گردشگری

مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری کشور قطر

قطر شبه جزیره ای است که دارای یک خط ساحلی 563 کیلومتری است که در امتداد سواحل غربی خلیج عربستان قرار دارد. این کشور از جنوب با عربستان سعودی 87 کیلومتر مرز مشترک دارد. بحرین، امارات متحده عربی و ایران در این نزدیکی هستند.

قطر جایی است که اصالت فرهنگی با مدرنیته مطابقت دارد. جایی که شن و ماسه با دریا دیدار می‌کند؛ جایی که مردم گرد هم می‌آیند و پیشنهادات بی نظیری را در فرهنگ، ورزش، تجارت و سرگرمی‌های خانوادگی تجربه می‌کنند.

برای تاریخ، ملت احترام عمیقی قائل هستند – اماکن باستانی و مصنوعات با زحمت زیادی از آن‌ها مراقبت می‌شود در موزه‌ها نگهداری می‌شوند.

قطر همه چیزرا از کنده کاری‌های سنگی نوسنگی، آسمان خراش‌های مدرنیست و دوگونگ های ملایم را در آب‌های پر زرق و برقش در خود جای داده است. اینجا جایی است که خانه‌های باستانی فقط با موزه‌های کلاس جهانی، مراکز خرید پر زرق و برق، ماجراهای صحرا و اماکن ورزشی بین المللی باهم قراردارند.

گذشته دریانوردی این کشور با احترام مداوم به آب‌های بلوری که شبه جزیره را احاطه کرده‌اند، آشکار می‌شود. ماهیگیری همچنان موردعلاقه است و علاقه مندان می‌توانند از انبوه ورزش‌های آبی لذت ببرند.

تبلیغات

قطر هیجان‌ها و تجربیات بدیع را برای همه به ارمغان می‌آورد. دریچه ای به گذشته – و نگاهی اجمالی به آینده، همه زیر چتر مهمان نوازی معروف عرب.

شواهد باستان شناسی به علائم سکونت انسان در شبه جزیره قطر در حدود 4000 سال قبل از میلاد اشاره دارد. برای قرن‌ها، قطر به طور عمده توسط قبایل بادیه نشین و چند دهکده ماهیگیری، درآن زندگی می‌کرد.

تاریخ مدرن قطر از سال 1766 با تأسیس شهر الزبرا که به یک پایگاه مهم اقتصادی تبدیل شد، آغاز می‌شود.

ویژگی این کشور چشم انداز هموار و خشک آن است. قطر دارای آب و هوای بیابانی با تابش آفتاب در طول سال، تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل است.

مکان های دیدنی کشور گردشگری قطر

دهکده فرهنگی کاتارا

دهکده فرهنگی کاتارا در کشور قطردهکده فرهنگی کاتارا در کشور قطر

دهکده فرهنگی کاتارا با ترکیب گالری‌ها و کارگاه‌های هنری، تئاترها و مکان‌های نمایشی و رستوران‌های استثنایی واقع در تفرجگاه کنار آب، مقصد دوحه برای فرهنگ و سرگرمی است. یک آمفی تئاتر مرکزی در پس زمینه معماری سنتی و خیابان‌های سنگفرش قرار دارد و محل اجرای بسیاری از نمایش‌های فرهنگی است.

تبلیغات

مروارید-قطر

مروارید-قطر

Pearl-Qatar در محل یکی از تخت خواب‌های سابق غواصی مروارید قطر واقع شده است، یک جزیره مصنوعی با برج‌ها و ویلاهای لوکس، پاساژهای عالی، هتل‌ها و غذاخوری‌های عالی است.

کتابخانه ملی قطر

کتابخانه ملی قطر

QNL آرزو دارد که یکی از مراکز برجسته یادگیری، تحقیق و فرهنگ در جهان باشد. نهادی که تخیل و کشف را ترویج می‌کند و به عنوان نگهبان میراث منطقه عمل می‌کند. در حال توسعه برنامه‌ها و خدمات نوآورانه با استفاده از فن آوری برای پیشرفت جامعه می‌باشد.

کوارتیر قنات (Qanat Quartier)

کوارتیر قنات (Qanat Quartier) در کشور قطرکوارتیر قنات (Qanat Quartier) در کشور قطر

یک جشن برای چشم‌ها، این محله الهام گرفته از ونیز، قطعه ای از مدیترانه را به دوحه می‌آورد. Qanat Quartier با داشتن کانال‌های فیروزه ای که در کنار ساختمان‌های آب نبات رنگ و پل‌های کمانی قوس دار قرار دارد، دارای مناظر بسیاری برای اینستاگرام است. وقتی در بسیاری از بوتیک‌ها و کافه‌های محله گشت و گذار می‌کنید، در راه پله‌های موسیقی یک آهنگ بنوازید یا با خیالی آسوده به خیابان‌های بزرگ بروید.

تبلیغات

قهوه ای بخورید، انگشتان پا را در ماسه بچسبانید و از تفرجگاه ساحلی Qanat Quartier منظره خیره کننده خلیج عربی را ببینید.

موزه هنرهای اسلامی

موزه هنرهای اسلامی در کشور قطرموزه هنرهای اسلامی در کشور قطر

موزه هنرهای اسلامی در قلب تنی از آب ساکن و زلال واقع شده است. با نزدیک شدن از پلی از روی آب عبور خواهید کرد و احساس می‌کنید که ظاهر چشمگیر موزه شما را مجذوب خود کرده است. این ساختمان سفید لبه‌های تیز و جعبه ای دارد و به تنهایی روی آب ایستاده است. به نظر می‌رسد در زیر نور خورشید، موزه از می‌درخشد و فضای جذاب آن افزایش می‌یابد. وقتی قدم به داخل می‌گذارید، با پیچیدگی‌های داخلی آن تحت تأثیر قرار می‌گیرید که به شدت با سادگی نمای خارجی آن در تضاد است.

برج‌های بارزان (Barzan)

برج‌های بارزان (Barzan) در کشور قطربرج‌های بارزان (Barzan) در کشور قطر

برج‌های بارزان از معماری درخشان برخوردار است، اما برای تجربه کامل زیبایی آن‌ها، باید خود را به اوج برسانید. این بنا در نوع خود کاملاً ترسناک و زیباست. حتماً دوربین بردارید. این مکان به دلیل مکان خوب برای عکاسی مشهور است.

موزه آل واکرا (Al Wakra)

موزه آل واکرا (Al Wakra) در کشور قطرموزه آل واکرا (Al Wakra) در کشور قطر

موزه آل واکرا مکانی است که از بهترین معماری‌های قطر برخوردار است. نمایشگاه‌های موجود در این موزه کاملاً جذاب بوده و آثار باستانی و جزئیات تاریخ قطر را به نمایش می‌گذارد.

از نظر زیبایی موزه، شما حتی نیازی به قدم زدن در داخل آن نخواهید داشت – فقط از زیبایی این ساختمان لذت ببرید.

تبلیغات

این قلعه قدیمی از کیفیت وهم انگیزی برخوردار است که به طرز عجیبی اغوا کننده است. این جذابیت مرموز شما را مجذوب و تحسین شما را برمی انگیزد.

قلعه الزبره (Al- Zubarah)

قلعه الزبره (Al- Zubarah) در کشور قطرقلعه الزبره (Al- Zubarah) در کشور قطر

در وسط هیچ جا، ماسه‌ها کیلومترها جلوتر از شما کشیده می‌شوند، قبل از اینکه این قلعه وحشی ظاهر شود. زیبایی قلعه در خلوت بودن آن نهفته است و شما می‌توانید به آرامی به شتر نزدیک شوید. همین که در زیر این قلعه بایستید، احساس اتصال به یک تاریخ هیجان انگیز و تأثیرگذار را حس خواهید کرد.

برای اینکه بتوانید تاریخ قلعه را بهتر بشناسید، الزبره غالباً نمایشگاه‌هایی از این مکان را برگزار می‌کند. این قلعه احساس فروتنی در شما ایجاد خواهد کرد.

مسجد کاتارا (Katara)

مسجد کاتارا (Katara) در کشور قطرمسجد کاتارا (Katara) در کشور قطر

مسجد کاتارا در مرکز دهکده فرهنگی کاتارا واقع شده است، جایی که برخی از زیباترین معماری‌های خاورمیانه منتظر دیدن هستند. طراحی مسجد کاتارا بر خلاف مساجد معمولی قطر است. این ساختمان موزاییکی از کاشی‌های عمدتاً آبی است که حاوی نکات قرمز و زرد است. شما با طراحی‌های پیچیده و فضای داخلی به همان اندازه پیچیده منفجر خواهید شد. در کنار مسجد سه ستون سنبله دار که به آسمان می‌رسد. تضاد بین این سازه‌های طاقت فرسا و زیبایی دیوارهای موزاییکی واقعاً چشمگیر است.

5/5 - (1 امتیاز)

تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا