انشا

انشا در مورد تغییرات اقلیمی

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد تغییرات اقلیمی برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

مقدمه:
تغییر اقلیم به تغییر شرایط محیطی زمین اشاره دارد. این اتفاق به دلیل بسیاری از عوامل داخلی و خارجی رخ می دهد. تغییرات آب و هوایی در چند دهه اخیر به یک نگرانی جهانی تبدیل شده است. علاوه بر این، این تغییرات اقلیمی به طرق مختلف بر زندگی مردم روی زمین تأثیر می‌گذارد. این تغییرات اقلیمی اثرات مختلفی بر اکوسیستم و اکولوژی دارد. به دلیل این تغییرات، تعدادی از گونه‌های گیاهی و جانوری منقرض شده‌اند.

آب و هوا از مدت‌ها قبل به دلیل فعالیت‌های انسانی شروع به تغییر کرده است، این اتفاق از قرن گذشته شروع شده است. در طول قرن گذشته، ما متوجه تغییرات آب و هوایی و تأثیر آن بر زندگی انسان شدیم. ما شروع به تحقیق در مورد تغییرات آب و هوا کردیم و متوجه شدیم که دمای زمین به دلیل پدیده‌ای به نام اثر گلخانه‌ای در حال افزایش است. گرم شدن سطح زمین باعث تخریب لایه اوزون، کشاورزی، تأمین آب، حمل و نقل و چندین مشکل دیگر می‌شود.

اگرچه صدها دلیل برای تغییرات اقلیمی وجود دارد، ما فقط به دلایل طبیعی و مصنوعی (انسانی) می‌پردازیم.

دلایل طبیعی عبارتند از فوران آتشفشانی، تابش خورشیدی، حرکت صفحه تکتونیکی و تغییرات مداری. با توجه به این فعالیت‌ها، شرایط جغرافیایی یک منطقه برای ادامه حیات بسیار مضر می‌شود. همچنین این فعالیت‌ها دمای زمین را تا حد زیادی بالا می‌برد و باعث عدم تعادل در طبیعت می‌شود.

انسان نیز به دلیل نیاز و طمع خود فعالیت‌های زیادی انجام داده است که نه تنها به محیط زیست بلکه به خود آسیب می‌رساند. بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری به دلیل فعالیت‌های انسانی منقرض می‌شوند. فعالیت‌های انسانی که به آب و هوا آسیب می زند شامل جنگل زدایی، استفاده از سوخت های فسیلی، زباله های صنعتی، انواع مختلف آلودگی و بسیاری موارد دیگر میشود. همه این موارد به شدت به اقلیم و اکوسیستم آسیب می زند. بسیاری از گونه‌های جانوری و پرندگان نیز به دلیل شکار منقرض یا در آستانه انقراض قرار گرفته اند.

این تغییرات اقلیمی بر محیط زیست تأثیر منفی می‌گذارد. سطح آب اقیانوس‌ها در حال افزایش است، یخچال‌های طبیعی در حال ذوب شدن هستند، کربن دی اکسید در هوا در حال افزایش است و جنگل ها و حیات وحش در حال کاهش هستند. جدای از آن، محاسبه می‌شود که اگر این تغییرات ادامه یابد، بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری منقرض خواهند شد و زیان سنگینی به محیط زیست وارد خواهد شد.

نتیجه گیری:
اگر چه اشتباه انسان‌ها آسیب زیادی به اقلیم و اکوسیستم وارد کرده است. اما دیر نیست که دوباره شروع کنیم و تلاش کنیم تا کارهایی را که تا به حال برای آسیب رساندن به محیط زیست انجام داده‌ایم را خنثی کنیم. و اگر هر انسانی شروع به کمک به محیط زیست کند، می‌توانیم از حفظ نسل انسان در آینده مطمئن باشیم.

3.7/5 - (4 امتیاز)
منبع
toppr

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا