متن و پیامک مذهبی

متن زیبا در مورد پیاده روی اربعین 1403

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، مجموعه ای از زیباترین متن ها زیبا در مورد پیاده روی اربعین برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

تبلیغات
آرزو یعنی:
داشتن یک جفت پای خسته،
هشتاد کیلومتری کربلا،
اربعین حسینی...
پابرهنه میرم
سمتی که بغضم بشکند

متن پیاده روی اربعین حسینی

عقرب اگر نیشم زند، حال مرا بهتر کند
پای پیاده تا حرم، تاول مرا کافی نیست
هر چیزی زینتی برای خودش دارد اما زینت ما که در حال پیاده روی اربعین هستیم همین تاول‌های پا است که به شدت ما را دچار درد می‌کنند اما شوق رسیدن به آقا را لذت بخش تر.

متن ادبی پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین پایان پیاده روی زینب است که توانست با سربلندی آن را انجام دهد و با روی بلند بگوید که‌ای حسین من دوباره پیش تو برگشتم اما شرمسارم که رقیه‌ات اینجا نیست.
پیاده روی اربعین یعنی وصال عاشق و معشوق خوشا به حالت ای دوست عاشق من زیرا به زودی به معشوق می‌رسی و می‌توانی با عشق بر خاک او بوسه زنی و تا می‌توانی در جایگاهش اشک بریزی.

متن در مورد پیاده روی اربعین

اربعین حسینی زمانی است که عاشقان با یکدیگر به سمت حرم می‌روند و از خدا درخواست دارند تا آنها را با امامشان محشور کند. ای کاش ما نیز بتوانیم با معشوق خودمان محشور شویم و در آن دنیا از مقام خاصی برخوردار شویم.
پیاده روی اربعین به این معنا است که ما با امام خود بیعت می‌کنیم که هر زمانی که او از ما خواست ما آماده‌ایم که جان خود را برای راه او فدا کنیم و در رابطه با آرمان‌های او همیشه گوش به فرمان باشیم.

متن درباره پیاده روی اربعین

اربعین حسینی نماد کشتی نجات است که هر مسلمانی را می‌تواند راهنمایی کند و پیاده روی اربعین راهی است که ما را به سعادت و آن کشتی نجات می‌رساند.
پیاده روی اربعین یکی از کارهایی است که می‌تواند با هر قدمش گناه‌های ما را پلک کند و بدی‌ها را از ما بشوید و اینگونه است که می‌توان به بهشت برین نزدیک شد زیرا هر انسانی گناهکار است و گناهانی دارد که مانع ورود او به بهشت می‌شوند اما خداوند با قرار دادن چنین واسطه‌هایی کار را برای انسان‌ها آسان کرده و نمی‌گذارد که انسان‌ها گیج و سردرگم شوند.
در پیاده روی اربعین حسینی ذره ذره عاشقان حسین به یکدیگر می‌پیوندند تا بتوانند باز دیگر ارادت خود را به ایشان اعلام کنند و صمیمانه و با عشق بگویند که‌ای آقا جانمان فدای تو و خاندان تو باد.
اربعین یعنی اینکه حسین چهل روز است که رفته است و هیچ کس باور نمی‌کند که زینب چهل روز است که بدون حسین سر کرده است و هنوز می‌تواند روی پاهایش بایستد. پیاده روی اربعین تنها به خاطر دل حسین نیست بلکه برای زینب نیز می‌باشد تا بتواند این چهل روز بدون حسین را فراموش کند و از اسلام دفاع کند.

متن زیبا در مورد پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین از تنگه چزابه شروع می‌شود و به مقتل شهدای شلمچه وارد شده و در نهایت به قتلگاه حسین می‌رسد آری این به این معنا است که پیاده روی اربعین حسینی با شهدا آغاز شده و با شهدا نیز پایان می‌یابد.
خوب گوش کن!
صدای قدم‌ها؛
صدای سایش کفش‌ها بر سینه جاده‌ها؛
کسی می‌گوید بیا!
چند روز است که در راهی و باز هم خسته نمی‌شوی.
چون تو خوب این صدا را می‌شناسی.
صدای حسین را که بی وقفه می‌گوید بیا بیا بیا...

متن دلتنگی پیاده روی اربعین

بنازم آنکه دائم گفـتـگوی کــــربـــــلا دارد / دلی چون جابر اندر جستجوی کربلا دارد / به یاد کاروان اربــعـیـنـی با گریه می‌گوید / همی بوسم خاکی را که بوی کربلا دارد
کاش امسال خدا رزق مرا بنویسد
اربـعین، پای پیاده، سفر کرب و بلا

شعر کوتاه در مورد پیاده روی اربعین

بــاز دگر بـاره رســیــد اربـعـیــن
جوش زند خون حسین از زمین
شـد چـهـلـم روز عــزاء حـسـیــن
جــان جــهــان بـــاد فدای حـسین
هر لحظه دعا بهر فرج دارم من
این لطف ز ثامن الحجج دارم من
با پای پیاده می‌روم کرببلا
در هر قدمی ثواب حج دارم من
با تو نبود مرا نیازی به کسی
در هر نفسم فقط توام هم نفسی
امروز اگر خسته شدم عیبی نیست
فردای قیامتم تو فریاد رسی
ما زائر اربعین و عاشوراییم
از نسل غدیر و حضرت زهراییم
با پای پیاده عازم کرببلا
سرباز سپاه زینب کبراییم

جملات زیبا در مورد پیاده روی اربعین

قدم‌هایم را، تا کربلا
نذر آمدنت می‌کنم…
جاده یکصدا دعای فرج شده است
نه اینکه فقط پاها باشند که بروند به سوی کربلا. نه فقط جسم که حرکت کند. قلب‌ها نیز سرگشته است. قلب‌ها هم به سمت کربلا مایل شده است. قدم‌قدم راه می‌رود و در هر قدم با یادآوری مصیبت‌های وارد بر امام حسین (ع) و اهل بیت علیهم السلام ضجه می‌زند. قلب‌های سرگشته که پیش از آن هر یک به سویی بود، اینک به سوی امام حسین می‌رود. دوستان و خانواده را رها کرده و آمده است تا خادم تو باشد. پیاده می‌آید تا ببیند امامش را. تا درک کند مصائب وارد شده بر اهل بیت را. چشم‌ها در مسیر پیاده‌روی حرکت می‌کنند. اشک‌ها بر گونه‌های تفتیده جاری شده و نه آب چشم که تکه‌های قلب است که سرازیر می‌شود. ناله‌ها صدای عشق می‌دهند و زمزمه دعا سوز دل در فراغ محبوب است. نه فقط ناله و اشک و قدم و قلب؛ تک‌تک ذرات وجود متبلور می‌شود. همه آنقدر صاف و شفاف حرکت می‌کنند که گویی هم‌آهنگی آن‌ها در ازل مقدر شده بود.
حضرت عشق در قلب خانه زد و قلب اعضا و جوارح را با خودش همراه کرد و به این گونه پیاده‌روی اربعین شکل گرفت. کاش من به فدای تو می‌شدم حسین (ع). چشمانم، قلبم، دست‌هایم قول می‌دهند که عزت و شرف را از تو بیاموزند و به عزاداری تو افتخار کنند.
خواهری در این مسیر قدم برداشته که موهایش در این راه سپید شده است. کودکی که قلبش به دیدن پدر می‌تپیده و در خرابه شام بازمانده است. یک پسر که دیگر هرگز نخواهد خندید. برخیز که رفتن رسیدن است؛ چه دور باشی، چه نزدیک…
4.4/5 - (7 امتیاز)
منبع
delgarmsetareimages.google

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا