تناسب اندام

بهترین میوه های خشک برای کاهش وزن

میوه های خشک که به عنوان سوپرفود شناخته شده اند، شامل مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ها می باشند. میوه های خشک سرشار از آنتی اکسیدان و سرشار از خواص منحصر به فردی هستند که از پیری و زوال عقل جلوگیری می کنند.

میوه های خشک، غذایی بدون کلسترول و سرشار از فیبر هستند. علاوه بر این برای پوست، مو و سلامت کلی عالی می باشند. با توجه به اینکه چاقی یکی از مهمترین نگرانی های بهداشتی در بسیاری از کشورهای جهان است و بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، مشکلات کلیوی و کبدی در نتیجه چاقی رخ می دهد، برای پیشگیری از آن می توان دست به دامن میوه های خشک و خشکبار شد.

تمام مواد مغذی موجود در میوه های تازه در میوه های خشک نیز وجود دارد به این ترتیب برای افرادی که متابولیسم کم کاری دارند و در معرض چاقی هستند، میان وعده مقوی و سالم است.

از طرفی، میوه های خشک دارای چربی و کالری های اشباع شده و مقدار قند و کالری زیاد هستند، که در صورت مصرف بیش از حد باعث افزایش وزن می شود. بنابراین اگر می خواهید برای کاهش وزن مصرف کنید، باید در حد اعتدال و مقدار معینی از میوه های خشک در رژیم غذایی خود بگنجانید.

فواید مختلف میوه های خشک

میوه های خشک جایگزین عالی و سالمی برای میان وعده های روزانه هستند و مصرف آنها باعث افزایش انرژی و استقامت می شود. همچنین چون غنی از فیبر هستند منجر به هضم بهتر می شوند. میوه های خشک همچنین منبع غنی کلسیم، مس، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر، پروتئین، ریبوفلاوین، ویتامین B6 و روی هستند. به این معنی که سلامت استخوان ها، عضلات، اعصاب، دندان ها و پوست را تقویت می کنند.

علت چربی پشت کمر و روش های آب کردن آن (رژیم غذایی + تمرینات ورزشی)

چگونه می توان میوه های خشک را در رژیم غذایی گنجاند؟

همه میوه های خشک مفید نیستند و مصرف بی رویه آنها برای سلامتی خوب نیست. در واقع فقط تعداد انگشت شماری از میوه های خشک در روز برای تأمین انرژی روزانه فرد کافی است. میوه های خشک یا توسط آفتاب خشک می شوند یا به طور مصنوعی به وسیله دستگاه. در هر دو مورد آب از میوه ها خارج می شود و در برخی میوه ها به معنی از دست دادن مواد مغذی و معدنی می باشد. در بسیاری از موارد میوه های خشک صنعتی ممکن است مواد شیمیایی مانند رنگ مصنوعی و موارد دیگر نیز به آن اضافه شده باشد. به همین دلیل فقط محصولات طبیعی و ارگانیک را خریداری کنید.

عامل دیگری که باید به خاطر بسپارید، دریافت کالری است. بسیاری از میوه های خشک کالری زیادی دارند. همچنین از آنجا که حجم میوه های خشک کمتر است، فرد مقدار زیادی از آنها را مصرف می کند که باعث افزایش وزن و کالری می شود.

بهترین میوه های خشک برای کاهش وزن

1. زردآلو خشک برای کاهش وزن

زردآلو خشک بسیار کم کالری است. در هر 100 گرم زردآلو حدود 200 کالری وجود دارد. زردآلو خشک به دلیل فیبر بالا و سیر نگه داشتن طولانی مدت بدن برای کاهش وزن مناسب است.

زردآلو 47٪ از نیاز روزانه شما به ویتامین A را در تأمین می کند و منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین E و مس است. ویتامین E مانند تمام ویتامین های ضد اکسیدان (A و C) برای محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد حیاتی است. این امر به ویژه در تابستان که آفتاب شدید است بسیار مهم می باشد.

آیا خوردن صبحانه باعث چاقی میشود + صبحانه های چاق کننده

2. انجیر خشک برای کاهش وزن

بهترین میوه خشک برای کاهش وزن، انجیر است. انجیر دارای فیبر بالایی است که به هضم بهتر و کالری کم شهرت دارد.

مواد مغذی موجود در انجیر با افزایش میزان متابولیسم بدن از چاقی جلوگیری می کند. همچنین وجود اسیدهای چرب امگا 3 در انجیر خشک باعث کالری سوزی بیشتر هنگام ورزش می شود. خوردن انجیر خشک برای کاهش چربی شکم نیز موثر است. انجیر خشک به طور طبیعی شیرین است و به عنوان دسر برای رفع ولع مصرف شیرینی بسیار عالی است حتی می توان جایگزین شکر شود.

3. خرما برای کاهش وزن

خرما یکی از میوه های هسته دار است که بیشتر مردم آن را میوه خشک می دانند. خرما در چهار مرحله نارس، ترد، نیمه خشک یا نرم و خشک در معرض نور خورشید قرار دارد و معمولاً تا زمان رسیدن کامل روی درخت آویزان است، خرما اگرچه خشک است، اما مانند زردآلو خشک کمی مرطوب است، به همین دلیل باید در مکان های خنک نگه داری شود.

اگرچه خرما پر از کربوهیدرات است اما مصرف متوسط این میوه خشک به لاغری کمک می کند زیرا غنی از فیبر است و با افزایش متابولیسم بدن لاغری را تسریع می کند.

4. کاهش وزن با کشمش

کشمش در واقع انگور خشک شده است. انگور از طریق فرآیندهای مختلف مانند خشک کردن در آفتاب یا استفاده از دستگاه خشک کن قابل خشک کردن است. از کشمش می توان به عنوان ماده ای در کلوچه ها، ماست، مواد روغنی سالاد، گرانولا استفاده کرد. کشمش سرشار از فیبر، آهن و کلسیم است و با توجه به اینکه تقویت کننده انرژی است بهترین میوه خشک برای کاهش وزن می باشد.

چگونه در عید چاق نشویم؟

خوردن کشمش باعث تسریع هضم غذا، افزایش متابولیسم و همچنین کاهش ولع مصرف می شود. این میوه خشک که به طور طبیعی شیرین است، برای ازبین بردن ولع مصرف قند نیز عالی است.

5. توت برای کاهش وزن

اگر به دنبال میان وعده ای مناسب قبل از تمرینات ورزشی هستید، توت سیاه گزینه مناسبی است فرایند خشک شدن و خواص آن نیز کاملاً شبیه کشمش است بنابراین بهترین میوه خشک برای کاهش وزن است. فیبر غذایی و مقدار قند کم، توت خشک را به عنوان میان وعده عالی مخصوصاً برای بچه ها تبدیل کرده است. این میوه خشک که در طعم های شیرین و ترش موجود است سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که به بهبود چاقی، سلامت قلب و غیره کمک می کند.

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی (182 صفحه) + فایل صوتی کتاب (132 دقیقه) + کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل + برنامه تمرینی 4 هفته ای + موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
kashmiricastylesatlife

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا