تناسب اندام

قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم

دانشمندان معتقدند، قبل از خواب زمان مناسبی برای افزایش وزن و چاقی است و افرادی که به دنبال چاق شدن هستند، بارها از پزشک خود پرسیده‌اند که قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم. اما راز این سؤال چیست و آیا واقعیت دارد که خوردن قبل از خواب منجر به چاقی می‌شود.

اینکه بدن در طول شب چه میزان کالری میسوزاند، فلسفه‌ای پیچیده دارد. مهم نیست که چه زمانی غذا می‌خورید، خوابیدن بعد از غذا به بدن فرصتی برای سوزاندن کالری‌ها نمی‌دهد و خوردن وعده غذایی زیاد و پر کالری و خواب بعد از آن مضر می‌باشد.

در طول شب، بدن ما از ذخایر انرژی برای ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده، ساخت ماهیچه‌ها و تأمین انرژی استفاده می‌کند، اما اگر هیچ فعالیت بدنی انجام ندهید، تمام کالری‌های اضافی در بدن باقی خواهند ماند و این چربی ذخیره شده منجر به افزایش وزن می‌شود. تغذیه قبل از خواب نیز به همین علت بسیار مهم است، غذایی که قبل از خواب می‌خورید، فرآیندهای هورمونی بدن شما را هنگام خواب کنترل می‌کند. یافتن بهترین غذاها برای چاق شدن در شب، که در این مقاله به بررسی این مواد غذایی می بپردازیم.

آیا خوردن قبل از خواب باعث چاقی می‌شود؟

رژیم غذایی مناسب قبل از خواب به افزایش وزن کمک می‌کند. باید رژیم غذایی‌تان به طور متوسط میزان کالری مناسبی داشته باشد. اگر به دنبال افزایش وزن هستید، خوردن در شب راهی عالی برای افزایش توده عضلانی است. معمولاً انتخاب‌های غذاهایی با کالری بالا از قبیل شیر، پروتئین، برنج، گوشت قرمز، آجیل و کره آجیل، نان‌های سبوس دار، سایر نشاسته‌ها و مکمل‌های پروتئینی و سبزیجاتی از قبیل سیب زمینی، چغندر، ذرت و نخود سبز بهترین گزینه هستند.

 قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم

1. مصرف پروتئین بالا

پروتئین مهمترین ماده مغذی برای افزایش عضلات است و بهترین غذا قبل از خواب برای چاق شدن مصرف پروتئین است. مصرف یک وعده غذایی با پروتئین بالا قبل از خواب به چاقی و بهبود خواب کمک می‌کند. ورزشکاران نیز به ویژه در شام یا وعده غذایی قبل از خواب پروتئین بالایی مصرف می‌کنند، زیرا بدن زمان زیادی دارد تا پروتئین را به عضله، تاندون و بافت همبند تبدیل و از آن برای تقویت استخوان‌ها استفاده کند.

2. کربوهیدرات‌های آهسته سوز

کربوهیدرات‌ها همیشه برای رشد عضلات و چاقی مفید هستند زیرا دیر هضم می‌باشند. بهترین کربوهیدرات‌ها قبل از خواب برای چاقی غلات سبوس‌دار، لوبیا، حبوبات و غذاهای پر فیبر هستند.

3. گوشت قرمز

مصرف گوشت قرمز قبل از خواب برای افزایش وزن و چاقی عالی است زیرا سرشار از لوسین و سایر مواد مغذی ضروری و دیرهضم است.

4. لبنیات

لبنیات یکی از مواد غذایی است که خوردن آن قبل از خواب سبب چاقی می‌شود. بهتر است لبنیاتی مانند ماست، کفیر، پنیر دلمه و پنیرهای سفت با پروتئین بالا استفاده کنید.

5. نشاسته

اینکه قبل از خواب چه بخوریم تا چاق شویم، نشاسته و غذاهای غنی از فیبر که دیر هضم هستند را شامل می‌شود. نشاسته‌هایی مانند ماکارونی سبوس دار، برنج قهوه‌ای و دیگر کربوهیدرات‌ها.

6. غذاهای دریایی، لبنیات و چربی‌های گیاهی

چربی‌های با کیفیت بالا از غذاهای دریایی، گیاهانی مانند آووکادو و زیتون، روغن نارگیل منبع قدرتمندی از انرژی هستند که معمولاً چربی‌های ضروری (مانند امگا 3) دارند.

7. بادام

بادام یکی از چربی‌های سالم و سیر کننده است که قبل از خواب علاوه بر خواب بهتر سبب چاقی می‌شود.

8. ماست یونانی با چیا

دانه‌های چیا سرشار از فوایدی مانند فیبر بالا، مملو از آنتی اکسیدان‌ها، پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که مصرف آنها با ماست به ویژه قبل از خواب به چاقی کمک می‌کند.

9. تخم مرغ و آووکادو

تخم مرغ آبپز منبع اصلی پروتئین است و مصرف آن به تنظیم سطح هورمون‌های بدن کمک می‌کند. آووکادو یکی دیگر از مواد غذایی قدرتمند است که دارای چربی‌های سالم است. اضافه کردن آووکادو به زرده تخم‌مرغ یک خوراک عالی برای افزایش وزن و چاقی قبل از خواب است.

10. آب پنیر و کره بادام زمینی

آب پنیر نسبتاً ارزان است و در طعم‌های مختلف موجود می‌باشد و جزء اصلی بسیاری از رژیم‌های مکمل ورزشکاران است. آب پنیر حاوی مقدار بسیار بالایی از اسیدهای آمینه ضروری است که مصرف آن با کرده بادام زمینی و خوردن آن قبل از خواب سبب چاقی می‌شود.

11. 8 ساعت خواب کافی

کیفیت خواب و اثربخشی آن خواب در چاق شدن بسیار مهم است. حتی از غذاهایی که قبل از خواب برای چاقی می‌خورید باید به خواب بهتر کمک کند. هدف از مصرف غذاهایی که باعث چاقی قبل از خواب می‌شوند دریافت خواب کافی است. اگر خواب تان حداقل (7 ساعت در شب) یا خواب کامل (8 ساعت به بالا) نباشد، چاق نمی‌شوید.

نتیجه

خواب یک ابزار قدرتمند در جعبه ابزار شما برای ایجاد توده عضلانی و وزن با کیفیت بالا است. خوردن غذاهای مناسب قبل از خواب برای افزایش وزن، یک مزیت بزرگ برای افزایش وزن شماست. شما باید روی ترکیب مواد مغذی مناسب و تمرکز بر روی مواد مغذی متراکم و غذاهایی که در بالا به آن اشاره کردیم تمرکز کنید.

گزینه‌های زیادی وجود دارد و اصولی که در مورد آنها صحبت کردیم به شما امکان می‌دهد کنترل تغذیه قبل از خواب و آنچه را که قبل از خواب برای افزایش وزن بخورید را در دست بگیرید.

خواب خوب بیشتر از تغذیه (و خوردن قبل از خواب برای افزایش وزن) است، اما چیزهایی که قبل از خواب می‌خورید نقش کلیدی دارند.

به بدن خود انرژی و منابعی را بدهید که برای عضله سازی نیاز دارد و متوجه خواهید شد که افزایش وزن بسیار آسان‌تر می‌شود زیرا این به یک عادت معمولی تبدیل می‌شود!

4.4/5 - (16 امتیاز)

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
muscleandstrengthalloutfootballinterviewareaappetitemax

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا