تناسب اندام

قبل از خواب چه بخوریم تا لاغر شویم

حکایت خواب و لاغری سابقه ای دیرینه دارد که هنوز برای برخی از ما نا آشنا است. بسیاری از ما قبل از خواب دچار گرسنگی شدید می‌شویم اما برای اینکه برنامه رژیم غذایی‌مان را نشکنیم یا چاق نشویم از خوردن اجتناب می‌کنیم و گرسنه به رختخواب می‌رویم. همین عامل سبب خوردن صبحانه‌های ناسالم و پرچرب می‌شود که برای بدن بسیار مضر می‌باشد.

قبل از خواب چه بخوریم تا لاغر شویم سؤال چالش برانگیزی است که نکات زیادی در خود نهفته دارد. زیرا از طرفی برخی معتقدند، گرسنه به رختخواب رفتن به لاغری و کاهش وزن آسیب می‌رساند و از طرف دیگر خواب خوش را بر هم می زند.

همانطور که می دانید، خواب کلید ضروری برای لاغری است. پنج ساعت یا کمتر خوابیدن در شب، سبب افزایش وزن می‌شود. علاوه براین، کمبود خواب هورمون‌های گرسنگی را تنظیم و هوس غذاهای پر کالری را افزایش می‌دهد.

اگرچه خواب بیشتر قرص جادویی برای چربی سوزی و کاهش وزن نیست، اما ثابت شده است که خواب ناکافی منجر به افزایش وزن و افزایش هوس به غذا می‌شود. بهترین غذاها قبل از خواب برای لاغری باید کم کالری و نوعی پروتئین یا فیبر و غنی از اسید آمینه تریپتوفان باشد. در این مطلب شما را با این نوع موادغذایی آشنا می‌کنیم.

قبل از خواب چه بخوریم تا لاغر شویم ؟

1. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یکی از بهترین مواد غذایی برای لاغری قبل از خواب می‌باشد، زیرا دارای فیبر بالا، تریپتوفان و منیزیم است که خواب را بهبود می‌بخشد.

همچنین، از افزودن شکر به بلغور جو دوسر خودداری کنید و سعی کنید آن را با پودر پروتئین، آجیل یا دانه‌ها، مقداری شیر گرم، انواع توت‌ها و دارچین مخلوط و میل کنید.

2. ماست یونانی با توت یا گیلاس

ماست یونانی در مقایسه با ماست سنتی پروتئین زیاد و کالری کمی دارد و مصرف آن در طول شب منجر به سیری طولانی مدت می‌شود. مصرف پروتئین علاوه بر کاهش وزن به مقابله با استرس اکسیداتیو ناشی از اختلال خواب کمک می‌کند.

3. نصف ساندویچ بوقلمون

تریپتوفان موجود در بوقلمون باعث خواب آلودگی می‌شود. بنابراین برای کاهش وزن قبل از خواب، بوقلمون را روی یک تکه نان سبوس دار یا نان گندم بخورید و به جای مایونز از سس خردل استفاده کنید.

4. تخم مرغ آب پز

تخم مرغ کم کالری و سرشار از تریپتوفان و پروتئین و منبع عالی ویتامین D، کولین، سلنیوم، فسفر، ویتامین‌های B6،B12 و آنتی اکسیدان است. دو برش تخم مرغ آبپز برای لاغری قبل از خواب مناسب است. همچنین تخم مرغ آبپز حاوی 78 کالری است که متابولیسم بدن را افزایش و هضم غذا را قبل از خواب بهتر می‌کند.

5. پاپ کورن

پاپ کورن بهترین ماده غذایی برای لاغری قبل از خواب است. برای دریافت پروتئین بیشتر، آن را باید با دارچین مخلوط و بخورید. این ترکیب به مدیریت کاهش وزن کمک می‌کند و گرسنگی را به تأخیر می‌اندازد و سطح قند خون را کنترل می‌کند. مصرف پاپ کورن همراه با یک فیلم خوب قبل از خواب به کاهش وزن، شادی و لاغری کمک می‌کند.

6. شیر شکلات

شیر شکلات نوشیدنی عالی برای لاغری قبل از خواب است. کلسیم موجود در شیرشکلات به آب شدن چربی شکم کمک می‌کند و باعث خواب آلودگی می‌شود. نوع شیر شکلاتی را انتخاب کنید که قند زیادی نداشته باشد.

7. برش‌های خیار و هوموس

هوموس از نخود، روغن زیتون و چاشنی‌های مختلف درست می‌شود. یک فنجان هوموس حاوی مقدار زیادی فیبر و پروتئین است که به لاغری قبل از خواب کمک می‌کند. همچنین بهتر است از سبزیجات رنگارنگ مانند هویج و خیار به جای چیپس استفاده کنید.

8. پنیر رشته‌ای

پنیر رشته‌ای یک میان وعده مناسب برای لاغری قبل از خواب است. پنیر رشته‌ای یک محصول لبنی همراه با پروتئین و کلسیم و سرشار از تریپتوفان است که در عین اینکه پروتئین بدن را تأمین می‌کند حس سیری نیز به فرد می‌دهد.

9. کره بادام زمینی و آجیل

کره بادام زمینی و آجیل برای افرادی که از مصرف محصولات حیوانی خودداری می‌کنند، مفید است ترکیب بادام زمینی همراه با میوه‌هایی از جمله سیب و موز به ثابت ماندن قند خون کمک می‌کند. به علاوه، کره بادام زمینی یکی از بهترین غذاهای چربی سوز و منبع عالی از پروتئین گیاهی برای سیر نگه داشتن طولانی مدت و از بین بردن چربی شکم است.

10. بادام

بادام بهترین ماده غذایی چربی سوز است. خوردن تنها (40 گرم) بادام در روز، همراه با یک سبک زندگی سالم و فعال منجر به کاهش سطح کلسترول بد و کاهش وزن می‌شود.

11. آووکادو

آووکادو یک ابر غذای معروف است که سرشار از چربی و کربوهیدرات کم است، به این معنی که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و بهترین غذای چربی سوز قبل از خواب می‌باشد. سعی کنید آووکادو را با پنیر دلمه ترکیب کرده و بخورید.

12. مرکبات به خصوص گریپ فروت

مرکبات به طور موقت به افزایش متابولیسم شما کمک می‌کند و باعث می‌شود بدن سریعتر چربی بسوزاند. در حالی که همه مرکبات دارای فواید چربی سوزی هستند، بهترین آنها برای کاهش وزن، گریپ فروت است. خوردن این میان وعده چربی سوز قبل از خواب متابولیسم را هنگام خواب افزایش داده و وزنتان را کاهش می‌دهد.

13. عدس

عدس پخته شده منبع فوق العاده فیبر و مقدار بسیار بالایی پروتئین است. به این معنی که برای مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد. علاوه بر این، اگر گیاهخوار هستید جایگزین خوبی برای گوشت و مرغ می‌باشد.

از خوردن چه غذاهایی باید برای لاغری قبل از خواب اجتناب کرد:

  • غذاهای پرچرب
  • غذاهای ادویه دار
  • شکلات حاوی قند

نتیجه

یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید برای بدن خود انجام دهید این است که گرسنه به رختخواب بروید. برای لاغری قبل از خواب باید از خوردن وعده‌های غذایی حجیم اجتناب کنید تا خواب شبانه مناسبی داشته باشید.

کاهش وزن و از دست دادن چربی به کمبود کالری منجر می‌شود. اما آیا می‌دانستید که مواد غذایی خاصی وجود دارند که می‌توانند متابولیسم شما را افزایش دهند، به خصوص زمانی که خواب هستید. در مطلب فوق برخی از این مواد غذایی را معرفی کردیم.

5/5 - (1 امتیاز)

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
ketomillenialeatingwellketomillenialbistromd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا