اصلی اکثر غلات صبحانه محتوای بالای قند آنها است. بعضی از آنها آنقدر شیرین هستند که می‌توان با آب نبات مقایسه کرد.

جایگزین‌های غذایی:

بهتر است فرنی جو دوسر را به جای غلات صبحانه، خودتان در خانه درست کنید.

6. غذاهای سرخ شده یا کبابی

سرخ کردن و کباب کردن از ناسالم‌ترین روش‌های پخت و پز هستند. غذاهایی که به این روش‌ پخته می‌شوند اغلب بسیار پر کالری هستند. چندین نوع ترکیبات شیمیایی ناسالم نیز هنگام پختن غذا در حرارت زیاد تشکیل می‌شود.

بسیاری از مواد شیمیایی تشکیل شده در حین پخت و پز با گرمای زیاد با افزایش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی مرتبط است.

جایگزین‌های غذایی:

برای بهبود سلامت خود، روش‌های طبخ سالم مانند جوشاندن، آب پز، بلانچ و بخارپز را انتخاب کنید.

7. شیرینی، کلوچه و کیک

بیشتر شیرینی‌ها، کلوچه‌ها و کیک‌ها در صورت مصرف بیش از حد ناسالم هستند و تقریباً هیچ ماده مغذی ضروری ندارند و تنها کالری فراوان و مواد نگهدارنده زیادی دارند.

جایگزین‌های غذایی:

از مواد غذایی سالم از قبیل ماست یونانی، میوه تازه یا شکلات تلخ استفاده کنید.

8. سیب زمینی سرخ شده

سیب زمینی ماده غذایی بسیار سالم است. با این حال، نمی‌توان همین حرف را در مورد سیب زمینی سرخ شده و چیپس زد. این غذاها کالری بسیار بالایی دارند و خوردن مقادیر بیش از حد آن با افزایش وزن مرتبط است.

جایگزین‌های غذایی:

سیب زمینی بهتر است به صورت آب پز و نه سرخ شده مصرف شود.

مقاله پیشنهادی:  خواص قهوه برای حافظه، آلزایمر،قلب، دیابت، کبد،افسردگی و نقرس

9. آب نبات

آب نبات بسیار ناسالم است زیرا سرشار از قند، آرد گندم تصفیه شده و چربی‌های فرآوری شده است و مواد مغذی ضروری بسیار کمی دارد.

جایگزین‌های غذایی:

به جای آب نبات میوه یا یک قطعه شکلات تلخ بخورید.

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

پکیج دانلودی درمان دائمی زود انزالی

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی + فایل صوتی دوره + برنامه تمرینی + آموزش تصویری تمرینات + موسیقی تراپی + پشتیبانی 35 روزه

اطلاعات بیشتر
منبع
todayamitahealthmedicalnewstodaybusinessinsiderhealthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا