زندگی روزمره

چگونه مثل یک خانم راه برویم؟

برای بسیاری از افراد این سوال برایشان پیش می آید که چطور می توانند مثل یک خانم راه بروند. مثل یک خانم راه رفتن به این معنی نیست که باید طوری رفتار کنید که وضعیت بدن تان در بهترین حالت ممکن قرار گیرد بلکه باید سعی کنید شانه ها و پشت خود را تا حد ممکن صاف نگه داشته و گام های بلندی بردارید و اعتماد به نفس خود را نشان دهید. اگر با تکنیک های وضعیت بدنی آشنا نیستید، در این مقاله شما را با پاسخ به این سوال که چگونه مثل یک خانم درست راه برویم آشنا می کنیم. ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

چگونه مثل یک خانم و پرنسس راه برویم؟

پیاده روی فعالیتی است که کل بدن شما را درگیر می کند. درک کامل نحوه راه رفتن صحیح، به تمرکز روی هر قسمت از بدن، از سر تا پا کمک می کند.

1. حفظ وضعیت بدنی خوب

وضعیت بدنی تان را صاف و در امتداد پایه ستون فقرات قرار دهید. این وضعیت شما را مجبور می کند صاف بایستید. شانه های خود را پایین بیاورید و آنها را عقب نگه دارید تا آرام به نظر برسید. بازوهای خود را به سمت عقب بکشید و شانه های خود را از هم باز کنید. سعی کنید عادت قوز کردن را از سرتان بیرون کنید و خمیده نباشید. طوری که گردن و استخوان ترقوه شما کاملاً نمایان شوند.

2. دم و بازدم

شکم خود را کمی به داخل بدهید تا متعادل به نظر برسید. یک نفس عمیق بکشید و در حین دم شکم خود را به سمت داخل دهید. هنگام بازدم، شکم خود را سفت و کشیده نگه دارید تا باعث ناراحتی معده نشود و سعی کنید از افتادگی آن جلوگیری کنید.

3. قدم زدن مناسب

هنگام راه رفتن پاهای خود را صاف و نزدیک به هم نگه ندارید زیرا وضعیت بدن را بسیار ناپایدارتر می کنید. در عوض، پاهای خود را مستقیماً زیر هر شانه قرار دهید و با خم شدن جزئی زانوها راه بروید.

4. بالا گرفتن سر

چگونه مثل یک خانم راه برویم؟

هنگامی که در حال راه رفتن هستید، چانه خود را موازی با زمین و در امتداد شانه هایتان قرار دهید.

تصور کنید سر خود را به آرامی توسط یک تکه ریسمان نامرئی که به سقف وصل شده است بالا می‌کشید. این به شما کمک میکند هنگام راه رفتن سر خود را بالا نگه دارید. همچنین حین راه رفتن روی منطقه ای در حدود 10 تا 20 متر جلوتر از خود تمرکز کنید.

5. صاف راه رفتن

در حین راه رفتن روی کشیده شدن ستون فقرات خود تمرکز کنید. سعی کنید از خم شدن به جلو، که فشار بر عضلات پشت وارد می کند، جلوگیری کنید.

6. ریلکس کردن شانه ها

شانه های شما نقش کلیدی در وضعیت و تکنیک راه رفتن دارند. اگر شانه ها منقبض یا خمیده به جلو باشد، عضلات و مفاصل شانه ها، گردن و قسمت بالایی پشت را تحت فشار قرار می دهد. سعی کنید شانه های خود را شل و ریلکس نگه دارید.

7. ماهیچه ها

ماهیچه های مرکزی نیز در هنگام راه رفتن نقش مهمی دارند و به شما کمک می کنند راحت تر حرکت کنید. در حین برداشتن هر قدم، با هم راستا قرار دادن ناف به سمت ستون فقرات، روی سفت کردن و درگیر کردن ماهیچه های اصلی خود تمرکز کنید. این کار می تواند به شما در حفظ تعادل و ثبات کمک کند. همچنین استرس و فشار روی کمر را هنگام راه رفتن کاهش دهد.

8. چرخش بازوها

همانطور که راه می روید، به آرامی بازوهای خود را در کناره های بدن تان به جلو و عقب بچرخانید.

9. برای راه رفتن مثل یک خانم، از پاشنه پا قدم بزنید

راه رفتن پاشنه تا پنجه شامل ضربه زدن به زمین با پاشنه پا، سپس چرخاندن پاشنه به سمت انگشت پا هنگام راه رفتن است. بعلاوه از گام های صاف و یا ضربه زدن به زمین با انگشتان پا خودداری کنید.

کارهایی که نباید هنگام راه رفتن انجام داد

  • نگاه نکردن مکرر به پاها که باعث فشار غیرضروری به گردن می شود.
  • برداشتن گام های طولانی فشار زیادی را به مفاصل ساق پا وارد می کند.
  • در حین راه رفتن باسن شما باید تا حد امکان صاف بماند.
  • برای جلوگیری از کشیدگی کمر و شانه، هنگام راه رفتن یا ایستادن، شانه های خود را پایین و عقب نگه دارید و روی کشیده نگه داشتن ستون فقرات خود تمرکز کنید.
  • هنگام راه رفتن، کفشی بپوشید که در پایتان راحت باشد، قوس و پاشنه مناسبی داشته باشد تا از ضربه به پاهایتان جلوگیری کند.

راه رفتن صحیح مانند خانم ها چه فوایدی دارد؟

1. عضلات و مفاصل بدون درد

راه رفتن صحیح از وارد کردن فشار غیرضروری به عضلات، رباط ها و مفاصل در سراسر بدن جلوگیری میکند.

2. انرژی بیشتر

راه رفتن با وضعیت نامناسب ماهیچه های شما را سریعتر فرسوده می کند، در حالی که راه رفتن با فرم خوب می تواند انرژی شما را حفظ کند.

3. سلامت ریه

راه رفتن با قد بلند و شانه های عقب به ریه های شما اجازه می دهد تا به طور کامل منبسط شوند و تنفس راحت تر و کارآمدتر را فراهم می کند.

4. بهبود گردش خون

هنگامی که بدن شما به درستی در یک راستا قرار گیرد و به درستی حرکت کند، گردش خون در تمام قسمت های بدن آسان تر حرکت می کند.

5. بهبود هضم

قدرت هسته بدن و بیشتر عضلات شکم هنگام راه رفتن تقویت می شود.

6. کاهش سردردهای تنشی

عدم راه رفتن صحیح و خم کردن سر به جلو، باعث ایجاد فشار روی گردن و در نتیجه منجر به سردردهای تنشی می شود.

7. تعادل

خوب راه رفتن به تعادل و وضعیت صحیح راه رفتن کمک می کند و فرد کمتر مستعد زمین خوردن هنگام راه رفتن می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

کتاب الکترونیکی (182 صفحه)

فایل صوتی کتاب (132 دقیقه)

کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل

برنامه تمرینی 4 هفته ای

موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
wikihowhealthline

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا