بهداشت زنان

غذاهایی که درد قاعدگی را افزایش میدهد

در این مطلب غذاهایی که درد قاعدگی را افزایش میدهد را معرفی خواهیم نمود، باما همراه باشید 🙂

در این بخش لیستی از غذاهایی که باید در طول عادت ماهانه از مصرف آن اجتناب شود آورده‌ایم. شاید خانم‌هایی که دوست دارند دردهای دوران قاعدگی خود را که معمولاً از روزهای قبل شروع‌شده و در این دوران آن‌ها را درگیر و بی‌تحمل می‌کند کم کرده، ولی از تغذیه درست خود اطلاعی نداشته باشند. مصرف برخی از غذاها در این دوران درد را افزایش می‌دهد.

رژیم های غذایی که موجب افزایش درد قاعدگی میشوند:

نوشابه‌های کربناته و شیرین موجب نفخ می‌شود. به‌جای آن آب بنوشید. نوشیدن آب درواقع احتباس آب و نفخ و تورم را تسکین خواهد داد، فقط مطمئن شوید که آب گازدار نیست.

1 .افزایش درد قاعدگی با الکل و شیرینی‌ها

در طول قاعدگی ممکن است وسوسه شوید شکلات بخورید اما ثابت‌شده گاهی این کار باعث بدتر شدن علائم می‌شود. توصیه می‌شود در طول این دوره تا جای ممکن از خوردن شیرینی، شکلات و الکل پرهیز کنید چون باعث بالا رفتن شدید قند خون، پف‌کردگی و خستگی بیشتر می‌شوند.

2. افزایش درد قاعدگی با کافئین

قهوه اسپرسودرد قاعدگی بدلیل مصرف کافئین

کافئین نشان داده می‌تواند در بدن، فعالیتی ادرارآور داشته باشد که ممکن است باعث کاهش آب بدن خانم‌ها شود. همچنین کافئین یک محرک نیز هست که به‌صورت بالقوه، باعث تحریک رحم و افزایش گرفتگی این قسمت می‌شود. ثابت نشده است که نخوردن کافئین باعث بهبود یا کاهش درد قاعدگی می‌شود اما به بدتر نشدن آن نیز کمک می‌کند. بااین‌حال اگر نخوردن چای یا قهوه صبحگاهی بیشتر اذیتتان می‌کند می‌توانید از آن استفاده کنید. درصورتی‌که با نخوردن کافئین مشکلی ندارید، بهتر است در این دوره کاملاً از آن پرهیز کنید.

3. درد قاعدگی بدلیل نداشتن وعده‌ غذایی منظم

بااینکه توصیه استاندارد این است که در روز، حداقل سه وعده میل کنید اما اگر احساس حالت تهوع می‌کنید باید چندین وعده کوچک در طول روز میل کنید. فقط باید سعی کنید در طول روز، برای مدت‌زمان طولانی با شکم خالی نمانید چون می‌تواند منجر به فعالیت معده و حالت تهوع شود. خوردن وعده‌های متعدد و مرتب، همچنین می‌تواند کمکتان کند سطح انرژی‌تان به‌صورت متداوم بالا بماند و از افت قند خون که باعث احساس ضعف، خستگی، کج‌خلقی و تحریک‌پذیری می‌شود جلوگیری کند.

4. غذاهای سرشار از سدیم

غذاهای فرآوری شده، بزرگ‌ترین منبع سدیم در رژیم غذایی هستند. نمک را کم‌مصرف کنید تا شکمتان نفخ نکند.

5. حبوبات نخورید

لوبیا، لوبیا چشم‌بلبلی، نخود و همه بنشن‌ها موجب نفخ و بادکردگی شکم می‌شوند. آن‌ها را در این دوره کنار بگذارید تا درد کمتری داشته باشید.

در زمان پریود چه غذاهایی نخوریم

6. غلات تصفیه‌شده

غلات تصفیه‌شده مانند همه غذاهای فرآوری شده، مقدار زیادی از مواد مغذی خود را از دست می‌دهند. این باعث می‌شود که آن‌ها در کنترل قند خون و کنترل اشتها دچار اختلال شوند. هر دو عامل در طول دوره نگران‌کننده هستند. نان سفید، پاستا، حبوبات، برنج، کیک و کلوچه را کنار بگذارید.

7. غذاها با چربی بالا

غذاها با چربی بالا تأثیر زیادی بر فعالیت هورمون در بدن دارند. علاوه بر چربی‌های ترانس، چربی‌های اشباع‌شده نیز می‌توانند به درد و التهاب طولانی‌مدت کمک کنند. از گوشت و لبنیات چرب اجتناب کنید تا چربی را پایین نگه‌داشته و سطح استروژن را هم منظم کنید.

8. درد قاعدگی بدلیل استعمال دخانیات

دخانیاتاستعمال دخانیات درد پریودی را افزایش میدهد

مصرف دخانیات شاید برای مدت کوتاهی درد عضلات را کاهش دهد، اما استروژن را بالا می‌برد که موجب بدتر شدن علائم می‌شود.

9. اجتناب از محصولات لبنی

این ممکن است باعث تعجب شما شود، اما مصرف محصولات لبنی مانند شیر، خامه و پنیر در این دوران توصیه نمی‌شود. آن‌ها اسیدآراکیدونیک بالایی دارند که می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات هنگام قاعدگی شود.

10. افزایش درد قاعدگی بر اثر برخی ورزش‌ها

تحقیقات نشان داده ورزش‌های سبک مانند دویدن آهسته روی تردمیل و یا تمرینات کم‌فشار مانند یوگا و پیلاتس، می‌توانند نشانه‌های ناراحت‌کننده قاعدگی مانند درد و تغییر در خلق‌وخو را بهبود ببخشند. در این دوره تا جای ممکن از انجام تمرینات پرفشار و با شدت بالا پرهیز کنید. در عوض رو به تمرینات سبک و متفاوت بیاورید تا هم فعالیت بدنی را ترک نکرده باشید و هم دردتان کمتر شود.

پیلاتس Pilates: ورزشی است که تمام تمرکز خود را بر روی پیشرفت بدن بر اساس توازن معطوف می‌کند و این توازن از طریق استحکام ماهیچه‌ها، انعطاف‌پذیری و آگاهی لازم به‌منظور پشتیبانی از حرکات مؤثر و دلپذیر انجام می‌شود.

11. افزایش درد قاعدگی بر اثر استرس

بااینکه استرس ضرورتاً درد این دوره را بیشتر نمی‌کند، اما می‌تواند تغییرات خلق‌وخو را بدتر کند. بیشتر افراد نمی‌توانند کاملاً از استرس پرهیز کنند اما می‌توانند چیزی اضافه کنند که در طول روز، آرامشان کند مانند رفتن به پیاده‌روی به همراه یک هم‌صحبت خوب، انجام یوگا، یک دوش آب گرم و یا بازی با کودکان.

پکیج دانلودی درمان دائمی زود انزالی

برنامه جامع کنترل انزال شامل کتاب الکترونیکی + فایل صوتی دوره + برنامه تمرینی + آموزش تصویری تمرینات + موسیقی تراپی + پشتیبانی 35 روزه

اطلاعات بیشتر
منبع
seemorghparsineگردآوری و بازنگری، تحریریه مثبت 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا