انشا

انشا در مورد سگ طمع کار

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، انشا در مورد سگ طمع کار با مقدمه، بدنه و نتیجه گیری برای شما آماده نموده ایم. امیدواریم که موردتوجه شما قرار گیرد.

⭐انشا در مورد سگ طمع کار⭐

مقدمه:
در روزگاران قدیم، سگی گرسنه در حال پرسه زدن در جنگل بود که استخوانی را دید که بر روی زمین افتاده است. سگ با اشتیاق به طرف استخوان رفت و آن را در دهان گرفت.

بدنه:
سگ مشغول خوردن استخوان بود که در آب چشمه ای که در کنارش بود، تصویر استخوان را دید. فکر کرد که استخوان دیگری در آب است و آن را نیز می خواهد. سگ طمع کار، دهانش را باز کرد تا استخوان را از آب بگیرد، اما استخوان از دهانش افتاد و به داخل آب رفت. سگ با ناراحتی و پشیمانی به دنبال استخوان رفت، اما دیگر آن را پیدا نکرد.

این حکایت، داستان سگی طمع کار است که به خاطر طمع خود، آنچه را که داشت نیز از دست داد. این حکایت به ما می آموزد که نباید حرص و طمع داشته باشیم، زیرا ممکن است باعث شود که چیزهایی را که داریم نیز از دست بدهیم.

طمع، یک صفت بد است که باعث می شود انسان به دنبال چیزهایی باشد که نیاز ندارد و حتی ممکن است به دیگران آسیب برساند. انسان های طمع کار، همیشه به دنبال بیشتر هستند و هرگز راضی نمی شوند. این باعث می شود که آنها همیشه در حال تلاش و رقابت باشند و در نهایت، ممکن است به اهداف خود نرسند.

علاوه بر این، طمع می تواند باعث شود که انسان به دیگران بی رحم شود. انسان های طمع کار، برای رسیدن به اهداف خود، حاضرند به دیگران آسیب بزنند و حتی آنها را استثمار کنند. این باعث می شود که جامعه دچار ناامنی و بی عدالتی شود.

نتیجه:
بنابراین، مهم است که از طمع دوری کنیم و به داشته های خود قانع باشیم. باید یاد بگیریم که قدر چیزهایی را که داریم بدانیم و به دنبال چیزهای بیشتر نباشیم.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا