شستشو و نظافت

چگونه از شر سوسک خلاص شویم؟

سوسک: شنیدن نام آن به تنهایی برای مور مور شدن بدنتان کافیست. متأسفانه، آنها آفات رایجی هستند و خلاصی از آنها دشوار است. اگر در خانه یا آپارتمان خود در ناحیه هایی مانند کابینت آشپزخانه، اتاق زیر شیروانی یا حمام سوسک دارید، مهم است که سریع از شر آنها خلاص شوید.

تبلیغات

ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا از شر این آفات خلاص شوید. در این پست، بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها و هر آنچه که باید در مورد گزینه‌های مختلف از بین بردن آنها بدانید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

چه نوع سوسک هایی در خانه من هستند؟

بیشتر گونه‌های سوسک‌ علاقه‌ای به حمله به خانه‌ها ندارند، اما تعداد کمی وجود دارند که با خوشحالی در خانه شما  کسب و کار خود را راه می‌اندازند.

در ادامه مروری می کنیم بر انواع سوسک هایی که به احتمال زیاد آنها را در داخل خانه خود دیده اید:

1. سوسک های آلمانی

تبلیغات

سوسک آلمانی رایج ترین نوع سوسک در ایالات متحده هستند زیرا به سرعت تولیدمثل می کنند (هر تخم می تواند 20 تا 40 بچه سوسک تولید کند)، حتی یک ماده می تواند سالانه بیش از 30000 سوسک تولید کند.

برخلاف دیگر گونه‌های سوسک، سوسک‌های ماده آلمانی کیسه‌های تخم‌ خود را تا زمانی که آماده به دنیا آمدن شوند، با خود حمل می‌کنند. این بدان معناست که هجوم آنها به راحتی گسترش یافته و مهار کردنشان دشوار است.

همه سوسک ها دارای بدنی صاف و پهن با پاهای عقبی بلند و آنتن دار هستند. بال‌های آن‌ها به صورت صاف روی پشت‌شان تا شده است و بیشتر آنها سیاه یا قهوه‌ای هستند. با این حال، سوسک آلمانی به رنگ قهوه‌ای روشن با دو نوار تیره موازی که از سر تا بال‌ها از بدن عبور می‌کند، شناخته میشود.

2. سوسک های نوار قهوه ای

سوسک های با نوار قهوه ای عاشق مناطق گرم و خشک هستند و معمولاً در داخل دیوارها یا وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون یا یخچال یافت می شوند. این گونه از آب متنفر است و دوست ندارد در مکان های خیس و مرطوب زندگی کند. طول بدن آنها حدود 0.5 اینچ (1.27 سانتیمتر) است و رنگ آنها مایل به قهوه ای تیره است. هم نرها و هم ماده ها نوارهای زرد روشنی روی بال ها و شکم خود دارند.

تبلیغات

3. سوسک های آمریکایی

در حالی که سوسک آمریکایی رایج ترین گونه سوسک در ایالات متحده نیست اما بزرگ جثه ترین سوسک است. همچنین این سوسک طولانی ترین عمر را به خود احتصاص داده – با طول عمر حدود دو سال. این سوسک‌ها گاهی اوقات «سوسک فاضلاب» یا «سوسک حمام» نامیده می‌شوند. طول بدن آنها می تواند به 1 تا 3 اینچ (2.5 الی 7.5 سانتیمتر) برسد و با رنگ های قهوه ای یا قهوه ای مایل به قرمز با لبه های زرد روشن در اطراف بدنشان، یافت می شوند.

چه چیزی سوسک ها را به خانه من جذب می کند؟

صرف نظر از اینکه چه نوع سوسک هایی در خانه شما حضور دارند، یک چیز مسلم است: شما از حضور آنها خوشحال نیستید.

سوسک‌ها می‌توانند باعث بروز آلرژی، گسترش بیماری و بوجود آوردن محیط زندگی غیربهداشتی شوند.

اولین قدم برای خلاص شدن از شر سوسک ها این است که متوجه شوید چه چیزی آنها را به سمت منزل شما جذب می کند.

تبلیغات

در اینجا برخی از رایج ترین مقصران ذکر شده اند:

1. منابع غذایی

سوسک ها همه چیزخوار هستند، یعنی هر چیزی را می خورند. آنها به ویژه به نشاسته، شیرینی، غذاهای چرب و گوشت علاقه بسیاری دارند. منابع غذایی آسان و در دسترس – مانند ظروف کثیف داخل سینک، غذای حیوانات خانگی روی زمین، یا خرده های نان یا غذای روی پیشخوان آنها را جذب می کند.

2. سرپناه

سوسک ها برای سرپناه وارد خانه ها می شوند. بسته به گونه سوسک، آنها ممکن است در پشت قاب عکس، در چوب های توخالی، در مکان های مرطوب مانند زیر سینک یا پشت توالت، یا در پشت لوازم الکترونیکی شما زندگی کنند. با کاهش دمای خارج منزل، سوسک ها به داخل خانه می آیند. آنها مناطق آرام و فراموش شده را دوست دارند و ممکن است در زیر وسایل بزرگ، در گوشه زیرزمین ها و اتاق زیر شیروانی برای خود زندگی دست و پا کنند.

3. مکان

متأسفانه، برخی از مکان‌ها برای سوسک‌ها جذاب‌تر از سایرین هستند. گونه هایی مانند سوسک آمریکایی برای رشد نیازی به محیطی کثیف و غیربهداشتی ندارند – آنها به سادگی از شکافی در درزگیر پنجره یا دری که باز مانده وارد می شوند و در خانه شما استقرار پیدا می کنند.

4. آب

مانند همه حیوانات، سوسک ها برای زنده ماندن به آب نیاز دارند – و حتی برای یافتن آن وارد بهداشتی ترین خانه ها می شوند. لوله ها و شیرآلات دارای نشتی از جاذبه های گردشگری سوسک ها هستند.

تبلیغات

5. حیاط منزل

در حالی که سوسک ها زندگی در داخل خانه را ترجیح می دهند اما برای یافتن غذا و سرپناه ممکن است وارد حیاط منزلتان شوند. چاله های آب، ناودان‌ها و گلدان‌ها همگی سوسک‌ها را جذب می‌کنند.

چگونه به صورت طبیعی از شر سوسک خلاص شویم؟

در ادامه به روش های خانگی برای از بین بردن این حشرات می پردازیم.

در اینجا چند مورد را توصیه می کنیم:

1. خاک دیاتومه

خاک دیاتومه یا به اختصار DE یک حشره کش عالی و طبیعی است. ذرات DE که از جلبک های پودر شده و فسیل شده تشکیل شده اند، هنگامی که سوسک ها با آن تماس پیدا می کنند، به اسکلت بیرونی آنها آسیب می رساند و بدن آنها را تا حد مرگ دچار کم آبی می کند.

مقداری خاک دیاتومه خریداری کنید و روی هر سطحی که متوجه فعالیت سوسک شده اید یک پوشش سبک بپاشید.

تبلیغات

مزایا: موثر، مقرون به صرفه، ایمن برای بچه ها و حیوانات خانگی.

معایب: کثیف کاری دارد، نیاز به استفاده مجدد دارد، باید سوسک های مرده را پس از هر دوره پاشیدن خاک دیاتومه پیدا کنید و از بین ببرید.

2. جوش شیرین

جوش شیرین یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها است – و ماده ای است که احتمالاً از قبل داخل منزل خود دارید. برای تهیه طعمه سوسک، یک مشت پیاز را خرد کرده و روی آنها جوش شیرین بپاشید.

این پیش غذا را در یک ظرف کم عمق و در هر جایی که متوجه فعالیت سوسک شده اید قرار دهید. وقتی سوسک‌ها جوش شیرین را مصرف می‌کنند، گازهایی در معده سوسک‌ها ایجاد می‌کند که باعث ترکیدن آنها می‌شود.

مزایا: موثر، غیر سمی، مقرون به صرفه.

تبلیغات

معایب: کثیف کاری دارد، شما را ملزم می کند تا سوسک های مرده را پیدا کنید و آنها را دفع کنید.

3. اسید بوریک

اسید بوریک یک ترکیب طبیعی است و در حالی که برای افراد و حیوانات خانگی بدون ضرر است، برای سوسک ها کشنده است. هنگامی که سوسک ها با اسید بوریک تماس پیدا می کنند، به پاها و بال های آنها می چسبد. وقتی پودر را می‌خورند، روی سیستم عصبی و گوارشی سوسک اثر می‌گذارد و به سرعت آن را می‌کشد.

برای استفاده از اسید بوریک؛ گردی از این ماده را روی یک صفحه کاغذی بپاشید. یک پوست پرتقال یا یک قاشق کره بادام زمینی را در وسط بشقاب قرار دهید و صفحه کاغذی را در هر جایی که متوجه فعالیت سوسک شده اید قرار دهید.

مزایا: موثر، مقرون به صرفه، طبیعی، غیر سمی، آسان.

معایب: کثیف کاری دارد، به چندین مرتبه استفاده نیاز دارد، ممکن است برای خانه هایی که حیوانات خانگی یا بچه کوچک دارند ایده آل نباشد، شما را ملزم به ردیابی و دفع سوسک های مرده می کند.

4. بوراکس

بوراکس یک محصول لباسشویی است که دسترسی به آن آسان بوده و برای کشتن سوسک ها عالی است. برای گرفتن بهترین نتیجه، قسمت های مساوی از بوراکس و شکر سفید را با هم ترکیب کنید. هر جایی که فعالیت سوسک ها را مشاهده کرده اید، گردی از این پودر را در آنجا بپاشید. هنگامی که سوسک ها بوراکس مصرف می کنند، آب بدن آنها کم شده و به سرعت آنها را می کشد.

مزایا: موثر، مقرون به صرفه، سوسک های بالغ و نوزاد را از بین می برد.

معایب: کثیف کاری دارد، نیاز به استفاده مجدد دارد، شما را ملزم به ردیابی و دفع سوسک های مرده می کند.

5. مرکبات

مرکبات خوراکی خوشمزه برای انسان هستند، در عین حال می توانند دافع سوسک ها نیز باشند. بویژه بوی لیمو سوسک ها را دور می کند. چند قطره روغن لیمو را به آب شستشوی کف منزل اضافه کنید. عطر منتشر شده از آن برای انسان قابل تشخیص نخواهد بود، اما سوسک ها را دور خواهد کرد.

مزایا: موثر، مقرون به صرفه، ایده آل برای خانه هایی با بچه و حیوانات خانگی.

معایب: سوسک ها را نمی کشد و فقط آنها را دور می کند.

6. اسانس

روغن‌های ضروری دافع طبیعی سوسک هستند. برای کسب بهترین نتیجه، اسانس نعناع یا علف لیمو را خریداری کنید و آن را با کمی آب مخلوط کنید. مخلوط را هرجا که سوسک دیدید اسپری کنید.

مزایا: موثر، مقرون به صرفه، ایمن برای بچه ها و حیوانات خانگی، غیر سمی.

معایب: سوسک ها را نمی کشد.

7. چسب حشرات

چسب حشرات یک روش موثر برای به دام انداختن سوسک ها است. بوی تله، سوسک‌ها را جذب می‌کند و وقتی روی نوار پا گذاشتند، چسب آنها را به دام می‌اندازد. برای کسب بهترین نتیجه، نوارهای چسب خریداری شده از فروشگاه را در هر مکانی که متوجه فعالیت سوسک شده اید، از جمله پشت یخچال یا زیر سینک قرار دهید.

مزایا: موثر، ایمن برای بچه ها و حیوانات خانگی (تا زمانی که نوارها پنهان باشند)، سریع الاثر.

معایب: شما باید نوارها را برای چند روز یا چند هفته تحت نظر داشته باشید و هنگامی که با سوسک های مرده پر شد آنها را جایگزین کنید.

4.8/5 - (6 امتیاز)

منبع
smithspestmanagement

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چرا عکس میذارید؟؟؟؟ اونم با این ابعاد و وضوح!!! شاید یکی فوبیا داره ولی میخواد مطلبتونو بخونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا