پوست و مو

چگونه چربی صورت را آب کنیم؟ (راهکارهای طلایی)

چگونه چربی های صورت را از بین ببریم؟

کاهش وزن به خودی خود ناراحت کننده است، مخصوصاً در ناحیه خاصی از بدن مانند صورت ;i بر زیبایی فرد تأثیر منفی می‌گذارد. گذشته از زیبا بودن، داشتن چهره‌ای متناسب و لاغر از پیری صورت جلوگیری می‌کند. خوشبختانه، بسیاری از راه کارهای چربی سوزی به لاغر شدن صورت کمک می‌کند.

روش‌های مؤثر آب کردن چربی صورت

1. تمرینات صورت

از تمرینات صورت می‌توان برای بهبود چاقی صورت، مبارزه با پیری و بهبود قدرت عضلات آن استفاده کرد. انجام تمرینات صورت علاوه بر تقویت عضلات صورتT آن را لاغرتر نشان می‌دهد.

برخی از تمرینات صورت:

  • هوا را از طریق دهات از این گونه به آن گونه حرکت دهید.
  • دندان‌های خود را به مدت چند ثانیه روی هم فشار دهید و در همینحال لبخند بزنید.

با تقویت عضلات و ورزش‌های صورت علاوه بر لاغرتر شدن باعث بهبود ضخامت عضلات و جوان سازی صورت می‌شوید.

2. ورزش‌های هوازی

اغلب اوقات، چربی اضافی صورت شما نتیجه اضافی وزن است. به این ترتیب با کاهش وزن، چربی صورت نیز از بین می‌رود. ورزش قلبی یا هوازی یا هر نوع فعالیت بدنی که ضربان قلب را افزایش می‌دهد. به طور گسترده یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش وزن و چربی سوزی می‌باشد.

سعی کنید هر هفته 150-300 دقیقه ورزش متوسط تا شدید و نزدیک به 40-20 دقیقه کاردیو در روز داشته باشید. برخی از نمونه‌های متداول ورزش‌های هوازی شامل دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا می‌باشد.

3. نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب برای سلامت کلی بدن و کاهش چربی صورت بسیار مهم است. مطالعات نشان می‌دهد آب می‌تواند احساس سیری در شما ایجاد کند و کاهش وزن را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن آب به طور موقت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند.

4. خودداری از مصرف الکل

الکل کالری زیاد و مواد مغذی کمی دارد به همین دلیل ممکن است با افزایش وزن همراه باشد. کنترل مصرف الکل بهترین راه برای کنترل نفخ و افزایش وزن ناشی از آن است. مصرف بیش از حد الکل ممکن است به افزایش وزن از جمله افزایش چربی در صورت کمک کند.

5. کاهش مصرف کربوهیدرات

کربوهیدرات‌هایی مانند کلوچه، کراکر و ماکارونی عامل اصلی افزایش وزن و چربی بدن است. این کربوهیدرات‌ها حاوی فیبر کمی هستند و به سرعت هضم می‌شوند به همین دلیل منجر به افزایش وزن و افزایش سطح قند خون بدن می‌شوند در نتیجه خطر پرخوری افزایش می‌یابد. نمونه‌هایی از غذاهای کربوهیدرات دار:

  • ماکارونی
  • برنج سفید
  • نان سفید
  • ساکارز
  • شربت

6. تغییر برنامه خواب

خواب یک استراتژی مهم برای کاهش وزن است و به کاهش چربی صورت کمک می‌کند. از طرفی کمبود خواب باعث افزایش سطح کورتیزول، هورمون استرس همراه با عوارض جانبی بالقوه می‌باشد. در حالت ایده آل، حداقل 8 ساعت خواب در شب برای کنترل وزن و کاهش چربی صورت مؤثر است.

7. مصرف فیبر بیشتر

یکی از محبوب‌ترین توصیه‌ها برای لاغری صورت و از بین بردن چربی گونه، افزایش مصرف فیبر است.

فیبر یکی از غذاهای گیاهی است که به مدت طولانی احساس سیری بیشتر و کاهش اشتها ایجاد می‌کند. فیبر به طور طبیعی در انواع مواد غذایی از جمله میوه‌ها، سبزیجات، مغزها، دانه‌ها، غلات کامل و حبوبات یافت می‌شود. در حالت ایده آل، شما باید حداقل 25-38 گرم فیبر در روز مصرف کنید.

8. کاهش مصرف نمک

مصرف بالای نمک باعث احتباس آب و تورم و پف در قسمت‌های مختلف بدن از جمله صورت می‌شود. افرادی که حساس به احتباس مایعات هستند باید سعی کنند از مصرف غذاهای حاوی نمک زیاد خودداری کنند. همچنین تهیه وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها در خانه به افراد امکان کنترل بیشتر میزان نمک در رژیم غذایی می‌دهد.

نکات جلوگیری از چربی صورت

  • داشتن یک رژیم غذایی سالم از چربی‌های اضافی صورت جلوگیری می‌کند.
  • بهترین راه جلوگیری از چربی صورت، حفظ وزن سالم با ایجاد تغییر در سبک زندگی است.
  • به طور منظم ورزش کنید.
  • داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین بدون چربی و میوه‌ها و سبزیجات کامل.
  • محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری شده.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب و پرهیز از نوشیدنی‌های شیرین، از جمله نوشیدنی‌های انرژی زا، آب میوه‌ها و نوشابه‌های گازدار.

خلاصه: بسیاری از استراتژی‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا چربی اضافی صورت خود را از دست دهید. تغییر دادن رژیم غذایی، افزودن ورزش به برنامه‌های روزمره و تنظیم برخی از عادت‌های روزمره درست راه‌های موثری در افزایش چربی سوزی و لاغر شدن صورت است.

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی (182 صفحه) + فایل صوتی کتاب (132 دقیقه) + کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل + برنامه تمرینی 4 هفته ای + موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
medicalnewstodayhealthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا