آرایش مو

چه بخوریم تا موهای پرپشتی داشته باشیم؟

داشتن موهای زیبا و پرپشت مستلزم استفاده از مواد غذایی غنی است. یک برنامه غذایی و تغذیه‌ای برای تقویت و رفع ریزش موهای سر شامل این خوراکی‌ها داشته باشید. عوامل متعددی وجود دارد که بر مو تأثیر می‌گذارد مثل سن، هورمون‌ها، کمبود مواد مغذی و موارد دیگر.

اما آنچه که می‌خورید یکی از مواردی است که می‌توانید برای کنترل موهایتان انجام دهید. اگر در معرض نازک شدن موهایتان هستید، نمی‌خواهید آن را با مصرف مواد غذایی اشتباه بدتر کنید، آیا می‌خواهید؟

داشتن موهای پرپشت و زیبا با خوردن این خوراکی‌ها

کره بادام:

کره بادام دارای طیف گسترده‌ای از مواد مغذی شامل پروتئین، چربی‌های سالم و ویتامین‌های خاص است که همه آن‌ها به سلامت مو مرتبط است. محتوای ویتامین E در آجیل برای ضخامت و درخشندگی مو مناسب است. افرادی که روزانه ویتامین E مصرف می‌کنند رشد مو را تا 42 درصد افزایش می‌دهند.

اسفناج برای تقویت موی سر:

پیش از این هم در بخش نسخه‌های طبیعی تقویت موهای سر گفته شد که در برخی موارد (به ویژه در زنان) کمبود مواد معدنی باعث ریزش مو می‌شود. مهم است مطمئن شوید کمبود چیزی در رژیم غذایی می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

اسفناج غنی از آهن و حاوی سبوم است که به عنوان یک نرم کننده موی طبیعی عمل می‌کند. برگ سبز نیز اسید امگا 3، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن را تأمین می‌کند. همه این‌ها بهترین مواد غذایی برای رشد مو هستند.

دارچین مفید برای مو:

دارچین گردش خون را بهبود می‌بخشد، که اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول‌های مو وارد می‌آورد.

جو دوسر برای سلامت مو:

جو دوسر غنی از آهن، فیبر، روی، اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب اشباع نشده است که باعث رشد، ضخامت و سلامت مو می‌شود.

ریزش مومواد غذایی برای پرپشت شدن مو

گواوا:

گواوا حاوی ویتامین ث است که مانع شکنندگی مو می‌شود. گرچه ما اغلب پرتقال را به عنوان بهترین منبع ویتامین ث در نظر می‌گیریم.

تخم مرغ برای تقویت و رشد مو:

تخم مرغ منبع ویتامین ب به نام بیوتین است که به رشد مو و تقویت ناخن‌های شکننده کمک می‌کند. عدم داشتن این ویتامین کافی می‌تواند منجر به ریزش مو شود. سایر منابع خوب بیوتین: بادام، آووکادو و ماهی قزل آلا.

عدس مفید برای مو:

عدس غنی از پروتئین، آهن، روی، بیوتین و دارای مقدار زیادی اسید فولیک است. بدن برای حفظ سلامت گلبول‌های قرمز نیاز به اسید فولیک که پوست و پوست سر را با اکسیژن بهبود می‌بخشد دارد. غذاهای غنی از اسید فولیک نیز برای اسپرم سالم مفید هستند.

همچنین بخوانید: مواد غذایی حاوی اسید فولیک فراوان!

فواید جگر برای مو:

همانطور که گفته شد، کمبود آهن می‌تواند منجر به ریزش مو شود، به ویژه در زنان. آهن در اسفناج (و دیگر سبزیجات برگ سبز تیره)، سویا، عدس، غلات فراوان است. هم چنین جگر دارای آهن فراوان است.

همچنین بخوانید: تقویت و رشد سریع مو با روش های خانگی

مرغ مفید برای مو:

توجه داشته باشید اگر به اندازه کافی پروتئین دریافت نکنید دچار ریزش مو می‌شوید.

جو برای تقویت مو:

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که عملاً می‌تواند نور مضر اشعه را جذب کند و از سلول‌های پوست محافظت کند. همچنین آسیب خورشید را روی پوست سر ترمیم می‌کند، که باعث می‌شود موها نازک شوند.

رشد سریع موبرای تقویت مو چه بخوریم

آجیل و دانه‌ها مفید برای مو:

پسته برای کمک به طاسی الگوی مردانه مرتبط است، بادام هندی دارای بیوتین و گردو حاوی روغن‌هایی است که به مقدار الاستین در موها اضافه می‌شود. الاستین مو را نرم و لطیف نگه می‌دارد و از شکستن آن جلوگیری می‌کند.

سیب زمینی‌های شیرین:

بتا کاروتن موها را در برابر خشکی و شکنندگی محافظت می‌کند و غدد را در پوست سر خود تحریک می‌کند تا یک مایع روغنی به نام سبوم ایجاد کند. هویج، کدو تنبل، نعناع، ​​انبه و سیب زمینی شیرین!

ماهی پهن بزرگ

علاوه بر آهن، یکی دیگر از مواد معدنی مهم برای نگه داشتن درخشش مو منیزیم است. ماهی پهن بزرگ دارای مقدار زیادی منیزیم است.

قارچ مفید برای مو:

بر طبق مطالعه 2012، مس ممکن است به حفظ رنگ طبیعی مو بدون در نظر گرفتن رنگ مو کمک کند. قارچ غنی ​​از مواد معدنی، مثل دانه کنجد است.

همچنین بخوانید: درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل

فواید نخود برای مو:

نخودها دارای برخی از بیشترین غلظت ویتامین ب 9 هستند. یک فنجان از آن‌ها حاوی 1114 میکروگرم ب-9 است که تقریباً سه برابر 400 میکروگرم است.

هویج برای رشد مو:

هر روز برای رشد سریع مو، آب هویج را بنوشید. مو حاوی سریع‌ترین بافت‌های در حال رشد در بدن و ویتامین آ برای رشد هر سلول مورد نیاز است. این همچنین به پوست سر در تولید سبوم طبیعی پوست کمک می‌کند تا رشد مو را بهبود دهند.

آووکادوو برای تقویت و رشد مو:

ویتامین E گردش خون را بهبود می‌بخشد و به فولیکول‌ها کمک می‌کند که موثرتر رشد مو را افزایش دهند. همچنین حاوی مقادیر زیادی از روغن و پ هاش است که اگر بیش از حد باشد، فولیکول‌های مو را مسدود می‌کند و رشد مو را متوقف می‌کند. آووکادو منبع عالی ویتامین E است.

کاشت مومواد غذایی برای جلوگیری از ریزش مو

اره ماهی

سطح بالای جیوه می‌تواند منجر به ریزش مو شود؛ قاعده کلی (اما استثنا وجود دارد) این است که هر چه ماهی بزرگ‌تر باشد سطح جیوه آن بیشتر است.

ریزش مو با مصرف نوشابه رژیمی:

شیرین کننده‌های مصنوعی – به طور خاص، آسپارتام – با ریزش مو مرتبط است.

همچنین بخوانید: بهترین روش های طبیعی درمان ریزش مو

ریزش مو با استفاده از قند:

یکی دیگر از دلایل اینکه شکر به سلامتی شما لطمه می زند.

بسیار ساده است: پروتئین فوق‌العاده برای موهای شما بسیار مهم است و قند مانع از جذب آن می‌شود. از مصرف شکر اضافه خود داری کنید.

نشاسته سفید:

از آنجا که نان سفید، کیک، شیرینی، پاستا سفید و سایر نشاسته‌های تصفیه شده و بیش از حد فرآوری شده به شکر تبدیل می‌شوند سبب ریزش مو می‌شود.

مصرف فست فود یکی از دلایل ریزش مو:

مواد غذایی مضر به پوست چرب، مو تبدیل می‌شود. همانطور که منافذ مسدود می‌شوند، ریزش مو ممکن است رخ دهد. خوب، درست است؟ همبرگر فست فود، سرخ شده بعضی از بدترین غذاها برای رشد مو است.

ریزش مو با استفاده از الکل:

الکل باعث کاهش سطح روی در بدن می‌شود که یک ماده معدنی ضروری برای موهای سالم و رشد است. همچنین موها را خشک، شکننده‌تر می‌سازد.

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی (182 صفحه) + فایل صوتی کتاب (132 دقیقه) + کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل + برنامه تمرینی 4 هفته ای + موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
ایران نازگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا