تناسب اندام

غذاهای کربوهیدرات دار برای کاهش وزن

در این مطلب غذاهای کربوهیدرات دار برای کاهش وزن را معرفی خواهیم نمود، باما همراه باشید 🙂

شاید کربوهیدرات کاهش وزن برایتان کم ناآشنا باشد چراکه کربوهیدرات‌ها به‌عنوان اولین دشمن کسانی که قصد دارند وزن اضافی خود را به‌وسیله‌ی رژیم غذایی مناسب برای مدت طولانی کاهش دهند، در نظر گرفته می‌شود. بااین‌حال اخیراً ثابت‌شده است که این درک از کربوهیدرات‌ها اشتباه است. درواقع آن‌ها می‌توانند به شما در دستیابی به هدفتان که همان کاهش وزن می‌باشد، کمک بسزایی کنند. درحالی‌که منابع ناسالم مانند آرد سفید می‌توانند تلاش‌های شمارا خراب کنند و منابع غذایی مانند انواع دانه‌ها می‌توانند برای شما مناسب باشند و شمارا به هدفتان برسانند.

درواقع بسیاری از متخصصان تغذیه به توافق رسیده‌اند و میگویند که کربوهیدرات یک ماده مغذی ضروری در بدن شما می‌باشد که انرژی کافی را تولید و قند را کنترل می‌کند. بنابراین مهم است که بدانید چگونه آن‌ها را در رژیم غذایی خود جای دهید. پس برای آگاهی بیشتر مطالب ذیل را بخوانید. در ادامه ما 6 منبع کربوهیدرات که استفاده آن‌ها منجر به کاهش وزن می‌شوند را به شما معرفی خواهیم کرد.

6 کربوهیدرات برای کاهش وزن و لاغری

1. جو:

مصرف جو موجب لاغری میشود

جو یکی از کامل‌ترین مواد غذایی ازنظر تغذیه محسوب می‌شود. جو یکی از بهترین منابع کربوهیدرات است که برای کاهش وزن مناسب می‌باشد. آن‌ها حاوی مقدار زیاد و قابل‌توجهی فیبر محلول که در بدن شما حل‌شده و سرعت سوخت‌وساز بدن شمارا افزایش می‌دهند. آن‌ها همچنین به دستگاه گوارش شما کمک می‌کنند و دستگاه گوارش را به حذف سموم و چربی‌های ذخیره‌شده تشویق می‌کنند. مصرف منظم این دانه‌ها باعث کم شدن چربی‌ها می‌شود و از شما در برابر خطراتی چون ابتلا به مشکلات قلبی حفظ می‌نمایند.

2. لوبیاها:

کاهش وزن با مصرف لوبیاها

لوبیاها حاوی انواع مواد مغذی هستند که برای سلامت قلب و دستگاه گوارش شما ضروری می‌باشند. محتوای فیبر آن‌ها باعث کنترل سطوح کلسترول شده و همچنین فرایندهای گوارشی را تنظیم می‌کنند. لوبیاها انرژی بدن شمارا تأمین می‌کنند و مقادیر زیادی پروتئین و آهن را نیز وارد بدن شما می‌کنند و لازم به ذکر است که لوبیاها ازنظر مقدار کالری، از کم‌کالری‌ترین‌ها محسوب می‌شوند.

3. موز:

موزموز، کربوهیدراتی برای کاهش وزن

بسیاری از افراد از شگفتی‌های موز غافل هستند و فکر می‌کنند که با کالری و کربوهیدرات و قندی که در آن وجود دارند باعث چاقی افراد شده ولی قطعاً می‌توان گفت که این فکر کاملاً اشتباه می‌باشد.

اکنون می‌توانیم بگوییم که موز یک میوه بسیار مغذی برای انواع رژیم‌های غذایی می‌باشد. موز فیبر و نشاسته مقدار لازم بدن را تأمین می‌کند. لازم به ذکر می‌باشد که منظور از نشاسته، نشاسته‌ای است که بدن شما می‌تواند آن را به‌طور کامل هضم کند و هیچ نگرانی بابتان شمارا تهدید نمی‌کند. موز به شما احساس سیری کامل را می‌دهد. چگونه؟ موز با فیبر فراوانی که دارد شمارا برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و سطح انرژی شمارا حفظ می‌کند.

4. کینوا:

کینوا برای کاهش وزن

کینوا یک غذای فوق‌العاده مغذی برای شماست که در سراسر جهان معروف است. کینوا نه‌تنها یک منبع سالم کربوهیدرات است بلکه حاوی میزان زیادی پروتئین و اسیدآمینه ضروری بدن می‌باشد و در ساخت عضلات بدن کمک می‌کند. کینوا سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد که افزایش سوخت‌وساز بدن برای هدف شما که کاهش وزن می‌باشد، بسیار مناسب و دارای جایگاه حائل اهمیتی می‌باشد و مصرف کینوا میزان انرژی مصرفی بدن شمارا سازمان‌دهی می‌کند و عملکرد ذهنی و فیزیکی شمارا در طول روز بهبود می‌بخشد.

5. گندم:

مصرف گندم موجب کاهش وزن میشود

دانه گندم در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است بخصوص در میان گیاه‌خواران و طرفداران غذای سالم. دانه گندم منبع مهم کربوهیدرات‌های باکیفیت بالا که علاوه بر فیبر، پروتئین گیاهی و مواد معدنی بسیار زیادی دارد. دانه گندم نیز در تبدیل غذا به انرژی کمک می‌کند که این عمل باعث کاهش وزن شما خواهد شد.

6. ماکارونی سبوس‌ دار کامل:

کاهش وزن با ماکارونی سبوس دار

شما می‌توانید با اضافه کردن ماکارونی سبوس‌دار کامل به وعده‌های غذایی هفتگی از غذاهای متنوع و خاص لذت ببرید. بااین‌حال ماکارونی سبوس‌دار کامل منبع کربوهیدرات فراوان می‌باشد که از انباشته شدن چربی در نواحی کمر خودداری می‌کند.

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی (182 صفحه) + فایل صوتی کتاب (132 دقیقه) + کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل + برنامه تمرینی 4 هفته ای + موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
namnakجمع آوری و بازنگری، تحریریه مثبت 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا