گیاهان دارویی

فواید فوق العاده زردچوبه ادویه طلایی هندوستان

در این مطلب فواید زردچوبه، ادویه طلایی هندوستان و داروی شگفت انگیز طبیعت و غذای شفابخش را بیشتر بدانید. بیشتر افراد با شنیدن اسم زردچوبه تنها کاربرد آن را در طعم دهی غذا می دانند و از دیگر مزیت های جادویی آن خبر ندارند. به طور خلاصه، زردچوبه یکی از بهترین غذاهای آنتی اکسیدانی با خواص سم زدایی، ضد التهاب و ضد میکروبی است.

اهمیت زدچوبه در آشپزی بیشتر مربوط به رنگ دوست داشتنی آن است. ماده اصلی فعال موجود در زردچوبه کورکومین است. کورکومین ماده ضد التهاب قوی است و با برخی داروهای ضد التهاب بدون عوارض جانبی عمده برابری می کند.

همانطور که می دانید التهاب عامل اصلی هر بیماری است. طبق آیورودا، زردچوبه رویکرد باستانی برای درمان التهاب داخلی و خارجی بدن دارد. به همین دلیل امروزه در سراسر جهان برای درمان بیماری ها استفاده می شود.

زردچوبه چیست؟

زردچوبه گیاهی است که در هند، آسیا و آمریکای مرکزی می روید و طعمی تند و تلخی دارد. ریشه های خشک زردچوبه را می توان تبدیل به پودر، قرص، کپسول، چای و عصاره کرد.

تولیدکنندگان محصولات آرایشی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی آن، زردچوبه را در محصولات زیبایی خود به کار می برند.

فواید زردچوبه برای سلامتی

مصرف مکمل های زردچوبه، درمانی محبوب برای بیماری هایی از قبیل زیر است:

مطالعات اخیر نشان می دهد زردچوبه به جلوگیری و کاهش التهاب مفصل کمک می کند و باعث کاهش درد، سفتی و التهاب آرتروز می شود.

طرز تهیه چای زردچوبه برای پاکسازی کبد و سلامت مغز

تسکین هضم

برای تسکین هضم، مصرف مقدار معین مکمل زردچوبه بسیار مهم است. البته توجه کنید مصرف دوزهای بالای مکمل زردچوبه ممکن است باعث ناراحتی معده شود.

کاهش کلسترول

از مزایای سلامتی زردچوبه می توان به کاهش سطح کلسترول اشاره کرد.

چگونه زردچوبه را برای بهبود درد مصرف کنیم؟

زردچوبه در طبخ هند و آسیا سنتی دیرینه دارد. در رژیم غذایی معمول هندی 2000 تا 25000 میلی گرم زردچوبه بصورت روزانه مصرف می شود که برابر با 60 تا 100 میلی گرم کورکومین است.

در بیشتر مطالعات مصرف عصاره زردچوبه در دوز معمول 500 تا 2000 میلی گرم در روز فواید بالقوه ای دارد. البته دوز دقیق آن به شرایط پزشکی بستگی دارد. برای درمان آرتروز بهتر است کپسول های زردچوبه (400 تا 600 میلی گرم) را 3 بار در روز مصرف کنید. گزینه دیگر این است که هر روز نیم تا سه گرم پودر ریشه آن را مصرف کنید.

متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند زردچوبه را با فلفل سیاه و روغن زیتون مخلوط کنید تا بتواند آن را جذب کند. مقدار زردچوبه مورد استفاده در پخت و پز معمولی بی خطر است. اما مقدار بیشتر آن باعث حالت تهوع، اسهال و سرگیجه می شود.

چه افرادی نباید زرچوبه مصرف کنند؟

  • اگر از کمبود آهن رنج می برید، زردچوبه در نحوه جذب آهن در بدن اختلال ایجاد می کند.
  • زردچوبه سرشار از اگزالات است. اگزالات با کلسیم پیوند می یابد و سنگهای دردناک کلیه ایجاد می کند.
  • اگر به بیماری کیسه صفرا مبتلا باشید، زردچوبه خطرناک است و کیسه صفرا را منقبض کرده و علائم آن را بدتر میکند.
  • زردچوبه لخته شدن خون را کاهش می دهد و خطر خونریزی را برای افرادی که داروهای خاص رقیق کننده خون می خورند را افزایش می دهد.
  • هیچ تحقیقی درباره مکمل های زردچوبه برای زنان باردار یا شیرده انجام نشده است.
  • زردچوبه ممکن است باعث افت سطح قند خون شود.
خواص زردچوبه و راه ‌های افزودن آن به رژيم غذایی

روش هایی برای خوردن (و نوشیدن) زردچوبه

  • کمی زردچوبه به تخم مرغ نمیرو اضافه کنید.
  • زردچوبه عطر و طعم کمی فلفلی و گرم به ویژه با گل کلم، سیب زمینی و سبزیجات ریشه ای ایجاد می کند.
  • مقدار خیلی کمی زردچوبه به برنج اضافه کنید.
  • از زردچوبه در سوپ استفاده کنید با این کار علاوه بر تغییر رنگ سوپ مواد مغذی و معدنی نیز بیشتر می شود.
  • زردچوبه به دلیل طعم کمی تند ماده ای مناسب در آب میوه ها و اسموتی ها است.
  • چای زردچوبه درست کنید برای این منظور زردچوبه را با شیر نارگیل و عسل مخلوط کنید و از این نوشیدنی لذت بخش نهایت استفاده را ببرید.

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی (182 صفحه) + فایل صوتی کتاب (132 دقیقه) + کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل + برنامه تمرینی 4 هفته ای + موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
theguardiannwapainthekitchn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا