تبلیغات ویژه
بهداشت کودکان

طرز تهیه انواع پوره برای نوزادان 6 الی 12 ماهه

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، طرز تهیه انواع پوره برای نوزادان 6 الی 12 ماهه را بیان خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

طبق آکادمی اطفال، کودکان از حدود 6 ماهگی با غذاهای دیگری غیر از شیر مادر یا شیرخشک آشنا می‌شوند. نوع غذا در هر کودکی متفاوت است و بسته به رفتارهای او دارد. به عنوان نمونه برای اینکه بدانید کودک از کجا برای غذاهایی غیر از شیر مادر یا شیر خشک آماده است رفتارهای زیر را در او بررسی کنید:

  • آیا کودک شما می‌تواند خودش بنشیند؟
  • آیا او می‌تواند سر و گردن خود را در حالت ایستاده نگه دارد؟
  • آیا کودک شما در حین غذا خوردن به غذای شما نگاه می‌کند؟
  • آیا کودک شما بعد از اتمام مقدار معمول شیر مادر یا شیر خشک، بیشتر اوقات گرسنه است و کمتر احساس سیری می‌کند؟
  • آیا از زمان تولد وزنش دو برابر شده است؟
  • آیا کودک شما می‌تواند غذا را با قاشق به دهان خود منتقل کند؟

برای بیشتر کودکان، ترتیب غذایی خاصی نیاز نیست. کودک می‌تواند از حدود 6 ماهگی خوردن غذاهای جامد را شروع کند و در سنین 7 یا 8 ماهگی می‌تواند انواع گروه‌های مختلف غذایی بخورد. این غذاها شامل غلات، گوشت یا سایر پروتئین‌ها، میوه‌ها، سبزیجات، ماست و پنیرها می‌باشد.

بهترین غذاهای اولیه برای کودک

غذاهای دارای مواد مغذی حیاتی برای رشد کودک بسیار مهم است. چندین مورد از بهترین غذاهای اولیه مفید برای کودک:

نکاتی برای شروع غذا دادن به کودک

  • ابتدا با سرو مقدار کمی از یک ماده غذایی یک یا دو بار در روز شروع کنید. اگر کودک به طور مدام غذا را به زمین اندازد یا از باز کردن دهان خودداری کند، چند روز دوباره غذا دادن به کودک را امتحان کنید.
  • با غذا خوردن خود، به او نشان دهید چگونه غذا را از بشقاب به دهان خود منتقل کند، نوزادان وقتی می‌بینند مادر یا پدرشان چه چیزی می‌خورند یاد می‌گیرند.
  • سرو غذا با ادویه، گیاهان و چربی‌های سالم (روغن نارگیل تصفیه شده، روغن زیتون با کیفیت) توصیه می‌شود. چربی‌های سالم نه تنها به رشد مغز کمک می‌کنند و بچه‌ها را برای مدت بیشتری سیر نگه می‌دارند، بلکه باعث می‌شوند طعم غذا نیز بهتر شود.

طرز تهیه انواع پوره برای نوزادان 6 الی 12 ماهه

1. آووکادو

آووکادو یکی از غذاهای فوق العاده عالی برای کودک است. آووکادو بسیار مقوی است و به عنوان اولین غذا برای کودک ایده آل می‌باشد.

طرز تهیه پوره آووکادو: یک چهارم آووکادوی رسیده را پوست بگیرید و با پشت چنگال، له کنید تا یکدست شود. می‌توانید یک یا دو قاشق چایخوری شیرخشک یا شیر مادر اضافه کنید تا کاملاً نرم و خامه‌ای شود.

2. پوره تخم مرغ برای نوزادان 6 الی 12 ماهه

تخم مرغ اولین غذای شگفت انگیز برای نوزادان و کودک از شیر گرفته شده است. زرده تخم مرغ مملو از کولین است که ماده مغذی مهمی برای رشد مغز کودک است.

طرز تهیه پوره تخم مرغ: یک عدد تخم مرغ را آبپز کنید، سپس پوسته و قسمت سفید آن را جدا کنید. زرده تخم مرغ پخته شده را له کرده تا یکدست شود، در صورت لزوم یک یا دو قاشق چای خوری شیر مادر به آن اضافه کنید.

3. پوره سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین مناسب برای کودک از شیر گرفته و یکی از اولین غذاهای کودک است. سیب زمینی شیرین ارزش غذایی بالایی دارد و طعم شیرین آن به طور طبیعی باعث می‌شود کودک به راحتی آن را بخورد. علاوه براین به سلامت گوارش و روده کودک کمک می‌کند.

طرز تهیه پوره سیب زمینی شیرین: یک یا دو عدد سیب زمینی شیرین را پوست بگیرید و خرد کنید و به مدت 10-12 دقیقه بخارپز کنید سپس سیب زمینی شیرین پخته شده را با غذاساز یا مخلوط کن به مدت 1-2 دقیقه پوره کنید تا کاملاً یکدست شود و در صورت نیاز 1/4 فنجان آب اضافه کنید.

4. پوره سیب برای نوزادان 6 الی 12 ماهه

سیب اولین غذای عالی و غنی از مواد مغذی نیز برای نوزادان است. هضم سیب آسان است و سرشار از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می‌باشد.

طرز تهیه پوره سیب: 2-3 عدد سیب را پوست بگیرید و خرد کنید و به مدت 8-10 دقیقه بخار پز کنید. سپس در مخلوط کن به مدت 1-2 دقیقه پوره کنید تا یکدست شود و در صورت نیاز (آب یا شیر مادر) به اندازه 1/4 فنجان اضافه کنید.

5. کلم بروکلی

کلم بروکلی قطعاً یکی از بهترین انتخاب‌های غذایی برای کودک شماست.

طرز تهیه کلم بروکلی برای پوره غذای کودک: دو عدد کلم بروکلی را به مدت 10-12 دقیقه بخار پز کنید تا نرم شود و به مدت 2-1 دقیقه پوره کنید و 1/4 فنجان (آب یا شیر مادر) به آن اضافه کنید تا نرم شود.

6. پوره غذای کودک ماهی سالمون

ماهی سالمون یکی از غذاهای سالم در جهان است و به بهبود سلامت استخوان، تقویت عملکرد مغز، تقویت قلب و کاهش علائم ADHD در کودکان کمک می‌کند.

طرز تهیه پوره غذای کودک سالمون: 1/4 فنجان ماهی پخته شده را به همراه 1 فنجان سیب زمینی شیرین یا کدو حلوایی پخته شده را در مخلوط کن به مدت 1-2 دقیقه پوره کرده و 1/4 فنجان مایعات (آب یا شیر مادر) به آن اضافه کنید تا یکدست شود.

خلاصه: در ابتدا خوردن غذاهای له شده یا پوره برای کودک آسان‌تر است. همانطور که مهارت‌های دهانی کودک رشد می‌کند، می‌توان غذاهای غلیظ و بیشتری بخورد. بعضی از غذاها خطرات بالقوه خفگی دارند، بنابراین مهم است که به کودک غذاهایی بدهید که بافت مناسب و نرمی داشته باشند و به راحتی با بزاق حل شوند و نیازی به جویدن نداشته باشند و همیشه کودک خود را هنگام غذا خوردن تماشا کنید.

طرز تهیه انواع پوره میوه برای نوزادان 6 الی 12 ماهه در این مطلب بیان شد. امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
babyfoodecdc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا