سلامت جنسی

چه بخوریم تا لانه گزینی موفقی داشته باشیم

لانه گزینی یکی از علائم اولیه بارداری و انتظار دو هفته‌ای برای به وجود آمدن جنین است در این دوران باید حداقل سه ماه قبل از لانه گزینی رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

لانه گزینی یکی از چشمگیرترین رویدادهای بیولوژیکی در کل دوران بارداری شما است. اگرچه ممکن است حتی متوجه نباشید که لانه گزینی در حال رخ دادن است، اگرچه برخی از زنان گرفتگی‌هایی شبیه به پریود و کمی لکه بینی را تجربه می‌کنند. چه بخوریم تا لانه گزینی موفقی داشته باشیم بسیار مهم است زیرا لانه گزینی موفق جفت را تشکیل می‌دهد و از احساس گرفتگی و خستگی فرد جلوگیری می‌کند.

لانه گزینی چیست؟

هنگامی که تخمک بارور شده به دیواره رحم می‌چسبد مقداری لکه بینی رخ می‌دهد. این خونریزی لانه گزینی نامیده می‌شود و اولین علائم بارداری می‌باشد. برخی از مادران متوجه این خونریزی نمی‌شوند. در هر صورت، لانه گزینی فرآیندی است که تخمک بارور شده در لوله فالوپ و فرورفتن در لایه داخلی رحم اتفاق می افتد و تا زمان زایمان باقی می‌ماند.

چه بخوریم تا لانه گزینی موفقی داشته باشیم

1. آناناس

شاید کمتر شنیده باشید اما آناناس بعنوان میوه باروری شناخته شده است. آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که به ضخیم شدن پوشش داخلی و لانه گزینی جنین در دیواره رحم کمک می‌کند.

مصرف دو تا سه وعده روزانه آناناس به مدت 5 روز پس از انتقال جنین سودمند است. همچنین می‌توانید بروملین را به صورت قرص با دستور پزشک خریداری و مصرف کنید.

2. برگ تمشک قرمز

قرن‌ها است که ماماها از چای تمشک قرمز برای باردارشدن استفاده می‌کنند. این گیاه شگفت انگیز مقوی رحم شناخته شده و جریان خون را در ناحیه لگن بهبود می‌بخشد. البته، به محض انجام تست بارداری، مصرف برگ تمشک قرمز را قطع کنید زیرا باعث انقباضات رحمی می‌شود.

3. آب انار

در ایران باستان انار نماد باروری شناخته می‌شده است زیرا غنی از آنتی اکسیدان ها و ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین C، فولات و ویتامین K می‌باشد. افرادی که از داروهای رقیق کننده خون یا برخی داروها استفاده می‌کنند باید در مصرف انار احتیاط کنند.

4. مصرف سبزیجات

سبزیجات غنی از فولات دوستدار باروری و حمایت از لانه گزینی هستند. نمونه‌هایی از سبزیجات:

  • اسفناج
  • سبزی کولارد
  • آرگولا
  • کاهو
  • کلم پیچ
  • کلم
  • کلم بروکلی

5. غذاهای غنی از روی

غذاهای غنی از روی با متعادل کردن هورمون‌ها به لانه گذاری کمک می‌کنند. غلات، آجیل، محصولات لبنی، مواد گوشتی و سیب زمینی سرشار از روی هستند.

6. اسید فولیک

اسید فولیک یک ابرغذا برای بارداری محسوب می‌شود و نقایص مادرزادی در 3-4 هفته اول بارداری را کاهش می‌دهد. سبزیجات برگ سبز، لوبیا، برنج، حبوبات، مارچوبه، تخم مرغ و مرکبات منبع غنی اسید فولیک هستند.

مقدار اسید فولیک که باید در طول روز برای بارداری مصرف کنید:

  • تلاش برای بارداری: 400 میکروگرم
  • در 3 ماه اول بارداری: 400 میکروگرم
  • در ماه چهارم تا نهم بارداری: 600 میکروگرم

7. غذاهای غنی از آهن

مواد غذایی غنی از آهن مانند تخمه کدو تنبل و اسفناج سبب می‌شوند لانه گذاری موفقی داشته باشید. غذاهای غنی از آهن برای کمک به لانه گزینی بسیار مهم هستند زیرا خون رسانی به رحم را افزایش و به ساخت پوشش حاملگی کمک می‌کنند. کدو تنبل و تخمه آفتابگردان غذاهای خونساز عالی هستند.

8. غلات

غلات سبوس دار لانه گزینی را نیز افزایش می‌دهند. نمونه‌هایی از غلات عبارتند از:

  • برنج قهوه‌ای
  • کوینو
  • جو دوسر
  • پاستا سبوس دار
  • نان سبوس دار
  • نودل سوبا گندم سیاه
  • کیک یا کراکر برنجی سبوس دار

زنانی که غلات سبوس‌دار بیشتری را مصرف می‌کنند از پوشش رحم ضخیم‌تر و لانه گزینی بالایی برخوردار هستند.

9. ماهی

ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که تأثیر مثبتی بر تولید مثل و بلوغ تخمک و لانه گزینی جنین دارد. اگر ماهی دوست ندارید می‌توانید گردو، سویا، توفو، دانه‌های چیا، تخم مرغ و بذرکتان مصرف کنید.

مصرف غذاهایی که در هنگام لانه گزینی باید اجتناب شود:

  • تخم مرغ خام که در بسیاری از محصولات غذایی مانند سس مایونز، خامه بیسکویت و سس سالاد استفاده می‌شود.
  • شیرین کننده‌های مصنوعی
  • قندهای تصفیه شده
  • غذاهای دریایی خام یا نیمه پخته
  • الکل عامل اصلی تخمک گذاری نامنظم در زنان است، که نه تنها بر سلامت تخمک‌ها تأثیر می‌گذارد بلکه باعث آسیب به جنین نیز می‌شود.
  • محدود کردن مقدار قهوه و چای
  • از همه پنیرها اجتناب شود انواع پنیر حاوی باکتری برای ایجاد عفونت هستند.
  • شیر پر چرب
  • گوشت‌های فرآوری شده
  • نوشیدنی‌های گازدار با سطح قند بالا
  • سویا
  • سیگار

نتیجه

بهترین راه برای افزایش شانس لانه گزینی، تغذیه خوب، ورزش متوسط و ترک هر گونه عادت بد مانند مصرف بیش از حد کافئین، سیگار کشیدن و الکل زیاد است.

5/5 - (4 امتیاز)

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
whattoexpectprimeivfcentreindiraivfindiraivfseasidesundaysthedietologist

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا