دانستنی ها

چندش آورترین و عجیب ترین غذاهای جهان

بسیاری از رستوران‌ها برای ترغیب مشتری و معروف شدن اقداماتی عجیب در رستوران خود ازجمله طراحی عجیب‌وغریب یا ابتکارات حیرت‌انگیز انجام می‌دهند که نقش مؤثری در محبوبیت آن‌ها دارد، در این میان رستوران‌هایی هم هستند که از روش طبخ غذاهای متنوع و درعین‌حال عجیب و چندش‌آور استفاده می‌کنند و در لیست غذاهای خود چنان غذاهایی را گنجانده‌اند که تصور کردنشان برایمان حال به هم زن است چه برسد به خوردن آن.

غذاهای چندش آور و عجیب دنیا:

در اینجا به چند نمونه از معرفی غذاهای عجیب کشورهای مختلف دنیا پرداخته‌ایم که می‌توانید مشاهده کنید.

عنکبوت سرخ‌شده، کامبوج

عنکبوت سرخ‌شدهچندش آورترین غذاهای جهان | عنکبوت

مشخص نیست که مردم بومی از چه زمان این غذا را در فهرست غذایی خود اضافه کردند اما احتمال می‌رود زمان شروع آن به دوران حکمرانی خمرهای سرخ که مواد غذایی بسیار کمیاب بود، بازمی‌گردد. امروزه عنکبوت‌ها را در مزارع درون حفره‌های زیرزمینی پرورش می‌دهند و بیشتر متقاضیان آن گردشگرانند.

درباره خود غذا باید گفت ظاهراً بافت آن نرم است و مزه‌ای شبیه مرغ دارد. گفته می‌شود سر آن بهترین قسمت و پاها بسیار تُردند. هرچند خود شکم آن به دلیل وجود امحا و احشا و تخم توصیه نمی‌شود، اما برخی آن را هم بسیار لذیذ می‌دانند.

بالوت یا تخم‌مرغ بارورشده، فیلیپین و آسیای شرقی

بالوت یا تخم‌مرغ بارورشدهچندش آورترین غذاهای جهان | بالوت

درواقع این غذا با تخم اردک درست می‌شود بدین طریق که قبل از دفن کردن تخم‌ها، اول آن‌ها را می‌جوشانند. البته بخشی از جنین تکامل نیافته اردک باید درون تخم وجود داشته باشد. طبق اعتقادات بومیان جنین دارای پروتئین فراوان و برای تقویت قوای جنسی بسیار مؤثر است.

چشم ماهی تُن، ژاپن

چشم ماهی تُنچندش آورترین غذاهای جهان | چشم ماهی تن

سرآشپزهای ژاپنی چشم ماهی تُن را با سیر و سویا سس طبخ می‌کنند. گوشت چشم بسیار زیاد است و عدسی چشم بعد از پخت بسیار ترد می‌شود. مزیت خاصی در مصرف این غذا وجود ندارد و شاید فقط بتوان به وجود پروتئین آن اشاره کرد هرچند خود گوشت ماهی تُن هم به داشتن پروتئین بسیار معروف است.

حشره ویچتی، استرالیا

حشره ویچتیچندش آورترین غذاهای جهان | حشره ویچتی

این وعده غذایی به‌صورت زنده خورده می‌شود! ابتدا سر جانور را می‌برند و با فشار دست شکمش را خالی کرده و سپس بدن نیمه‌جان کرم را که هنوز لول می‌خورد و طعم تخم‌مرغ می‌دهد، می‌خورند!!

کرم سرخ‌شده، مکزیک

کرم سرخ‌شدهچندش آورترین غذاهای جهان | کرم سرخ شده

مکزیکی‌ها از قدیم‌الایام به خوردن کرم و حشرات معروف‌اند و امروزه حتی در معروف‌ترین رستوران‌های این کشور به فروش می‌رسد. اکثراً آن را سرخ می‌کنند که البته طعم گوشت قرمز می‌دهد.

سوپ لانه پرنده، چین

سوپ لانه پرندهچندش آورترین غذاهای جهان | سوپ لانه پرنده

دهه‌هاست که این سوپ در چین طرفدار دارد. برخلاف اسمش هیچ چوب و خاشاکی در آن وجود ندارد. در حقیقت رشته این سوپ از بزاق سفت شده پرستو درست می‌شود. این پرنده بزاق دهان خود را به‌صورت رشته‌رشته در کنار علف‌های دریایی قرار می‌دهد که قبلاً نیمه هضم کرده است. گفته می‌شود این سوپ که طعم خاصی هم ندارد به تقویت قوای جنسی کمک می‌کند.

پنیر کاسو مارزو ماگت، ساردینیا

پنیر کاسو مارزو ماگتچندش آورترین غذاهای جهان | پنیر کاسو

دستور پخت این پنیر خوشمزه سنتی صدها سال قدمت دارد. مثل هر پنیر دیگری از شیر، مخصوصاً شیر گوسفند تهیه می‌شود. تفاوت آن با دیگر پنیرها در آنجاست که اجازه می‌دهند فرایند تخمیر کامل شده و سپس شروع به تجزیه و فساد کند تا زمانی که پر از لارو شود! این لاروها پنیر را می‌خورند و از آن چربی هضم شده تولید می‌کنند که طعم خاصی به پنیر می‌دهد؛ اما چون معمولاً این لاروها تا 6 اینچ بالا می‌پرند تا زمان مرگ تمام این موجودات به پنیر دست نمی‌زنند.

حشرات زنده، لائوس، آسیا

لائوسچندش آورترین غذاهای جهان | حشرات زنده

این رژیم سنتی به‌صورت خام و به همراه ترکیب چسبناکی از برنج و گوشت یا ماهی استفاده می‌شود. جالب است بدانید سازمان غذا و کشاورزی لائوس در سال 2010 حدود 475،000 دلار برای توسعه، تقویت، برداشت و مصرف حشرات اختصاص داد.

دانه‌های قهوه کوپی لاواک، اندونزی

دانه‌های قهوه کوپی لاواکچندش آورترین غذاهای جهان | قهوه کوپی لاواک

به نظر کمی عجیب می‌آید اما زمانی که یک گربه آسیایی به نام پلام سیوت دانه قهوه را به خاطر گوشتش می‌خورد و بعد دفع می‌کند، دانه‌های قهوه کوپی لاواک درست می‌شوند!! درواقع آنزیم‌های پروتئولیتیک گربه، دردانه این میوه خیس می‌خورند که باعث کم شدن پپتیدها و آزاد شدن آمینواسیدهای بیشتر و طعم لذیذتر آن می‌شود.

بال کوسه، چین

بال کوسهچندش آورترین غذاهای جهان | بال کوسه

از چند صدسال پیش، از زمان سلسله پادشاهی مینگ، تاکنون این سوپ محبوب مردم چین بوده است و به قولی برای تقویت قوای جنسی بسیار مفید است. این غذا، غذایی است لوکس و ازاین‌رو معمولاً در مجالس عروسی ارائه می‌شود. پخت این غذا نشان‌دهنده ثروت، قدرت، شأن اجتماعی و افتخار هر سرآشپزی است.

قهوه عاج سیاه، تایلند

قهوه عاج سیاهچندش آورترین غذاهای جهان | قهوه عاج سیاه

برای تهیه این قهوه ابتدا فیل گوشت اطراف این میوه را می‌خورد، بیشتر پروتئین موجود دردانه را هضم و دانه را از سیستم گوارش خود دفع می‌کند. این دانه‌ها از مدفوع فیل بازیابی و فرآوری می‌شود! این قهوه گران‌ترین قهوه دنیاست و هر کیلوی آن 1100 دلار و در برخی هتل‌ها هر فنجان آن 50 دلار به فروش می‌رسد!

شیوکارا، ژاپن

شیوکاراچندش آورترین غذاهای جهان | شیوکا

این غذا مخلوطی از موجودات دریایی است. درواقع ترکیبی است از امحا و احشا موجودات دریایی به‌صورت خام به‌اضافه 10 درصد نمک و 30 درصد برنج مالت. درنهایت نیز یک ماه به آن فرصت می‌دهند تا تخمیر شود. نتیجه کار هم مزه بسیار تندی است که هرکسی تحمل خوردنش را ندارد.

سوسیس خونی یا پودینگ سیاه! بریتانیا، ایرلند، سوئد

پودینگ سیاهچندش آورترین غذاهای جهان | پودینگ سیاه

این غذا را می‌توان به‌صورت سرد هم خورد چراکه قبلاً در طی فرایند تولید پخته‌شده است. اکثراً یا آن را سرخ می‌کنند یا کباب. سوسیس خونی ترکیبی از خون خوک، شوربا و پیاز است و علی‌رغم طعم تند آن برای وعده صبحانه مصرف می‌شود.

تخم‌مرغ صدساله، چین

تخم‌مرغ صدسالهچندش آورترین غذاهای جهان | تخم مرغ صد ساله

نه صدسال بلکه چند هفته تا چند ماه، تخم‌مرغ یا غاز را در مخلوطی از خاکستر، نمک، گِل و آهک نگهداری می‌کنند تا به حد تخمیر موردنظر برسد. طعم نهایی آن چیزی بین سولفور و آمونیاک است و درواقع با افزایش سطح PH تخم‌مرغ در طی فرایند تخمیر، طعم آن به‌کلی عوض می‌شود. هرچند بافت ژله‌ای قهوه‌ای‌رنگ آن که زمانی سفید بود، اصلاً طعم خاصی ندارد.

اختاپوس زنده، کره

اختاپوس زندهچندش آورترین غذاهای جهان | اختاپوس

برای تهیه این غذا ابتدا اختاپوس را به‌صورت زنده به چند قسمت تقسیم کرده، روی آن روغن کنجد می‌ریزند و بلافاصله برای خوردن به روی میز می‌آورند!! ازآنجایی‌که این غذا هنوز زنده است خوردنش بسیار خطرناک است زیرا احتمال دارد به دیواره گلو بچسبد و باعث خفگی شود.

بوندوگی، کرم ابریشم، کره

کرم ابریشمچندش آورترین غذاهای جهان | کرم ابریشم

بخارپز و آب‌پز آن، جز غذاهای خیابانی محبوب در کره است. درواقع این غذا در طی جنگ کره و دوران قحطی آن زمان بسیار محبوب شد. طعم آن مثل پوست مرطوب درخت است و سرخ‌کرده آن مزه چوب سوخته می‌دهد!!

بوداگ boo dog

بوداگچندش آورترین غذاهای جهان | بوداگ

بوداگ یک غذای مغولی است که با پر کردن شکم موش‌خرما یا بز از سنگ‌داغ و سبزیجات و پیاز درست می‌شود. این غذا بیشتر غذایی جمعی است و در فضای باز و پیک‌نیک درست می‌شود. در پخت این غذا تشخیص گرمای سنگ و تعداد سنگ‌های لازم خیلی اهمیت دارد و کار هرکسی هم نیست. البته گاهی برای بهتر پختن گوشت، همراه با گرمای از درون، لاشه را در معرض حرارت بیرونی قرار می‌دهند.

کله گوسفند Smalahove

کله گوسفندچندش آورترین غذاهای جهان | کله پاچه

کله‌پاچه گرچه به نظر ما ایرانی‌ها غذای بسیار لذیذی است و خوردن آن خیلی معمولی به نظر می‌رسد اما نکته جالب در رابطه با این غذا این است که گویا «کله» فقط غذای موردعلاقه ایرانی‌ها نیست و نروژی‌ها هم به آن علاقه دارند. آن‌ها این غذای سنتی را با کِز دادن و بعد پختن کله درست می‌کنند و سپس با کلم و سیب‌زمینی پخته می‌خورند، اما به خوردن «پاچه» علاقه چندانی ندارند. این غذا از دید بعضی از کشورها غذایی چندش آور است.

اسکامول Escamol

اسکامولچندش آورترین غذاهای جهان | اسکامول

اسکامول، مخلوطی از لارو مورچه و سبزی‌ها است. این غذا، یک غذای محبوب مکزیکی است.

خون خوک و نان pig blood and bread

خون خوکچندش آورترین غذاهای جهان | خون خوک و نان

مخلوط خون تفت‌داده خوک به همراه نان، خوراکی محبوب برای صبحانه در سوئد است.

تاج خروس Cockscombs

تاج خروسچندش آورترین غذاهای جهان | تاج خروس

وقتی بال، گردن و پای مرغ خوردنی است، چرا تاج آن خوردنی نباشد؟ برای درست کردن غذا با تاج خروس، آن را در آب‌لیموی تازه می‌خوابانند و با سبزی‌ها و پیاز می‌پزند و با انواع سس‌ها می‌خورند. این غذا در منوی رستوران‌ها در فرانسه و ایتالیا پیدا می‌شود. البته بعضی‌ها سوخاری آن را ترجیح می‌دهند.

فوگو fugu

فوگوچندش آورترین غذاهای جهان | فوگو

فوگو، غذایی است که از پختن یک نوع ماهی پفی درست می‌شود. پختن این نوع غذا برای هرکسی قانونی نیست. درواقع تنها آشپزهایی که دوره‌های لازم سه‌ساله را گذرانده‌اند و مهارت کافی دارند، می‌توانند این غذا را بپزند، چون بخش‌هایی از این ماهی به‌شدت سمی و کشنده است.

شراب موش – چین

شراب موشچندش آورترین غذاهای جهان | شراب موش

معمولاً شراب را از میوه‌ها می‌گیرند اما تاکنون از شرابی شنیده‌اید که در درون آن بچه موش باشد؟ دزدیدن بچه موش از پدر و مادرش و انداختن آن در درون شراب برنج چه تأثیری بر روی آن دارد؟ چینی‌ها درزمینهٔ درست کردن و خوردن غذاهای عجیب‌وغریب و مشمئزکننده ید طولانی دارند. در این مورد خاص، آن‌ها بچه موش‌ها را به مدت حدود یک سال در شراب برنج می‌خوابانند و سپس آن را به‌عنوان یک محلول بسیار سالم و مفید می‌نوشند. در باور چینی‌ها، این ترکیب محلی برای درمان آسم بسیار مفید است هرچند طعم و بویی شبیه بنزین دارد.

حلزون خوراکی – بریتانیا

حلزون خوراکیچندش آورترین غذاهای جهان | حلزون خوراکی

بریتانیایی‌ها عاشق ساحل، شن، دریا و بستنی هستند و البته نمی‌توانند در مقابل حلزون‌های کوچک خوراکی نیز مقاومت کنند. آن‌ها با تمیز کردن حلزون‌های دریایی، آن‌ها را پخته، در نمک و سرکه خوابانده و می‌خورند. البته بیرون کشیدن قسمت گوشتی حلزون از درون پوسته سختش کار دشواری است که روش خاص خود را دارد.

ایساو – فیلیپین

ایساوچندش آورترین غذاهای جهان | ایساو

همه از خوردن کباب و باربکیو لذت می‌برند و فیلیپینی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر به شهر مانیل بروید تمام خیابان‌های از بوی گوشت گریل شده و غذاهای محلی گوشتی پر خواهد بود. یکی از غذاهای محلی این کشور «ایساو» (isaw) نام دارد که از روده‌های مرغ یا خوک درست می‌شود.

اندویلت – فرانسه

اندویلتچندش آورترین غذاهای جهان | اندویلت

«اندویلت» (Andouillette) بدون شک بدبوترین و حال به هم زن‌ترین سوسیسی است که تاکنون با آن مواجه شده‌اید. این سوسیس از روده‌های خوک درست‌شده و بویی بسیار بد و تند دارد. روده‌های خوک معمولاً خردشده و سپس سرخ می‌شود و در ادامه با سس خردل یا خامه سرو خواهد شد؛ اما هیچ مقدار از سس یا ادویه‌ای نمی‌تواند بوی سوسیس اندویلت را از بین ببرد.

هاکارل – ایسلند

هاکارلچندش آورترین غذاهای جهان | هاکارل

«هاکارل» (hakarl) یکی از غذاهای محلی فنلاند است که از گوشت متعفن و بسیار بدبوی کوسه درست می‌شود. این غذای محلی از گوشت کوسه گرینلند تهیه می‌شود که در حالت خام بسیار سمی است اما در حالت خشک‌شده یا دودی شده بسیار بی‌خطر است؛ اما این غذا از غذاهای محلی و سنتی بسیار قدیمی ایسلند بوده و حتی در افسانه‌ها نیز به آن اشاره‌شده است. بافت‌های بدن کوسه گرینلند پر از اوره و آمونیاک بوده و ترکیب آن بسیار شبیه ترکیب ادرار است؛ اما این گوشت بعد از خشک شدن به حال خود رها می‌شود تا ماه‌ها مانده و سپس تکه‌تکه از آن بریده‌شده و خورده می‌شود. بسیاری این غذا را بدبوترین و متعفن‌ترین غذای روی زمین می‌دانند.

صدف خوراکی کوهستان – ایالات‌متحده

صدف‌های خوراکی موجودات عجیب‌وغریبی هستند اما صدف کوهستان بسیار عجیب‌تر است زیرا درواقع اصلاً صدف نیست. این غذای محلی درواقع از بیضه گوساله، گوسفند یا خوک ساخته شد که با آرد آغشته شده و سپس در روغن سرخ می‌شود. در ادامه این غذای ارزان با سس تند سرو خواهد شد.

کرم‌های موپان – زیمبابوه

کرم‌های موپانچندش آورترین غذاهای جهان | کرم موپان

اگر به خیابان‌های زیمبابوه سر بزنید متوجه می‌شوید که یکی از اسنک‌های رایج و پرطرفدار در این کشور، کاسه‌ای پر از کرم‌های موپان است. این کرم‌ها بسیار بزرگ و دارای رنگ‌های متنوع روشن بوده که از روی درختان محلی جمع‌آوری‌شده و پس از پاره کردن شکم، سرخ می‌شوند. این کرم‌ها شبیه هزارپا بوده و طعم گوشت مرغ می‌دهند.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
beytootenamnakyjcگردآوری، ویرایش و بازنگری، تحریریه مثبت 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا