تناسب اندام

بعد از غذا چه بخوریم تا لاغر شویم

بسیاری از متخصصان تغذیه براین باورند که خوردن مواد غذایی و عادات نادرست بعد از غذا عامل اصلی افزایش وزن، نفخ و خستگی است. به همین دلیل، باید مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی را بعد از غذا انتخاب کنید که موجب سوزاندن چربی شکم، کاهش وزن و لاغری شود.

تبلیغات

افزایش وزن داستان پیچیده‌ای است که به دلیل عادت‌های نادرست خود ما اتفاق می افتد که اگر از این عادات اجتناب نکنیم، هر غذایی که مصرف کنیم به عنوان چربی ذخیره و باعث چاقی می‌شود.

بسیاری از ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای سوزاندن چربی هستیم. بنابراین، اگر روی کاهش وزن و لاغری تمرکز دارید، خوب است بدانید برای رسیدن به هدفتان، بعد از غذا چه بخوریم تا لاغر شویم و از عادات نادرستی که بعد از غذا موجب چاقی می‌شوند برحذر بود.

بعد از غذا چه بخورم تا لاغر شوم؟

1. زغال اخته

زغال اخته به عنوان یکی از وعده‌های غذایی برای سوزاندن چربی شکم و لاغری می‌باشد. زغال اخته و سایر انواع توت‌ها، محتوای آب بالا و قند کمتری نسبت به سایر میوه‌ها هستند که سبب لاغری می‌شوند.

2. غلات کامل

افزودن مجموعه‌ای از غلات کامل به رژیم غذایی سبب کاهش چربی و لاغری می‌شود. بلغور گندم کینوا، برنج قهوه‌ای، جو و غلات کامل دارای فیبر بالایی هستند. مصرف غلات کامل همچنین اشتها را کاهش داده و بر مصرف انرژی بدن تأثیر مثبتی می‌گذارد.

تبلیغات

3. دانه چیا

دانه چیا یکی از بهترین مواد غذایی برای لاغر شدن بعد از غذا می‌باشد. دانه‌های چیا به لطف محتوای پروتئین و فیبرشان غذای عالی هستند و مواد معدنی و ویتامین‌های لازم را برای حمایت از تبدیل چربی به انرژی فراهم می‌کنند.

همچنین، فیبر و محتوای کم کربوهیدرات دانه چیا باعث می‌شود افراد برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنند. طبق تحقیقات، بزرگسالان دارای اضافه وزن که به مدت شش ماه روزانه 30 گرم دانه چیا می‌خوردند، کاهش وزن داشته‌اند.

4. فلفل قرمز

آیا می‌دانستید با خوردن مواد غذایی تند بعد یا حین از غذا می‌توانید لاغر شوید. گرما و تندی که در این مواد غذایی وجود دارد، سبب کاهش وزن و کالری سوزی بیشتری می‌شود. ماده فعال کپسایسین موجود در فلفل به گرمازایی کمک می‌کند و سطح انسولین را در بدن بهبود می‌بخشد.

5. دارچین

دارچین یکی دیگر از مواد غذایی چربی سوز است که بعد از غذا سبب لاغری می‌شود. مشخص شده است که این ادویه بیش از یک نقش ویژه در پیشگیری از افزایش وزن دارد. دانشمندان دریافتند، دارچین با تعادل سطح قند خون ذخیره چربی در بدن را کاهش می‌دهد و گلوکز را از رژیم غذایی با قند/کربوهیدرات بالا حذف می‌کند.

6. قهوه

محتویات کافئین قهوه به عنوان یک محرک مؤثر، چربی سوزی بدن را تا 44 درصد افزایش می‌دهد. در حالی که قهوه متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد اما مراقب باشید که قند یا چربی زیادی به قهوه خود اضافه نکنید زیرا نتیجه عکس دارد.

تبلیغات

7. روغن نارگیل

روغن نارگیل فواید معجزه آوری برای کاهش وزن دارد. تری گلیسیریدهای متوسط در روغن نارگیل به جای ذخیره شدن به عنوان چربی، به عنوان منبع انرژی استفاده می‌شوند. روغن نارگیل همیشه یک غذای محبوب برای کاهش چربی می‌باشد که باید در رژیم غذایی خود اضافه کنید.

8. سرکه سیب

نام سرکه سیب در اغلب رژیم‌های لاغری آورده شده است. محققان دریافتند، اسید استیک موجود در این سرکه در سوزاندن چربی ها مؤثر است. اگر مشتاق هستید این ماده غذایی چربی سوز را مصرف کنید باید یک قاشق از آن را با یک لیوان آب رقیق نمایید.

9. کرفس

کرفس ماده غذایی معروف کالری سوز و لاغری است که برای هضم آن کالری بیشتری نسبت به خوردن آن نیاز است. دو وعده غذایی شامل کرفس خام و اسموتی کرفس سبب لاغری می‌شوند.

10. هندوانه

هندوانه یکی از ماده غذایی آبدار برای لاغری است. محتوای بالای آب (و فیبر) آن باعث می‌شود که بدون کالری زیادی سیرکننده باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که هندوانه به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

11. فلفل سیاه

معلوم شد که استفاده از چاشنی فلفل سیاه در وعده‌های غذایی باعث افزایش چربی سوزی در بدن می‌شود. فلفل سیاه به عنوان یک درمان طبیعی برای چاقی در نظر گرفته شده است که از رشد سلول‌های چربی جدید جلوگیری می‌کند.

تبلیغات

12. نوشیدن آب گرم

بعد از غذا حداقل یک ساعت و نیم صبر کنید سپس یک لیوان آب گرم بنوشید. آب گرم به تجزیه غذا در معده و هضم بهتر کمک می‌کند و به بدن کمک می‌کند تا مواد مغذی را جذب کند.

13. آووکادو

خوردن روزانه یک آووکادو، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی به لاغری کمک می‌کند. آووکادو با تحریک لپتین هورمون سرکوب کننده اشتها احساس سیری بیشتری را به شما وارد می‌کند.

14. چای سبز

چای سبز یکی از چای‌های گیاهی چربی سوز شناخته می‌شود. چای سبز به عنوان گرمازا یا چربی سوز مملو از آنتی اکسیدان هایی به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که به سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن کمک می‌کند. البته نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

بعد از غذا چه کارهایی انجام دهیم تا لاغر شویم؟

برای کاهش وزن و لاغری بلافاصله بعد از غذا دوش نگیرید زیرا روند هضم، متابولیسم و جریان خون را کند و دمای بدن را کاهش می‌دهد.

یک عادت رایج بعد از صرف غذا نشستن و استراحت کردن است که باعث افزایش وزن می‌شود. پیاده روی کوتاه به مدت 15 تا 20 دقیقه پس از مصرف غذا باعث افزایش متابولیسم، هضم غذا و جلوگیری از نفخ و افزایش وزن می‌شود.

تبلیغات

اکثر مردم عادت دارند بعد از غذا سیگار بکشند. سیگار بعد از غذا باعث اسیدیته، سوزش سر دل و حتی افزایش وزن می‌شود.

خوردن میوه بلافاصله بعد از غذا مفید نیست. اگر بلافاصله بعد از غذا میوه بخورید قند موجود در میوه شما را بیدار نگه می‌دارد و مانع هضم غذا می‌شود. بهتر است میوه را 30 دقیقه قبل از غذا مصرف کنید.

3.7/5 - (12 امتیاز)

منبع
goodtoshulmanweightlosshealthyeatingpossibleapwuhphealthxchangeekachaihospitalinterviewarea

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا