سرگرمی

عجیب‌ترین و شگفت انگیزترین سرویس های بهداشتی‌ جهان را بشناسید

توالت زندگی را نجات می‌دهد!

تبلیغات

بدون توالت، بیماری‌های کشنده به سرعت گسترش می‌یابند. روزانه بیش از 750 کودک زیر پنج سال بر اثر اسهال ناشی از آب غیر ایمن، سرویس بهداشتی و بهداشت نامناسب می‌میرند.

حقایقی جالب در مورد توالت

اعتقاد بر این است که آرتور گیبلین اولین توالت قابل شستشو را اختراع کرده است.

توالت فرنگی سرمایه گذاری بزرگی است. طبق تحقیقات WHO، هر دلار هزینه شده در سرویس‌های بهداشتی 5.50 دلار بازده دارد.

طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط سازمان جهانی توالت، 1 میلیارد نفر در جهان در فضای باز مدفوع می‌کنند.

تبلیغات

طبق مطالعه، هرچه تلفن‌های هوشمند شما از ویژگی‌های بیشتری برخوردار باشد، مدت طولانی تری در توالت می‌نشینید.

آیا می دانید که در هر بار شستشو حداکثر 26 لیتر آب استفاده می‌شود.

اگر متوجه شده باشید که اولین اتاق توالت پشت سر هم، کم‌ترین استفاده و در نتیجه تمیزترین از همه توالت‌ها است، به راحتی می‌توانید تمیزترین توالت را در یک مکان عمومی پیدا کنید.

سازمان جهانی توالت در 19 نوامبر 2001 تأسیس شد و هر ساله در این روز، روز جهانی توالت گرامی داشته می‌شود.

محتاط باشید! تصادفات در توالت اتفاق می‌افتد. پادشاه جورج دوم حتی در سقوط یکی از آن‌ها در سال 1760 درگذشت. و تقریباً 40000 آمریکایی سالانه در توالت زخمی می‌شوند.

تبلیغات

این احتمال وجود دارد که دستمال توالت در چین در قرن 6 اختراع شده است.

چینی‌ها توالت‌های عمومی نیز برای سگ‌ها ساخته‌اند.

در کمال تعجب، حمام دلیل اختلاف 70٪ زوج‌های انگلیس است.

تخته خردکن آشپزخانه به طور متوسط 200٪ باکتری مدفوع بیشتری نسبت به صندلی توالت دارد.

میکروب‌های توالت فرنگی می‌توانند تا 6 فوت جلوتر حرکت کنند. هر بار که توالت خود را شستشو می‌دهید، میکروب‌ها بلند می‌شوند و می‌توانند دلیل بالقوه عفونت باشند. بنابراین، توصیه می‌شود به محض شستن توالت سریعاًاز اتاق خارج شوید.

تبلیغات

در اصل، “توالت” به معنای “عمل شستن، لباس پوشیدن و آماده سازی خود” است. این واژه از فرانسه گرفته شده است.

شستن دقیق دست‌ها با صابون برای حدود 15-20 ثانیه برای از بین بردن میکروب‌های مضر توصیه می‌شود. با این حال، فقط 5٪ افراد دست خود را به مدت 15 ثانیه یا بیشتر می‌شویند.

اوره، یک ماده شیمیایی مهم در ادرار می تواند قارچ‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرد.

ناسا اخیراً 23.4 میلیون دلار برای طراحی توالت مکشی هزینه کرده است که می‌تواند در ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت کاغذ اسکات اولین مکانی بود که در سال 1890 کاغذ توالت روی رول تولید کرد.

تبلیغات

معرفی توالت‌های زیبا در جهان

خرچنگ دریایی (Lobster loos)، ولینگتون، نیوزیلند

خرچنگ دریایی (Lobster loos)، ولینگتون، نیوزیلند

یک پنی خرج می‌کنید؟ ولینگتون، پایتخت نیوزیلند،

معمار برت تورستون برای طراحی دستشویی‌های عمومی در اسکله بادی شهر 000 375 دلار، هزینه کرد. امید است که این دو شاخک، زره پوش شده از فولاد نارنجی، گردشگران را به ولینگتون جذب کند.

کرافلا، ایسلند

کرافلا، ایسلند

این ایستگاه در یونان در وسط بخش داخلی ایسلند، نزدیک ایستگاه برق زمین گرمایی Krafla، یک معما است. به نظر می‌رسد هیچ کس نمی‌داند چه کسی آن را نصب کرده یا چرا؟

تبلیغات

چشمه توالت، فوشان، چین

چشمه توالت، فوشان، چین

این چشمه شستشوی خارق العاده که از 10 هزار توالت ساخته شده است، پارک شیوان در فوشان، چین، پایتخت سرامیک جهان را مجذوب خود می‌کند.

قطره بلند (Long-drop)، تنگه اولدووا، تانزانیا

قطره بلند (Long-drop)، تنگه اولدووا، تانزانیا

تنگه Oldupai تانزانیا بخشی از دره ریفت است، جایی که گونه‌های انسانی سال‌های شکل گیری خود را در آنجا گذرانده‌اند. پیشینیان باستانی ما بیش از 1.9 میلیون سال پیش در اینجا در شرق سرنگتی به کار و زندگی خود ادامه می‌دادند. با ادامه این سنت، این توالت دارای یک صندلی است که به طور مستقیم از لبه دره آویزان است.

دستشویی‌های عمومی (Public lavatories)، ماتاکانا، نیوزیلند

دستشویی‌های عمومی (Public lavatories)، ماتاکانا، نیوزیلند

تبلیغات

مردم محلی در ماتاکانا هفت سال منتظر ماندند و مبلغی بالغ بر 400 هزار دلار استرالیا هزینه کردند تا با توالت‌های عمومی خود روبرو شوند که باعث تحسین و اعتراض مردم شد. طرح Steffan de Haan بسیار نمادین است، از نما گرفته تا اتاقک‌های کشتی نشانه ای از صنعت قایق سازی محلی است.

کوه شاکسان، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا

کوه شاکسان، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا

امکانات موجود در کمپ پایگاه یخچال‌های طبیعی سولفید کوه Shuksan چشم انداز بزرگی از کوه بیکر را در یک روز خالص ارائه می‌دهد.

توالت صحرایی، سیلولی، بولیوی

توالت صحرایی، سیلولی، بولیوی

می‌توانید در این انبار روباز در قلب خشک صحرای سیلولی بولیوی، حریم خصوصی و پناهگاه را فراموش کنید.

سیلولی، ادامه کویر آتاکاما در شیلی، به سازه‌های سنگی منجمد باد مانند Arbol de Piedra (درخت سنگی) مشهور است.

دستشویی آبشار، پارک ملی تاروکو، تایوان

دستشویی آبشار، پارک ملی تاروکو، تایوان

مسیر آبشار Baiyang در پارک ملی تاروکو تایوان ممکن است طولانی نباشد، اما دارای هفت تونل قابل توجه و آبشارهای سبک پرده ای متعدد در طول 2 کیلومتر (1.2 مایل) است.

توالت فرنگی قلعه شنبرون، وین، اتریش

توالت فرنگی قلعه شنبرون، وین، اتریش

این راحتی‌های پربرگ در محوطه وسیع و سرسبز قلعه Schönbrunn در قرن هفدهم وین یافت می‌شود. این کاخ باروک 1441 اتاقه، با باغ‌های گسترده ای که در قرن‌های متوالی توسط دستان سبز باغبان سلطنتی هابسبورگ آرایش و شکل گرفته است، یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های پایتخت اتریش است.

سرویس بهداشتی با نمای دره، لائوس (Laos)

سرویس بهداشتی با نمای دره، لائوس (Laos)

بنشینید یا بایستید – انتخاب شما در این ایستگاه استراحت کنار جاده ای است که در کشور کوهستانی آسیای جنوب شرقی لائوس نگهداری می‌شود. به هر طرف که متمایل شوید، نمای دره از تخته سنگ از طریق یک سوراخ کاملاً باز در دیوار کاملاً بلند کاملاً قابل مشاهده است.

آقای توالت هاوس، سوون، کره جنوبی

آقای توالت هاوس، سوون، کره جنوبی

سوون، در کره جنوبی، دارای یک پارک موضوعی است که کاملاً به توالت اختصاص داده شده است. جاذبه عجیب و غریب حول موزه ای به شکل کومود، خانه سابق سیم جه داک – معروف به “آقای توالت” – که تلاش می‌کند بهداشت را در کشورهای در حال توسعه بهبود بخشد.

دیوار زندگی توالت‌ها: باغ‌های Longwood، پنسیلوانیا

دیوار زندگی توالت‌ها: باغ‌های Longwood، پنسیلوانیا

باغ‌های Longwood، یک فضای باغبانی در میدان کنت، پنسیلوانیا، مکانی زیبا برای گردش است اما حتی مکان بهتری برای استفاده از سرویس بهداشتی است. تاسیسات این شرکت که برنده جایزه بهترین سرویس بهداشتی Cintas در سال 2014 شده است، 17 اتاق کالایی را در یک دیوار سبز عظیم 4200 فوت مربعی ساخته شده است. در صورت گم شدن، امکانات سازگار با محیط زیست حتی دارای مدارک خاص خود است.

تئاتر Varsity، مینیاپولیس

تئاتر Varsity، مینیاپولیس

تئاتر Varsity در مینیاپولیس به لطف طراحی لوکس و سه تایی خود بهترین حمام Cintas ‘America’s 2013 را از آن خود کرد. دکوراسیون تزئین شده و خارق العاده داخل حمام‌های تئاتر قدیمی وودویل مانند دیدار هری پاتر با آلیس در سرزمین عجایب است.

اوریگامی: پارک هیروشیما، ژاپن

اوریگامی: پارک هیروشیما، ژاپن

جرثقیل‌های رنگارنگ اریگامی دارای 17 اتاق بهداشتی پراکنده شده در سراسر پارک هیروشیما، پارک یادبود اختصاص یافته به میراث این شهر به عنوان اولین شهر در جهان بود که دچار حمله هسته ای شد.

سرویس‌های بهداشتی کاملاً از بتن ساخته شده‌اند، که سوراخ شده و پنجره‌های دایره ای بسیار کوچکی ایجاد می‌کند تا هوای کافی را فراهم کند. سرویس‌های بهداشتی نیز به سه شکل متفاوت هستند، اما هر یک رنگ منحصر به فردی دارند. دیواره‌های خارجی با رنگ براق انتخاب شده است که برای نگهداری آسان انتخاب شده است.

توالت‌های عمومی Shimmering Uster، سوئیس

توالت‌های عمومی Shimmering Uster، سوئیس

در وسط یک خیابان پر از بتن در شهر اوستر، سوئیس یک جعبه سبز و زرد درخشان قراردارد، با نمای پیچیده 295 نوار آلومینیومی تاشو. عمق تا شدن و رنگ‌های کمی متفاوت هر نوار نمای براق کننده ای را ایجاد می‌کند که بسته به زاویه خورشید و دید ناظران تغییر می‌کند.

بزرگ‌ترین سرویس بهداشتی عمومی جهان: حمام چونگ کینگ، چین

بزرگ‌ترین سرویس بهداشتی عمومی جهان: حمام چونگ کینگ، چین

چونگ کینگ بزرگ‌ترین شهرداری در جنوب غربی چین است و همچنین ادعا می کندکه بزرگ‌ترین سرویس بهداشتی عمومی در جهان را دارد.

کاخ چینی آن در سال 2007 افتتاح شد و دارای نمایی به سبک مصری، موسیقی آرامش بخش و بیش از 1000 توالت در 32290 فوت مربع است.

بدترین توالت جهان: کوه البروس، روسیه

بدترین توالت جهان: کوه البروس، روسیه

کوه البروس ممکن است یک پیست اسکی محبوب باشد، اما سرمایه گذاری اندکی برای تهیه این تله عمومی به سبک گودال انجام شده است که فاقد هرگونه آبشویی و حوضه است و توسط انبوهی از آوارهای پراکنده احاطه شده است. در حقیقت، به نظر می‌رسد این سازه به طرز ترسناکی نزدیک به فرو ریختن است.

بنابراین ممکن است شما نخواهید دور آن آویزان شوید – البته به شرطی که به اتاقک برسید. ابتدا باید از یک سد بقایای بتن زنده بمانید.

امکانات پارک صد ساله: سیدنی، استرالیا

در مناطق با زیبایی طبیعی مانند پارک‌ها، توالت فرنگی اغلب می‌تواند یک ضرورت تأسف آور باشد. راه حل‌های طراحی متفاوت است، از ساخت توالت‌هایی که شبیه کلبه‌های کوچک عجیب و غریب گرفته تا آن‌هایی که توسط درختان یا زیر زمین پنهان شده‌اند. اما وقتی نوبت به طراحی توالت‌های عمومی پارک صد ساله در سیدنی رسید، معماران تصمیم گرفتند با اتکا به اصول معماری، ساختاری ساده و مدرن که زیبایی طبیعی پارک را از بین نبرد، طراحی کنند.

توالت‌های عمومی در لندن

توالت‌های عمومی در لندن

UriLift International BV برای رفع مشکلات فزاینده ادرار در جامعه توالت فرنگی را طراحی کرده است که در ساعات شبانه از زیر زمین بلند می‌شود و در طول روز به زیر زمین فرو می‌رود.

یک روش مقرون به صرفه و ابتکاری برای جلوگیری از ادرار در خیابان‌ها بین مردم محبوب شده است، به علاوه آن‌ها نیازی به اجازه ندارند، و این یک راه حل سریع برای رفع این مشکل است.

توالت شفاف: لوزان، سوئیس

توالت شفاف: لوزان، سوئیس

این توالت شفاف در سوئیس یکی از اعصاب خردکن ترین نوع آن است. نه تنها یک ساختار شیشه ای دو طرفه، این طراحی خاص با LCD Privacy Glass ایجاد شده است که به موجب آن دیوارها فقط با قفل شدن درب کدر می‌شوند.

رمبرت دومین توالت شفاف با 10 عدد پشت سر هم ایجاد کرده است. این مکان در لوزان سوئیس و در بندر “اوشی” کنار دریاچه واقع شده است.

هر دو توالت عمومی همچنین دارای یک ویژگی خاص هستند که در صورت مصرف بیش از حد مواد مخدر در مواردی که ممکن است بی هوش شوند، امنیت کاربران را تأمین می‌کند.

به این صورت که اگر کسی بی هوش شود و 10 دقیقه حرکت نکند، در باز می‌شود و توالت شفاف می‌شود.

4.2/5 - (5 امتیاز)

منبع
thefactfiledesigncurialthetravellonelyplanet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا