بارداری و اطفال

روشهای نزديكی در دوران بارداری تصویری

اصولاً  با پیشرفت حاملگی و رشد رحم، دیگر امکان استفاده از برخی پوزیشن های دخول در بارداری قبل برایتان امکان‌پذیر نخواهد بود. ضمن اینکه، مادر باردار در هفته‌های بالاتر نباید به مدت طولانی به پشت بخوابد. پس با استفاده از پوزیشن های دخول در بارداری ذکرشده در پایین، می‌توانید سکس بی‌خطری داشته باشید. بهتر است دخول در دوران بارداری ملایم و کم‌عمق باشد. هم‌چنین تا حد ممکن، نوک پستان تحریک نشود. چون هورمون اکسی توسین (ایجادکننده انقباض رحم) ترشح می‌شود.

در خانم‌هایی که نزدیکی منع شده است، یعنی نباید ارگاسم داشته باشند چه با دخول و چه بدون دخول، چون ارگاسم باعث ایجاد انقباضات رحم و درنتیجه زایمان زودرس در این افراد می‌شود (افراد با سابقه زایمان زودرس، طول کوتاه دهانه رحم).

7 پوزیشن نزدیکی در بارداری

1- پوزیشن کنار هم، با زاویه

روشهای نزديكی در دوران بارداری

در کنار یکدیگر دراز بکشید به‌طوری‌که بدن‌های شما V شکل را ایجاد کنند. درحالی‌که رو به همسر خود دراز کشیده‌اید، یک بالش پشت خود قرار دهید و هر دو پا را روی ران‌های همسر قرار دهید. این موقعیت به او اجازه می‌دهد بیشتر وزن شکم شما را تحمل کند.

2- پوزیشن شما در بالا

روشهای نزديكی در دوران بارداری

تبلیغات

این موقعیت می‌تواند در دوران بارداری بسیار مناسب باشد. به‌این‌ترتیب، وزنی روی شکم شما وجود نخواهد داشت و می‌توانید عمق نفوذ را کنترل کنید.

3- روی یک صندلی

روشهای نزديكی در دوران بارداری

همسرتان روی یک صندلی محکم قرار بگیرد، سپس شما روبروی او بایستید. صندلی را در کنار یک دیوار و یا یک وسیله دیگر قرار دهید تا با اطمینان نزدیکی داشته باشید.

4- پوزیشن کنار هم، از پشت

روشهای نزديكی در دوران بارداری

کنار هم دراز بکشید. همسرتان پشت شما قرار بگیرد. در این موقعیت نفوذ عمق کم‌تری دارد.

تبلیغات

5- پوزیشن موقعیت چهاردست‌وپا

روشهای نزديكی در دوران بارداری

اگر بعد از سه ماهه اول، این موقعیت را امتحان می‌کنید، یک بالش زیر خود قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که همسرتان وزن خود را روی شکم شما قرار نداده است.

6- پوزیشن لبه تخت

روشهای نزديكی در دوران بارداری

به پشت بخوابید و زانوها را خم‌کنید. بسته به ارتفاع تخت، همسر شما می‌تواند زانو بزند یا بایستد.

7- پوزیشن از پشت، سبک سگی

روشهای نزديكی در دوران بارداری

تبلیغات

روی زانوها و آرنج خود قرار بگیرید و همسرتان از پشت سرتان وارد شود. بالش می‌تواند از شکم شما حمایت کند.

بهترین پوزیشن برای دخول در بارداری  

مسئله‌ای که اهمیت دارد، ملایمت در دخول و کم‌عمق بودن آن است. در اینجا پوزیشن هایی را که این خصوصیات را دارند ذکر کرده‌ام:

  1.  پوزیشن پهلو: در این پوزیشن، دخول بسیار کم‌عمق بوده و کمترین میزان دخول به لحاظ عمق را خواهیم داشت. ضمن اینکه مادر در وضعیت راحتی قرار داشته و فشاری روی او وارد نمی‌باشد.
  2. پوزیشن دخول از پشت: در این حالت دخول داخل واژن، اما از پشت انجام می‌شود. در این وضعیت نیز میزان دخول به لحاظ عمق، بسیار کم بوده و آسیبی مادر و جنین را تهدید نمی‌کند. ضمن اینکه راحتی مادر نیز فراهم است.
  3. پوزیشن زن بالا: در این پوزیشن مادر کاملاً تسلط بر میزان و شدت و سرعت دخول می‌باشد. ممکن است عمق دخول بیشتر از سایر پوزیشن ها باشد. اما همین‌که شدت آن توسط مادر کنترل می‌شود، نکته‌ی مثبت این نوع دخول می‌باشد.
4.1/5 - (10 امتیاز)

منبع
oomaparentsگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا