صورت

پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت ابرو

پوسته‌پوسته شدن ابرو پس از ” کاشت ابرو ” ازجمله عوارض کاشت ابرو طبیعی می‌باشد. این متد زیبایی به دلیل ظاهر طبیعی‌ای که برای فرد مراجعه‌کننده ایجاد می‌کند با محبوبیت زیادی مواجه شده است.

همان‌طور که می‌دانید ابروها نقش مهمی در حالت چهره‌ی شما داشته و می‌تواند احساسات مختلفی را نشان دهد.

درصورتی‌که افراد به هر دلیلی مانند بیماری‌های ژنتیکی و استرس دچار ریزش ابرو شوند با معضلی بزرگ مواجه شده‌اند؛ اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست زیرا فرد قادر خواهد بود با کاشت ابرو، دوباره زیبایی، توازن و جوانی را به چهره‌اش برگرداند.

درواقع با گسترش علم پزشکی و پیشرفت تکنولوژی امکان این امر فراهم‌شده است تا افراد بتوانند به‌واسطه پیوند ابرو، ابروی طبیعی داشته باشند. حتی افرادی که از نازکی یا غیرمتقارن بودن ابروهایشان ناراحت هستند، می‌توانند این عمل را انجام دهند و از نتایج فوق‌العاده آن، بهره ببرند.

ازجمله ویژگی‌های مثبت عمل زیبایی پیوند ابرو این است که در آن نیازی به بیهوشی وجود نداشته و فرد مراجعه‌کننده می‌تواند با پرداخت هزینه‌ی نسبتاً مناسب تنها با بی‌حسی موضعی از ابروهایی طبیعی بهره‌مند گردد.

در عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی، فولیکول‌های مو از قسمتی از سر به ابروها پیوند داده می‌شوند و با گذشت زمان ابروهایی طبیعی برای فرد مراجعه‌کننده ایجاد می‌کنند. این ابروها کاملاً از موهای طبیعی بدنتان تشکیل‌شده و حتی با گذر زمان، سفید می‌شود.

اما عمل زیبایی پیوند ابرو مانند هر عمل زیبایی دیگری با عوارضی همراه است. یکی از این عوارض پوسته‌پوسته شدن ابروها پس از کاشت ابروی طبیعی است. این روند که باعث ایجاد شدن حس نارضایتی می‌شود، معمولاً کمی سخت می‌گذرد.

این عارضه ممکن است که ظاهر نامناسبی را برای فرد ایجاد نموده و شخص مراجعه‌کننده از این مشکل ناراضی باشد. در این مقاله قصد داریم تا شمارا با نحوه‌ی مواجه‌شدن با این قبیل عوارض آشنا کرده و مراقبت‌ها و توصیه‌های لازم را بیان نماییم.

پوسته‌پوسته شدن ابرو بعد از کاشت نشانه چیست؟

همان‌طور که اشاره شد کاشت ابرو طبیعی می‌تواند با پیامدهایی همراه باشد که پوسته‌پوسته شدن ابرو یکی از این موارد است؛ به‌منظور بررسی بیشتر بهتر است که با علت این امر در پیوند ابرو آشنا شویم.

پس از عمل زیبایی eyebrow transplant و قرار گرفتن فولیکول‌های مو در محل جدید، پوست محل کاشت ابرو میزان چربی‌ای که باید تولید کند را کاهش می‌دهد.

علت این امر نیز آن است که سطح زیرین پوست ابرو پس از eyebrow transplant دچار تغییر می‌شود و دیگر سلول‌های پوستی نمی‌تواند چربی موردنیاز را به‌خوبی تولید کند.

درنتیجه در اثر خشکی، پوست زیر ابرو شروع به ترک برداشتن نموده و پوسته‌پوسته می‌شود. پس این عارضه یعنی پوسته‌پوسته شدن در قسمت ابرو پس از پیوند ابرو کاملاً طبیعی بوده و جای نگرانی در این مورد وجود ندارد. به‌طورمعمول این زخم‌های که به پوسته‌پوسته شدن معروف هستند، در طی 7 تا 14 روز از بین می‌روند.

تنها لازم است که فرد به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند عفونت، اصول بهداشتی را در این ناحیه پس از پیوند ابرو رعایت نماید تا پوست به‌طور طبیعی فرآیند تولید چربی و جایگزینی سلول‌های مرده پوست را انجام دهد و جای زخم‌ها و نقاط پوسته‌پوسته‌شده، کاملاً رفع شوند.

در ضمن ممکن است که در ناحیه‌ای که کاشت ابرو انجام‌شده است، در اثر خشکی و پوسته‌پوسته شدن خارش نیز ایجاد شود که شخص مراجعه‌کننده باید از خاراندن این قسمت پرهیزکرده تا نهایتاً به فولیکول‌های مو آسیبی نرسد. برای مقابله با احساس خارش، از پزشک خود بخواهید لوسیون های مخصوص تجویز کند.

علت خارش ابرو پس از کاشتعلت پوسته پوسته شدن ابروها بعد از کاشت چیست؟

آیا خطاهای پزشکی در پوسته‌پوسته شدن ابرو تأثیرگذارند؟

یکی از متداول‌ترین سؤالاتی که افراد پس از کاشت ابرو طبیعی دارند این است که آیا خطای پزشکی در پوسته‌پوسته شدن ابرو پس از کاشت ابرو تأثیر دارد یا خیر؟

در پاسخ باید بگوییم که عمل زیبایی کاشت ابرو بسیار حساس بوده و نیازمند این است که حتماً توسط پزشکی با مهارت و تخصص لازم صورت گیرد.

درواقع به دلیل اینکه در eyebrow transplant سوراخ‌هایی در پوست این ناحیه ایجاد می‌شود و فولیکول‌های مو در این ناحیه قرار می‌گیرند، به سلول‌های سطحی پوست آسیب وارد می‌شود.

این سلول‌های پوستی در عرض چند روز به‌طور کامل نابود می‌شوند و حالتی شبیه پوسته‌پوسته پیدا می‌کنند. به‌هیچ‌عنوان با خراشیدن یا خاراندن، این زخم‌ها را از بین نبرید. کمی صبر داشته باشید زیرا با صبر، به حالت ایده آل دست پیدا خواهید کرد.

پس چنانچه پزشک شما از تخصص و مهارت کافی در رابطه با پیوند ابرو برخوردار باشد می‌توان گفت که آسیب به سلول‌های پوستی به‌شدت کاهش می‌یابد و این امر به کمتر پوسته‌پوسته شدن ابرو کمک شایانی می‌کند.

هر چه تراکم درخواستی شما برای کاشت ابرو بیشتر باشد، سوراخ‌های بیشتری در سطح پوست ابرو ایجادشده و درنتیجه آسیب به سلول‌های پوستی شما نیز بیشتر خواهد شد و سلول‌ها قادر به تولید سلول‌های چربی نخواهند بود.

بااین‌حال چیزی که لازم است بدانید، خطرناک نبودن این پوسته‌پوسته‌ها است. گرچه می‌توان مانع آن شد اما باید بدانید این وضعیت هیچ آسیبی به فولیکول‌های کاشته شده در ناحیه ابرو، نمی‌رساند و طی مدت 3 تا 4 ماه، موهای ابرویتان رشد خواهد کرد.

اگر بخواهید یک روش دیگر مانند روش SUT انتخاب کنید که اصلاً هیچ‌گونه جای خطای انسانی وجود ندارد و فقط توسط دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌گیرد، می‌توانید از این عوارض هم پیشگیری کنید.

در این روش نه‌تنها هیچ‌گونه نشانه‌ای مبنی بر پوسته‌پوسته شدن دیده نمی‌شود، بلکه مقدار عوارض به صفر میل می‌کند. بااین‌حال انتخاب پزشک مناسب در تمام زمینه‌ها اهمیت دارد.

پس از مشاهده پوسته‌پوسته شدن ابرو چه کار باید کرد؟

لازم است فرد مراجعه‌کننده پس از کاشت ابرو توصیه‌هایی را رعایت نماید، یکی از این موارد مهم مربوط به پوسته‌پوسته شدن ابروهاست.

در حقیقت پس از مشاهده‌ی این عارضه بر سطح ابروهای خود باید تمامی این قسمت‌ها به‌طور کامل از سطح پوست پاک شوند. بدین منظور می‌توانید ناحیه‌ی موردنظر را شستشو دهید. شما قادر هستید یا از شامپو بچه استفاده کنید یا از لوسیون هایی که پزشک تجویز می‌کند، برای شستشو استفاده کنید.

برای انجام این کار لازم است که از یک شوینده‌ی ملایم استفاده نموده و با فشار بسیار کمی این سطح را مورد شستشو قرار دهید. هنگام شستشو دقت کنید این فشار باعث ریزش فولیکول‌هایی که در ابتدا بسیار آسیب‌پذیر هستند، نشود.

بهتر است که این مراقبت پس از عمل زیبایی کاشت ابرو چندین بار در هفته تکرار شود. همچنین شما می‌توانید پس از شستشو و با مشورت پزشک از کرم‌هایی برای کاهش پوسته‌ها پس از پیوند ابرو استفاده نمایید.

در ضمن شما می‌توانید برای شستشو از ژل‌های ضدعفونی‌کننده نیز در این ناحیه استفاده نمایید. از دیگر توصیه‌هایی که لازم است به آن عمل کنید، دوری از نور مستقیم آفتاب است.

بدین منظور می‌توانید از کلاه‌های لبه‌دار استفاده کنید که مانع تابش نور آفتاب بر ابروهای شما شود. همچنین بهتر است به مدت دو هفته شنا نکنید و از لوازم‌آرایشی در اطراف ابرو استفاده نکنید.

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به‌صورت طولانی‌مدت سبب آسیب به پوست ابرو و درنتیجه خشکی و پوسته‌پوسته شدن آن می‌شود.

در ضمن لازم به یادآوری است که پوسته‌پوسته شدن ابرو پس از eyebrow transplant جزء عوارض کوتاه‌مدت است و با گذشت دوره‌ای نسبتاً کوتاه و ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده، این عارضه از بین خواهد رفت.

همچنین لازم است که فرد مراجعه‌کننده پس از عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی از اصلاح بیش‌ازحد این ناحیه پرهیز کند چراکه این امر سبب وارد شدن آسیب جدی به فولیکول‌های مو می‌شود و درنتیجه‌ی نهایی کاشت مو تأثیر منفی خواهد داشت.

بهترین کاری که می‌توانید انجام بدهید، فرصت رشد است. فرصت دهید ابروها رشد کنند و اگر رشد سریع بود، نوک موها را فقط کوتاه کنید. برای آقایان معمولاً بین دو هفته یک بار این امر انجام می‌گیرد و برای خانم‌ها، هر 20 روز یک بار.

اجازه دهید این زخم‌ها به‌آرامی خوب شوند زیرا درصورتی‌که بیش‌ازحد دست بزنید، خونریزی می‌کند. در صورت خونریزی، حتماً با پزشک تماس بگیرید تا اقدامات لازم انجام شود.

لازم است که چند روز پس از عمل، از مصرف هرگونه نوشیدنی‌های الکلی اجتناب کنید زیرا روند بهبودی را مختل می‌کند.

همچنین باید چند روز اول از مصرف ویتامین‌ها، ایبوپروفن و داروهای مخصوص التهاب خودداری کنید زیرا می‌توانند باعث رقیق شدن خون و بدتر شدن اوضاع زخم‌ها شوند. سعی کنید به‌هیچ‌وجه یک هفته بدنسازی نکنید یا اصلاً از تمرینات سخت که باعث به فشار افتادنتان می‌شوند، دوری‌کنید.

در پایان باید بگوییم که eyebrow transplant اگرچه یک تکنیک جدید زیبایی است اما عوارضی را به دنبال دارد. این ” عوارض کاشت ابرو ” ممکن است تنها در هفته‌های اول بروز داده شوند و پس‌ازآن از بین بروند اما برخی از عوارض کاشت ابرو ماندگارترند. برخی از روش‌های کاشت ابرو و پیوند ابرو، نسبت به سایر روش‌های دیگر، عوارض کمتری دارند.

شما می‌توانید به‌منظور دستیابی به نتیجه‌ی موردنظرتان قبل از تصمیم‌گیری نسبت به کاشت ابرو طبیعی از این عوارض آگاهی داشته و پس از عمل کاشت مو مراقبت‌های لازم را به انجام دهید.

بهترین راه، جمع‌آوری اطلاعات در خصوص تمام مراقبت‌های پیش از عمل و پس از عمل است. به‌طوری‌که برای تمام مراحل عمل و پروسه، آگاهی داشته باشید و بدانید در کدام لحظه، کدام کار را انجام بدهید.

1/5 - (2 امتیاز)
منبع
heliaclinicگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا