انشا

انشا در مورد کیک بوکسینگ با مقدمه و نتیجه

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد کیک بوکسینگ با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد کیک بوکسینگ⭐

مقدمه:
کیک‌بوکسینگ ترکیبی از رشته‌های کاراته با بوکس تایلندی است. کیک بوکسینگ ورزشی رزمی است که آن به ژاپن بازمی‌گردد. به‌طور کلی هدف از تمرینات کیک بوکسینگ، دفاع از خود و به‌دست آوردن آمادگی جسمانی، هم‌چنین استفاده به‌عنوان ورزش رزمی است.

بدنه:
مسابقات کیک‌بوکسینگ  در یک زمین مربع شکل، با ابعاد ۱۶ تا ۲۰ فوتی که با طناب محصور شده برگزار می‌گردد. زمان مسابقه اغلب ۲ راند ۲ دقیقه‌ای است، که ورزشکاران بین هر راند، یک دقیقه استراحت می‌کنند. هر مسابقه توسط یک داور و یک پزشک کنترل می‌شود و در هر راند نیز ۳ قاضی، به مبارزان امتیاز می‌دهند.

کیک‌بوکسینگ مانند تمام رشته‌های رزمی دارای کمربند و دان می‌باشد. این ورزش داخل رینگ یا تاتامی برگزار می‌شود و گرفتن حریف در مسابقه خطا است. در مسابقه یک داور وسط وجود دارد و سه داور کنار و یک قاضی وجود دارد.

غالباً در مسابقات آماتور راندها به شکل دو راند ۲ دقیقه ای برگزار می‌شود و در صورت مساوی کار به راند سوم کشیده می‌شود. به افرادی که در مبارزات کیک بوکسینگ شرکت می‌کنند، «فایتر» می‌گویند.

ضربات مشت به سر حریف، دارای ۱ امتیاز و ضربات پا به سر نیز دارای ۲ امتیازاست. همچنین ضربات پایی که به صورت چرخشی اجرا شوند و به سَر حریف اصابت کنند نیز ۳ امتیاز دارند. اجرای ضربات چرخشی اغلب توانایی زیادی می‌خواهد و در واقع یک نوع حرکت ریسکی است، به همین دلیل، این‌گونه ضربه‌ها کمتر اجرا می‌شود.

کمربندهای کیک بوکسینگ به صورت فدراسیونی به این ترتیب می‌باشد: سفید، زرد، نارنجی، سبز، آبی، قهوه‌ای، مشکی، دان ۱ تا دان ۹ و کمربند فایتری.

تجهیزات محافظتی مورد استفاده در مسابقات آماتور کیک بوکسینگ عبارتند از:

  • دستکش بوکس
  • محافظ روی پا
  • ساق بند
  • کلاه ویژهٔ بوکس آماتور
  • لثه بند
  • «هوگو» [محافظ سینه] در غالب رقابت‌های نوجوانان و نونهالان
  • «کاپ» در دو بخش آقایان و بانوان

نتیجه:
به طور کلی، کیک بوکسینگ یک فرصت برای تمرین بدن و ذهن، بهبود تمرکز و تمرکز ذهنی، و تقویت اعتماد به نفس ارائه می‌دهد، در عین حال که یک روش موثر برای یادگیری مهارت‌های خوددفاعی و بهبود استقامت فیزیکی است.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا