روانشناسی

چگونه در 15 دقیقه حالمان را خوب کنیم؟

گاهی اوقات ما فکر می کنیم احساس بهتر داشتن در مواقع سخت و مشکلات زندگی کاری طاقت فرسا است اما حقیقت این است که برای داشتن حال خوب، به آسانی یک عمل ساده یا کوچک است. این نکته را بدانید که هر قدمی به سمت احساس آرامش، هر چقدر هم کوچک، موثر است. در این مقاله روش های ساده برای بهتر شدن بدن و ذهن و ظهور احساس بهتر در هر زمانی بیان شده است.

راه های بهتر شدن حال فقط در 15 دقیقه

1. دوش گرفتن

فقط 10 یا 15 دقیقه دوش گرفتن علاوه بر اینکه بخار ریه ها و سینوس های شما را تمیز می کند، احساس شادابی و نشاط به شما می بخشد.

2. حرکات کششی

هر روز ممکن است در زندگی برای ما تنش های زیادی ایجاد شود. انجام حرکات کششی یوگا علاوه بر تخلیه تنش ها بسیار آرامش بخش است به علاوه، کمی جریان خون شما را افزایش می دهد.

3. چرت سریع

چرت سریع یا بستن چشمان خود برای مدت کوتاه بدن را در آرامشی عمیق قرار می دهد. دقت داشته باشید فقط به مدت پانزده دقیقه چرت بزنید.

4. خوردن میان وعده یا نوشیدنی مورد علاقه

انتخاب عادات غذایی سالم راهی عالی برای لمس احساس بهتر است، بهتر است بیشتر غذاهای مقوی و سبزیجات بخورید همچنین تا آنجا که می توانید در خانه وعده های غذایی بپزید و مقدار زیادی آب یا چای بنوشید.

یکی از روش های بهتر شدن، مصرف میان وعده یا نوشیدنی هایی که دوست دارید و از آنها لذت می برید بهترین گزینه است. میان وعده هایی از قبیل زیر بهترین گزینه هستند:

  • پرتقال و مرکبات دارای ویتامین C زیادی هستند که برای سیستم ایمنی بدن مفید است.
  • یک مشت کوچک گردو، بادام یا پسته دارای مقداری اسیدهای چرب امگا 3 است که هورمون های استرس را سرکوب می کند.
  • غلات سبوس دار و بلغور جو دوسر به مغز شما کمک می کند سروتونین بیشتری تولید کند، که منجر به بهبود روحیه شما می شود.

5. چند دقیقه ای بازی کنید

این روزها بیشتر ما به تلفن های هوشمند و تعداد بیشماری بازی ساده اما سرگرم کننده و چالش برانگیز دسترسی داریم. انجام بازی های ساده در حد چند دقیقه منجر به احساس بهتری در شما می شود.

6. قدم زدن

قدم زدن و یک پیاده روی کوتاه با افزایش جریان خون در بدن و آزاد کردن اندورفین احساس بهتری در بدن ایجاد می کند.

7. پاکسازی ذهن

انجام حرکات مدیتیشن کوتاه و ساده احساس آرامش بخش و انرژی مضاعفی به فرد می دهد. برای این منظور آرام بنشینید، چشمان خود را ببندید و بر روی تنفس های خود تمرکز کنید.

8. خندیدن

خنده با تحریک قلب، ریه ها و عضلات و ترشح اندورفین بیشتر در مغز باعث روحیه و احساس بهتر میشود.

9. آرزوی خوب برای کسی

آرزو و دعای خوب برای هر فردی از قبیل دوست، عضو خانواده، همکار یا حتی افراد غریبه باعث می شود ذهن احساس کند شما از زندگی خود راضی تر هستید که در نتیجه منجر به احساس آرامش و بهتر در شما می شود.

10. گوش دادن به موسیقی

برای آرامش بخشیدن و سبک شدن روحیه خود، چندین آهنگ مورد علاقه خود را گوش کنید. تحقیقات نشان می دهد موسیقی اضطراب را کاهش می دهد.

11. بغل کردن

یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را در آغوش بگیرید. طبق تحقیقات بغل کردن علاوه بر بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن، روحیه شما را نیز بهتر می کند.

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی (182 صفحه) + فایل صوتی کتاب (132 دقیقه) + کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل + برنامه تمرینی 4 هفته ای + موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
powerofpositivityalignedandkindwebmd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا