شستشو و نظافت

روش استفاده از وایتکس برای نظافت و شست و شو

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به روش استفاده از وایتکس برای نظافت و شست و شو میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

چطور از وایتکس استفاده کنیم؟

همه ما می دانیم وایتکس پاک کننده‌ای قدرتمند است که از مواد شیمیایی مؤثر برای از بین بردن باکتری‌ها و لکه‌های سطوح و پارچه‌ها تشکیل شده است. در صورت استفاده نادرست از وایتکس ممکن است دچار سوختگی و آسیب به ریه‌ها شوید. همیشه از وایتکس در مکان‌هایی با تهویه مناسب استفاده کنید و برای محافظت از پوستتان دستکش بپوشید همچنین توجه کنید وایتکس باید دور از دسترس بچه‌ها و حیوانات خانگی نگهداری شود.

آشنایی با وایتکس و انواع آن

به طور کلی دو نوع وایتکس، وایتکس کلر و وایتکس پراکسید وجود دارد. از وایتکس ها در تمیزی خانه و تصفیه آب استخر استفاده می‌شود. علاوه بر این وایتکس در از بین بردن میکروب‌ها خارق العاده است و لکه‌های سخت را از بین می‌برد. جالب است بدانید، وایتکس پراکسید در شوینده لباس، محصولات روشن کننده پوست، محصولات مو، پاک کننده های سرویس بهداشتی و حمام که مستعد میکروب بیشتری هستند به کار می‌رود.

روش استفاده از وایتکس در نظافت

1. استفاده از وایتکس برای نظافت سرویس بهداشتی

روش استفاده از وایتکسروش استفاده از وایتکس برای توالت

تمیز نگه داشتن توالت در هر خانه‌ای ضروری است. برای تمیزی توالت با وایتکس، 1 قاشق غذاخوری وایتکس را با یک لیتر آب ولرم مخلوط کنید. مقداری از مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید و روی توالت اسپری کنید و با دستمال یا پارچه آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن قسمت داخلی کاسه توالت، محلول سفید کننده را در اطراف لبه توالت اسپری کنید سپس با برس تمیز کنید و بعد از مدت 5 دقیقه بشویید.

2. وایتکس برای نظافت آشپزخانه

روش استفاده از وایتکسروش استفاده از وایتکس برای آشپزخانه

بیشتر سطوح آشپزخانه را می‌توان با وایتکس تمیز کرد برای این منظور 1/2 فنجان وایتکس را در یک لیتر آب رقیق کنید، محلول را هم بزنید، از محلول در داخل یخچال، سینک ظرفشویی و تمیزی لوازم خانگی استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای ضدعفونی کردن سطل‌های زباله، تخته‌های چوبی، اسفنج‌های مخصوص شستشو و کف آشپزخانه نیز استفاده کنید.

تبلیغات

3. وایتکس برای نظافت حمام

از دوش گرفته تا وان و پرده حمام را می‌توان با وایتکس تمیز کرد. برای این منظور 1/2 فنجان وایتکس را با یک لیتر آب مخلوط کنید و سطوح حمام را پاک کنید و بعد از پنج دقیقه با آب بشویید.

به دلیل گرما و رطوبت موجود در حمام، این مکان مستعد میکروب‌ها و باکتری‌های بیشتری است و بهتر است با پاک کننده و میکروب کش قوی مانند وایتکس پاک شود.

4. روش استفاده از وایتکس برای نظافت لباس‌ها

روش استفاده از وایتکسروش استفاده از وایتکس برای لباس

هرگز وایتکس رقیق نشده را مستقیماً به لباس اضافه نکنید زیرا لباس هاس سفید را لک می‌کند. برای از بین بردن لک‌های سخت لباس 1/4 تا 3/4 فنجان وایتکس را در یک لیتر آب مخلوط کنید و حدود 5 تا 10 دقیقه لباس‌ها را در آن خیس کنید. البته توجه داشته باشید پارچه‌های پنبه‌ای برای شستشو با وایتکس مناسب نیستند.

5. استفاده از وایتکس برای نظافت ابزارهای باغبانی

قدرت استریل کننده وایتکس در باغ معجزه می‌کند. ابزارهای باغچه را در محلول وایتکس و آب خیس کنید تا ضد عفونی شود. این ضدعفونی کننده، خطر شیوع بیماری‌های گیاهی را کاهش می‌دهد. قبل از استفاده مجدد از گلدان‌ها، از همان محلول برای از بین بردن گلدان‌ها استفاده کنید.

از این نکات مفید در استفاده از وایتکس برای تمیزی و ضد عفونی کردن با خیال راحت و مؤثر استفاده کنید.

تبلیغات

 چند نکته برای نظافت با وایتکس

  • وایتکس را با آب رقیق کنید تا کارایی آن بیشتر شود.
  • قبل از شروع ضدعفونی، ابتدا سطوح را تمیز کنید. برای تمیز کردن سطح از مواد شوینده و آب استفاده کنید و سپس از وایتکس و آب برای ضد عفونی کردن استفاده کنید.
  • از وایتکس برای سفیدکردن لباس و از بین بردن کپک نیز استفاده می‌شود.
  • برای نظافت با وایتکس باید 1 قاشق غذاخوری وایتکس را با یک لیتر آب مخلوط کنید.
  • اگر از آب داغ همراه با وایتکس استفاده کنید گاز کلر آزاد می‌شود که به شدت مضر است. همچنین وایتکس را با سرکه یا آمونیاک مخلوط نکنید زیرا باعث واکنش‌های نا ایمنی می‌شود.
  • اگر به وایتکس حساسیت دارید از نظافت با آن اجتناب کنید و به جای آن از ضد عفونی کننده‌های طبیعی مانند لیمو، نمک و سرکه سفید استفاده کنید.
4.3/5 - (7 امتیاز)

منبع
bhgmaidsgetsetclean

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا