بهداشت زنان

کارهایی که در زمان پریود نباید انجام داد!

کارهایی که در دوران قاعدگی نباید انجام داد

دوران قاعدگی و پریود همواره با نفخ غیر قابل تحمل، گرگرفتگی‌های مداوم و تغییرات شدید خلقی همراه است. همه این موارد باعث ناراحتی میشود اما بگذارید واقعیت را بپذیریم که پریود نشان دهنده سلامتی در زندگی زنان است. برخی موارد هرگز نباید در دوران قاعدگی انجام گیرد، زیرا به سلامتی فرد آسیب می زند و حتی باعث بدتر شدن دردهای آن می‌شود.

نوسانات طبیعی هورمون‌ها در طول چرخه قاعدگی، انتقال دهنده‌های عصبی که مسئول عملکردهای مختلفی از جمله خلق و خوی، میل جنسی، اشتها، اضطراب، احساسات، درد و لذت هستند را تغییر می‌دهد. تغییرات و سطح نسبی استروژن، پروژسترون و تستوسترون در طول چرخه قاعدگی، علائم بسیار دردناکی را در بدن زنان ایجاد می‌کند. با این وجود، اقدامات خاصی برای تسکین علائم آن و گذراندن این دوران بدون درد وجود دارد که در ادامه بیان می‌کنیم.

باید و نباید های دوران قاعدگی:

1. خودداری از مصرف غذاهای شور

مصرف غذاهای شور هنگام قاعدگی باعث بدتر شدن گرفتگی عضلات می‌شوند. علاوه بر این، نفخ شدیدی ایجاد می‌کند و درد پریود را دو برابر می‌کند.

2. پرهیز از نوشیدن زیاد قهوه

یکی از بدترین کارها هنگام قاعدگی مصرف زیاد کافئین است که درد قاعدگی را تشدید می‌کند. بنابراین قطعاً باید مصرف آن را کاهش داد.

3. پرهیز از دوش گرفتن زیاد

دوش گرفتن زیاد در دوران قاعدگی بسیار مضر است. دوش گرفتن با تداخل طبیعی در واژن باعث بروز عفونت‌ها و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی شود.

4. تعویض به موقع نوار بهداشتی در طول روز

عدم تعویض نوار بهداشتی بیش از 4 تا 6 ساعت منجر به ایجاد بوی بد و عفونت می‌شود. علاوه بر این، انجام این کار باعث ایجاد بثورات پوستی و (سندرم شوک سمی) خواهد شد.

علت طولانی شدن پریودی

5. پرهیز از رابطه جنسی

برای جلوگیری از عفونت‌ها و بیماری‌های مقاربتی، بهتر است در این دوران رابطه جنسی نداشته باشید.

6. پرهیز از سیگار کشیدن

همه ما می دانیم که سیگار کشیدن برای سلامتی خطرناک است اما زنانی که در دوران قاعدگی خود سیگار می‌کشند بیشتر دچار احساس درد شدید می‌شوند.

7. پرهیز از معاینه پستان در پریودی

سینه‌ها نسبت به تغییرات تولید هورمونی بسیار حساس هستند. نوسانات استروژن و پروژسترون می‌تواند باعث درد در پستان‌ها می‌شود. گرچه معاینات ماهانه پستان خوب است اما در دوران قاعدگی نباید انجام شود.

8. پرهیز از مصرف لبنیات

مصرف لبنیات در دوران قاعدگی باعث گرفتگی و تحریک پذیری روده می‌شود و درد پریود را دوچندان می‌کند.

9. پرهیز از کم خوابی

در این دوان باید به اندازه کافی بخوابید زیرا در طول دوره قاعدگی بدن به استراحت زیادی نیاز دارد. بنابراین سعی کنید به اندازه کافی استراحت کنید.

10. پرهیز از مصرف غذاهای تند

غذاهای پرادویه و تند در برخی افراد منجر به اسهال، درد معده و حتی حالت تهوع می‌شود. اگر عادت به خوردن این غذاها ندارید، بهتر است از مصرف آنها در دوران قاعدگی خودداری کنید.

11. پرهیز از مصرف گوشت قرمز

در طول دوره قاعدگی، بدن مقدار زیادی پروستاگلاندین تولید می‌کند. این ترکیبات به انقباض رحم کمک می‌کند و در نتیجه باعث جریان قاعدگی و دردهای ناشی از آن می‌شود. گوشت قرمز سرشار از پروستاگلاندین است و باید از مصرف آن در دوران قاعدگی خودداری شود.

سایر اقدامات برای کاهش علائم پریود

  • ورزش: برخی شواهد نشان می‌دهد ورزش، مانند کاردیو و یوگا، گرفتگی قاعدگی را کاهش می‌دهد.
  • کمپرس گرم: کمپرس گرم، درد شکم و کمر را تسکین می‌دهد.
  • ماساژ: ماساژ دادن شکم یا کمر، درد قاعدگی را کاهش می‌دهد.

کتاب الکترونیکی رمان شازده کوچولو اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی پنج زبان عشق، گری چاپمن اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی ذهن آگاهی برای مدیریت استرس اطلاعات بیشتر
کتاب الکترونیکی چگونه ازدواج را به موفقیت تبدیل کنیم؟ اطلاعات بیشتر
کتاب اکترونیکی مارپیچ رو به بالا (وارونه سازی جریان افسردگی) اطلاعات بیشتر
دانلود کتاب غلبه بر ناتوانی جنسی (اختلال در نعوظ) اطلاعات بیشتر

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی (182 صفحه) + فایل صوتی کتاب (132 دقیقه) + کتاب الکترونیکی 14 تمرین مکمل + برنامه تمرینی 4 هفته ای + موسیقی درمانی سابلیمینال

اطلاعات بیشتر
منبع
healthshotsbustlegetthegloss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا