گردشگری

دریاچه عروس‌ دریایی در کشور پالائو

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، به معرفی دریاچه عروس‌ دریایی در کشور پالائو میپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

پالائو یکی از بهترین مکانهای غواصی جهان شناخته شده است. پالائو مجمع الجزایری با بیش از 586 جزیره است که جمعیتی در حدود 20 هزار نفر دارد. پالائو در چهارصد مایلی شمال خط استوا، شرق فیلیپین، در اقیانوس آرام واقع شده است، اگر به دنبال مكاني زیبا و آرام هستيد، پالائو مقصدی عالی است.

یکی از باورنکردنی‌ترین نکات در مورد پالائو، ديدن از دریاچه عروس‌های دریایی است. در سال 2005، حدود 30 میلیون عروس دريايي در دریاچه وجود داشت و دانشمندان نسبت به رشد تعداد آنها امیدوار هستند. جزایر پالائو دارای متنوع‌ترین گونه‌های گیاهی است علاوه براين سنگ‌های باستانی از صخره‌های مرجانی در تالاب جنوبی پالائو ظاهر شده اند. قایقرانی در اطراف این جزایر جنگلی و سرسبز بسيار لذت بخش است. پالائو هتل‌ها و استراحتگاه‌های متنوعی با سلیقه و بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهد. همچنين غذاهای عالی قاره‌ای و آسیایی سرو می‌شود.

نكات سفر به پالائو و دریاچه عروس‌ دریایی

برخلاف مقاصد محبوب توریستی آسیا، پالائو بهشتی آرام از آبهای شفاف، ماهی‌های رنگارنگ، صخره‌ها، عروس هاي دريايي و گونه‌های بی شماری از حیوانات دریایی است. پالائو همچنین بهترین مکانهای جهان را برای غواصی دارد. همچنین، تغییر دما بسیار ناچیز است، بنابراین تقریباً در تمام طول سال می‌توانید از این مقصد شگفت انگیز دیدن کنید.

در این کشور ترکیبی از رستوران‌های خوشمزه ژاپنی، کره‌ای، فیلیپینی و آمریکایی با قیمت مناسب عرضه می‌شود. همچنين لوکس‌ترین استراحتگاه ها از 76 دلار شروع می‌شود. نرخ کرایه تاکسی تقریباً 6 تا 8 دلار است. عصرها همچنین می‌توانید از شاتل BBI استفاده کنید که رفت و برگشت را طی یک ساعت انجام می‌دهد و در بسیاری از مکان‌های اصلی ايستگاه دارد.

دریاچه عروس‌ های دریایی در کشور پالائو

جاذبه‌های ديدني دریاچه عروس‌ دریایی

دریاچه عروس‌های دريايي در جزیره سنگی خالی از سکنه كشور پالائو واقع شده است، اين درياچه یکی از 70 دریاچه آب شور در مجمع الجزایر اقیانوس آرام جنوبی است که زمانی به اقیانوس متصل بوده است.

برخي معتقدند 12000 سال پیش پس از افزایش سطح دریا بعد از عصر یخبندان عروس‌های دريايي در دریاچه محبوس شده اند. در طول هزاران سال عروس های دريايي با تغذيه جلبک‌های دريایی رشد و تعدادشان زياد شد و امروزه به چندين ميليون می‌رسند. اين درياچه تنها مکان روی زمین است که می‌توانید عروس‌های دريايي را از نزديك ببينيد.

اين دریاچه داراي دو لایه طبقه بندی شده است، لایه فوقانی دارای اکسیژن غنی‌تر و نمک کمتری است و محیط مناسب‌تری برای ارگانیسم‌هایی مانند عروس دريايي و برخی از گونه‌های ماهی است اما سطح ديگر درياچه لایه خطرناکي از سولفید هیدروژن دارد كه عمق آن بین 15 تا 20 متر معلق است. به همين دليل غواصی در زیر عمق 45 فوت هنوز مجاز نیست زیرا حباب‌هایی که در هر بازدم ساطع می‌شوند باعث مرك عروس‌های دريايي می‌شود. در طول روز، عروس‌های دريايي از سمت غرب به سمت شرق دریاچه به دنبال مسیر خورشید حركت می‌کنند.

بهترین و جذاب‌ترین كار در آبهای اطراف جزیره پالائو غواصی است و کسانی که فاقد گواهینامه غواصی هستند می‌توانند این کار را با راهنماي غواص انجام دهند. علاوه بر اين پالائو حفاظت از محیط زیست را بسیار جدی می‌گیرد و دولت در محافظت از طبیعت بکر آن کوشا است. شما می‌توانید یک تجربه فراموش نشدنی از مکانی که طبیعت و انسان در آن در کنار هم هستند را كسب كنيد. اگر قصد سفر به این مکان جادویی را دارید، هزینه غواصی در جزایر و بازدید از دریاچه 100 دلار است.

محافظت از دریاچه دریایی فوق العاده مهم است، بنابراین بايد نظافت درياچه را رعايت كنيد و از دریاچه به عنوان سرویس بهداشتی استفاده نکنید و از قوانین دریاچه پیروی کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
nomadicmattasherworldturnsatlasobscuragoworldtravel

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا