طالع و فال

نماد حیوان سال 99 | سال ۹۹سال چه حیوانی است

نماد حیوان سال 99 چیست ؟

بر اساس طالع بینی چینی، نماد سال 99 که مصادف است با سال 2020 میلادی به موش تعلق گرفته است.

تبلیغات

سال 99 نماد چه حیوانی است؟

موش، نماد سال 1399 شمسی

موش (انگلیسی: Mouse) پستانداری کوچک از راستهٔ جوندگان است که مواد غذایی خود را به‌وسیلهٔ حرکات رفت و برگشتی با جلو آروارهٔ تحتانی خرد می‌کند. چون دندان‌های این حیوان مثل سایر جوندگان رشد دائمی دارد، برای جلوگیری از رشد بیش‌ازحد، مجبور است که دائماً دندان‌های خود را با جویدن چیزهای نسبتاً سخت، از قبیل دانه‌ها و حبوبات، بفرساید و اگر موفق به پیدا کردن دانه‌های سخت نگردد به جویدن فرش‌ها، لباس‌ها، کتاب‌ها و هرچه که در دسترس خود بیابد مشغول می‌شود. موش‌ها به انواع صحرایی و غیره تقسیم‌بندی می‌شوند که بستگی به طول دم آن‌ها دارد. بعضی مواقع مردم حیواناتی که شبه موش است را موش می‌نامند مانند موش‌خرما.

مشخصات کلی متولدین سال موش

افرادی که تحت تأثیر این نشان طالع بینی به دنیا آمده‌اند، از روحیه پرخاشگرانه و تهاجمی برخوردارند. آن‌ها گاهی اوقات افرادی پرحرف و گزافه‌گو می‌شوند.

موش با ویژگی‌های جذابیت و خشونت زاده شده است و در نگاه اول، شوخ‌طبع و متعادل به نظر می‌رسد، اما فریب او را نخورید، چون خشونت و ناآرامی در پس این چهره خونسرد پنهان است. اگر مدتی با او هم‌نشین یا هم‌سفر شوید، به پریشان‌حالی، عصبانیت و تندخویی او پی خواهید برد.

موش همیشه آشفته، ناراضی و گاهی عصبی است و همواره بنا را بر گله و شکایت می‌گذارد.

تبلیغات

موش فعالیت گروهی را دوست دارد، اهل معاشرت و اجتماعی است، اما چون اغلب اطرافیانش اهل هیاهو و یاوه‌گویی هستند، دوستان کمی دارد. او موجودی تودار است، عادت به خودخوری دارد، لذا به کسی اعتماد نمی‌کند.

افزون بر این‌ها،‌موش نیک‌بخت و فرصت‌طلب است و همواره از همه‌چیز و همه‌کس به نفع خود استفاده می‌کند. او پدر و مادر، دوستان و نزدیکان،‌ دارای خود و دیگران و حتی جذابیت فوق‌العاده‌اش را برای رسیدن به اهداف خود وسیله قرار می‌دهد.

موش نمی‌تواند میل به قماربازی و پرخوری را در خود مهار کند، ولی البته وجود این حالات را انکار می‌کند. هرچند سرزنده به نظر می‌رسد، ولی در این ترس به سر می‌برد که روزهای پیری‌اش را چگونه باید بگذراند. باوجوداینکه همیشه در زمان حال زندگی می‌کند،‌ برای دوران کهن‌سالی خود خیال‌هایی دارد.

طالع بینی حیوان سال 99خصوصیات متولدین سال موش

خانم موش‌ها نیز معمولاً به ذخیره‌سازی بیش‌ازحد مواد غذایی می‌پردازند، هرچند به دلیل پرخوری،‌تمام آن‌ها را خیلی زود مصرف می‌کنند. همیشه می‌توان آن‌ها را در تقلا برای خرید کالاهای تجملی و غیرضروری به امید سود بردن، دید.

موش اغلب خیال‌باف و گاه خلاق است. او در عیب‌جویی سرآمد همه است و دیگران دوست دارند به نصایحش گوش فرا دهند اما با زیاده‌روی او، از این میل و رغبت کاسته می‌شود. حتی بعضی موش‌ها چنان فریفته این اشتیاق شنوندگان می‌شوند که درنهایت همه‌چیز را نابود می‌کنند.

تبلیغات

موش گاهی بی چشم و رو و پست،‌ولی درعین‌حال راست‌گوست. او هر کاری را تا پایان دنبال می‌کند، حتی اگر بداند که شکست خواهد خورد و پایانی تلخ در انتظار اوست. اگر بتواند بر احساس نارضایتی همیشگی و علاقه بیش‌ازحد خود به ابن‌الوقت بودن غلبه کند، موفق خواهد بود.

موش صرف‌نظر از این‌که به چه‌کاری بپردازد – ترجیح می‌دهد به‌جای تکیه‌بر فعالیت جسمانی بافکر و زیرکی خود امرارمعاش کند. او دوست دارد از حاصل زحمات دیگران استفاده کند، نه دسترنج خود، بی‌درنگ خرج می‌کند و اگر به کسی پول قرض بدهد، بدش نمی‌آید سود آن را بگیرد.

چهره منفی و شیطانی موش به‌صورت یک شیاد، مفت‌خور، نزول‌خوار و شاید هم صاحب بنگاه کارگشایی تصویر می‌شود. تن‌پروری و علاقه به زندگی راحت و بی‌دردسر برای بعضی موش‌ها مایه پشت‌گرمی است، شاید به همین دلیل، آنان در تجارت و سیاست موفق هستند! درعین‌حال،‌ موش توانایی آن را دارد که یک‌رشته هنری را با موفقیت پیگیری کند. او بیشتر می‌کوشد تا اندیشه‌اش را به کار گیرد تا این‌که به کارهای بدنی بپردازد.

با این‌که موش موجودی سودجوست، ولی به وقتش بسیار احساساتی می‌شود. اگر عاشق کسی باشد- حتی اگر این عشق دوجانبه نباشد- دین و دنیا را به نگاهی می‌بازد و به‌راحتی عنان اختیار خود را به دست دل می‌سپارد و چه‌بسا کارش به قمار، باده‌نوشی، کفر، دنیاپرستی و عاشق‌پیشگی بکشد.

موش دوران کودکی شاد و راحتی دارد، ولی در جوانی، به‌رغم آسودگی نسبی، ممکن است زندگی پرماجرا و پردردسری داشته باشد و حتی دچار ضرر و زیان مالی و شکست در عشق شود، اما در دوران سالخوردگی زندگی راحت و آرامی مطابق با آرزویش خواهد داشت.

تبلیغات

فصل تولد نیز در چندوچون سرنوشت موش تأثیر بسزایی دارد. موش متولد تابستان خوش‌اقبال‌تر است، زیرا در تابستان انبارها پر از آذوقه‌اند، اما موش متولد زمستان باید برای یافتن غذا تا آخر عمر تقلا کند و خطرات احتمالی این کار را نیز به جان بخرد که زندگی انسانی به‌صورت زندانی شدن یا مرگ ناگهانی نمود پیدا می‌کند.

مشاهیر متولد سال موش

شکسپیر، راسین، جرج ساند، تولستوی، دوفو، ژول ورن، دوده، کاترین منسفلد، شارلوت برونته، آنتوان دوسنت اگزوپری و اوژن یونسکو، موزارت، لویی آرمسترانگ و شوالیه موریس، وینستون چرچیل، پابلو کازالس ( نقاش معروف )، هانری تولوزلوترک، هیملر و انوخ پاول

مشاغل متناسب متولدین سال موش

مغازه‌دار، سمسار، فروشنده دوره‌گرد، حسابدار، کارمند رسمی ( عالی‌رتبه یا جزء )، مدیر تبلیغات، روزنامه‌نگار، تاجر ( یا شاید: ) موسیقیدان، نقاش، نویسنده ( یا حتی: ) صاحب بنگاه کارگشایی، رباخوار،کلاه‌بردار و منتقد

فال و طالع حیوان سال 99سال 99 سال چه حیوانی است

اطلاعاتی خواندنی در مورد موش

موش‌ها علی‌رغم ظاهر کوچک و بی‌خطرشان یکی از موجوداتی هستند که انسان‌ها بیشترین جیغ‌ها را با دیدن آن‌ها زده‌اند. بااین‌وجود بسیاری از  شخصیت‌های کارتونی موردعلاقه‌ی ما به شکل موش بوده‌اند؛ از میکی ماوس گرفته تا جری و استوارت کوچولو. این موجودات ریز جثه و البته موذی، سمبل دانایی، ذکاوت، کنجکاوی، سازمان‌دهی و ویرانگری هستند. موش‌ها علیرغم جثه‌ی ریزشان توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارند که باورنکردنی است. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم شمارا با حقایقی باورنکردنی در مورد این حیوانات جالب آشنا کنیم.

۱همدردی موش‌ها

شاید عجیب به نظر برسد اما مشاهده‌شده که موش‌ها با درک شرایط روحی دیگر موش‌ها با آن‌ها همدردی کرده‌اند و این موضوع را با انجام حرکات خاصی شبیه دلداری نشان داده‌اند.

تبلیغات

۲دم بلند موش

دم موش به‌اندازه‌ی طول بدنش بلند خواهد شد که بدون مو است.

۳تعامل از طریق شکلک درآوردن

درواقع موش‌ها حالات و شرایط روحی‌شان را از طریق ژست‌های صورتشان نشان می‌دهند.

۴محیط زندگی تمیز و مرتب

موش‌ها معمولاً به‌عنوان موجوداتی تمیز و منظم شناخته می‌شوند. آن‌ها در خانه‌های زیرزمینی‌شان، نقاط خاصی برای استراحت، دفع فضولات و نگهداری غذا دارند.

۵سبیل پرکار

سبیل‌های باریک موش به او این امکان را می‌دهد که بتواند لبه‌های تیز را حس کند، نفس بکشد و تغییرات دمایی را تشخیص دهد.

۶بازیگرانی چیره‌دست

موش‌ها به درام علاقه زیادی دارند. درواقع وقتی‌که خطری آن‌ها را تهدید می‌کند و راه گریزی ندارند خود را به موش‌مردگی می‌زنند! دقت کنید که عبارت «موش‌مردگی» از همین قابلیت دراماتیک موش‌ها گرفته‌شده است و وقتی‌که خطر رفع شد موش‌ها ناگهان زنده می‌شوند! چه بازیگرانی!

تبلیغات

۷آهنگ عاشقانه موشی

وقتی‌که موش نر سعی می‌کند نظر موش ماده را به خود جلب کند آهنگ خاصی اجرا می‌کند. درواقع آن‌ها نیز رمانتیک هستند!

۸موجوداتی پرحرف

موش‌ها یکی از پرحرف‌ترین موجودات شناخته می‌شوند و با استفاده از صداهای خاص و اولتراسونیک باهم ارتباط برقرار می‌کنند.

۹موش‌های شکمو

موش‌ها علی‌رغم جثه‌ی کوچکشان روزی ۱۰ تا ۱۵ بار غذا می‌خورند. به همین دلیل موش‌ها همواره باید نزدیک منبع غذایی و آبی باشند.

۱۰گونه‌های متنوع

بیش از ۳۰ گونه موش مختلف در جهان جود دارد.

۱۱حامله شدن تنها ۴۸ ساعت پس از زایمان

شاید باور نکنید اما موش‌ها تنها ۴۸ ساعت پس از زایمان بار دیگر حامله می‌شوند. همچنین موش‌های ماده در دوماهگی می‌توانند اولین فرزندان خود را به دنیا بیاورند.

تبلیغات

۱۲ورزشکارانی قدرتمند

موش‌ها ورزشکاران توانمندی هستند و می‌توانند تا ۴۵ سانتیمتر بپرند و در بالا رفتن از دیوار و شنا کردن نیز بسیار ماهر هستند.

۱۳مغز فوق‌العاده

مطالعات نشان داده که مغز و بدن موش‌ها نیز مانند مغز و بدن انسان کار می‌کند. به همین دلیل در آزمایشگاه‌ها از موش به‌عنوان حیوان آزمایشگاهی برای تست داروها و غذاهایی که برای مصرف انسان به کار می‌روند استفاده می‌شود. عبارت «موش آزمایشگاهی» را به همین دلیل اختراع کرده‌اند!

۱۴هجوم موش‌ها

موش‌ها موجوداتی هستند که گله‌ای به‌جایی حمله می‌کنند. می‌دانستید که موش می‌تواند از یک شکاف ۶ میلی‌متری نیز رد شوند یا در نور کم بهتر می‌بینند؟ به همین دلایل است که موش‌ها به خانه‌ی شما می‌آیند اما خروج آن‌ها را هیچ‌گاه نخواهید دید.

۱۵اهمیت دینی موش

آپولو، خدای یونان باستان گاهی آپولو اسمینتئوس نامیده می‌شد که به معنای «آپولو موش» است. به همین دلیل در معبد اپولو همیشه موش سفید نگهداری می‌شد. همچنین گانیشا، یکی از خدایان هندو، از موش به‌عنوان مرکب خود استفاده می‌کند.

۱۶استفاده دارویی

در مصر باستان از موش پخته‌شده برای درمان بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌هایی که مربوط به معده و شکم بود استفاده می‌شد.

۱۷مواظب موش‌ها باشید

موش‌ها علیرغم جثه‌ی ریزشان حامل عوامل بیماری‌زای زیادی هستند. آن‌ها تا ۲۰۰ عامل بیماری‌زا برای انسان نیز در بدن خوددارند.

به این مطلب امتیاز دهید

منبع
topnazmosbate1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا