گردشگری

معرفی مکان های تفریحی کشور عمان

یک سفر پر از هیجان به کشور همسایه‌مون عمان

ــ مسافرت عمان!!؟ نه بابا…..عمانم شد جا آخه؟ حالا چرا عمان؟ جای دیدنی نداره که…!!!

شاید ابتدا حس خوبی از پیشنهاد این سفر توسط یک دوست یا از جانب همسر، نداشته باشیم، چون اصلا هیچ تصور ذهنی در رابطه با کشور سلطنتی عمان نداریم و به دلیل آنکه تبلیغات گسترده ای مثل کشور امارات نداشته است آن را یک کشور کویری با مردم صحرا نشین و شترسوار فرض میکنیم. با این حال در این مقاله قصد داریم شما را با خصوصیات کشور عمان و مناطق گردشگری آن آشنا کنیم تا شاید نظرتان در رابطه با این عروس زیبای ناشناخته در خاورمیانه عوض شود و با هیجان بیشتری اقدام به تدارک سفر و گشت‌و‌گذار در این کشور ساحلی کوچک داشته باشید.

عمان یکی از کشورهای همسایه ایران با مرز آبی دریای عمان است که دارای گنجینه آثار باستانی و تاریخی بسیاری است، هرچند به صراحت این موضوع را اعلام نمی‌کنند، و باعث می‌شود بسیاری از مردم جهان به میراث و ارزش گردشگری درآن، پی نبرند و ظاهرا سیاست بزرگان این کشور بر این نظر است که تبلیغاتی در این مورد نداشته باشند.

گردشگری در عمان یعنی لذت بردن از آرامش در آغوش طبیعتی خواب‌آلود؛ کوه‌های بلند برای علاقه‌مندان به کوهنوردی، دره‌های سرسبز، کویر طلایی میراث اصیل عربی، به دور از هیاهوی شهرها و شلوغی‌ها و سواحل جذاب برای انجام انواع ورزش‌های آبی و ساحلی.

گردشگری در مسقط پایتخت سلطنتی عمان

عوامل زیادی مسقط، پایتخت عمان را به یکی از پربازدیدترین شهرها برای مقاصد گردشگری عمان تبدیل کرده است. این شهر منعکس کننده هارمونی متمایز است که با ترکیب بسیاری از نقاط دیدنی متنوع، ذائقه همه بازدیدکنندگان را برآورده می کند.

مسقط پایتخت توریستی این کشور نیز محسوب می شود، زیرا باغ‌های سرسبز و بناهای میراث باستانی و تاریخی بسیاری وجود دارد. از مهم ترین جاذبه های گردشگری عمان میتوان موزه ملی عمانی، خانه زبیر، مسجد جامع سلطان قابوس و مارینا بندر را نام برد. همچنین پارک طبیعی قورم برای پیاده روی و خانه رویال اپرا و کاخ سلطنتی العالم وجود دارد که با برخی از آنها آشنا خواهیم شد.

1-اماکن فرهنگی و تاریخی کشور عمان

مسجد جامع سلطان قابوس

این مسجد بزرگ‌ترین مسجد سلطنتی عمان و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان است، زیرا با سبک معماری منحصربه‌فرد خود چشم بازدیدکنندگان را به خود خیره می‌کند. در کناره‌های آن فواره‌های فراوان و همچنین گنبدهایی مملو از کتیبه‌های ظریف اسلامی است. دیوارها با کاشی‌های هنری و رنگهای خیره‌کننده تزئین شده است. و اگر یک توریست خوش‌شانس باشید اجازه دارید از مناره بالا بروید تا منظره ای جامع از شهر مسقط را با تمام ویژگی‌هایش ببینید.!!

در ضمیمه مسجد نیز، کتابخانه عظیمی بنا شده که شامل بیش از 20000 جلد کتاب از منابع اصلی در تمامی شاخه‌های علوم دینی، فقهی، حدیثی و … می باشد.

خانه اپرای سلطنتی در مسقط

این مکان اولین خانه اپرا در منطقه خلیج فارس است. این خانه به سبک مدرن عمانی تأسیس شده است و علاوه بر سالن اصلی که محل نمایش و اجرای برنامه های هنری است چندین سالن فرعی جهت رستوران‌های مجلل و مکا‌ن‌های خرید نیز میباشد که البته برای گردش و استفاده از رستوران‌ها و فضای خرید نیازی به تهیه بلیط نیست. همچنین باغ‌های سرسبز دورتادور این مکان سلطنتی را در برگرفته و بنایی بسیار دیدنی، شیک و لاکچری به وجود آمده است. از دیدن آن غافل نشوید.

کاخ سلطنتی العالم عمان

کاخ العالم یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری عمان به حساب می آید، اما با شکلی متفاوت تر، چرا که بازدیدکنندگان از سادگی و دور از اغراق بودن آن در سبک ساخت و معماری اصیل عربی متعجب می شوند، این کاخ بسیار زیبا برای دیدارهای رسمی پادشاهان و رؤسای جمهور کشورهای دیگر بنا شده است.

2-اماکن تفریحی در مسقط:

از اماکن تاریخی و فرهنگی فاصله میگیریم و پیش به سوی تفریحات آبی و ساحلی!!!

وادی بنی‌خالد در عمان

اگر از علاقه‌مندان به کوهستان و سفرهای کمپینگ هستید، می توانید از وادی بنی‌خالد، یکی از بهترین دره های مسقط دیدن کنید که زیبایی طبیعی خیره‌کننده‌ای دارد.

دره‌ای با آب و هوای فوق العاده و هیچ چیزی لذیذتر از یک غذای گرم کبابی، همراه با دوچرخه‌سواری و طبیعت‌گردی در دره‌ها در سفرهای گروهی با همراهان نیست.

باغ النسیم مسقط

این باغ زیبا و شگفت‌انگیز در مرکز شهر مسقط قرار دارد. باغ معروف ژاپنی در داخل این باغ است و به خاطر آرامش فوق‌العاده‌اش به باغ «هیان» معروف شده. درون باغ با پیکره‌های عظیم دایناسورها یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری برای بزرگسالان و کودکان محسوب میشود.

مارینا بندر روضه (بهشت) عمان

قابل توجه علاقه‌مندان به تفریحات آبی، آب‌بازی و پارک آبی: این مکان پیشنهادی ویژه برای شماست. چرا که «مارینا بندر الروضه» در صدر مکان‌های تفریحی عمان قرار دارد و بازدیدکنندگان بیشماری را به سمت خود جذب می‌کند، در اینجا می‌توانید بهترین تعطیلات را با دراز کشیدن در ساحل دریا و استشمام هوای تازه یا تمرین غواصی در میان ماهی‌ها و مرجان‌های رنگارنگ سپری کنید. همچنین کایاک سواری و لذت شنا در آب های زمردی رنگ و یا استراحت در وان جکوزی را از دست ندهید.

مرکز سرگرمی Fun Zone عمان

اگر اهل بازی هستید به شما مرکز سرگرمی فان‌زون را پیشنهاد می‌دهیم؛ مجموعه امکانات تفریحی جذاب و دوست داشتنی برای بچه‌ها و بزرگسالان بازی‌گوش، ازجمله بولینگ، اسکیت و پاتیناژ و بازی‌های الکترونیکی مدرن و همچنین وجود مکانی به نام «دهکده برفی» که نمادی از قطب و زندگی قطبی را به نمایش میگذارد. فقط حواستان باشد که با لباس مناسب سرما و یخبندان وارد این مکان شوید!!!

شبه جزیره مسندم

یک مکان جادویی و اغواکننده در کشورعمان شبه‌جزیره مسندم درقسمت تنگه هرمز قراردارد که از ترکیب آب‌های فیروزه‌ای و مناظر جذاب فلات، زیباترین تابلوی نقاشی را به بینندگان ارائه می‌دهد. می توانید با قایق گشت بزنید، ورزش های آبی مختلف را انجام دهید و در میان انبوهی از ماهی‌ها و صخره‌های مرجانی فوق‌العاده زیبا غواصی کنید، فراموش نکنید که لحظات لذت بخش خود را با عکس‌های یادگاری با یکی از زیباترین مکان های تفریحی عمان، ثبت کنید.

گردشگری در صَلاله

صَلاله عروس جهانگردی عمان در سواحل جنوبی این کشور به شمار می رود و یکی از زیباترین شهرهای عمان است و از ویژگی‌های آن علاوه بر وجود آثار تاریخی فراوان، وفور مناطق طبیعی جذاب مانند وادی داربت و ساحل مغسیل است. صلاله تقریباً در 1000 کیلومتری جنوب مسقط، قرار دارد و سواحل فوق‌العاده‌اش کیلومترها با آب‌های شفاف کریستالی، پوشیده از شن‌های سفید نرم، درختان نارگیل، واحه‌های* سبز فراوان با گیاهان شگفت‌انگیزشان، متمایز می‌شود. تراکم درختان کندر در این منطقه و مناظر دلربا جذابیتی دوچندان بر منطقه افزوده است.

واحه* آبادی سرسبز با یک چاه یا چشمه در دل کویر را گویند.

کوه سبز یا جبل الاخضر

منطقه کوه سبز یکی از زیباترین مناطق گردشگری عمان به حساب می‌آید، چرا که این کوه با چمنزارهای سرسبز و درختان میوه مختلف زردآلو، هلو و آلو و همچنین انار، که شهرت جهانی پیدا کرده است. این کوه دارای انواع حیوانات اهلی و وحشی نیز می باشد و کوه سرسبز یکی از جذاب ترین مناطق عمان برای گردشگری بین‌المللی به شمار می‌رود.

گردشگری در صحرای وهیبه

کمی از شنا و آب بازی و تفریحات ساحلی جدا میشیم و میریم به سوی صحرا و شن و ماسه و خورشید داغ؛ یکی دیگر از مراکز گردشگری در عمان، کمپینگ در صحرا در میان تپه های شنی است، زیرا اینجا چیزی جز ماسه وجود ندارد. صحرای وهیبه برای دوستداران کمپینگ و بیدار ماندن تا پاسی از شب در فضایی هیجان انگیز زیر آسمانی پر از ستاره، یکی از زیباترین مکان های سلطان نشین عمان محسوب می شود.

در این صحرا آفرود سواری را به خودروبازها پیشنهاد میدیم. خیلی از رانندگان سافاری، از اروپا و کشورهای فاقد صحرا و کویر جذب این مکان طبیعی توریستی میشوند.

گردشگری در راس الجنز

اگر عاشق حیات وحش دردل طبیعت هستید برای شما هم سورپرایز داریم؛ منابع طبیعی واقع در جنوب سور و یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری در عمان محسوب می‌شود و تعداد زیادی از گردشگران و خانواده‌ها را برای دیدن لاک‌پشت‌های دریایی در ساحل و بسیاری از حیوانات دیگر که در این منطقه زندگی می‌کنند به خود جذب می‌کند.

انواع بازار های مدرن و سنتی در عمان

بعد از تفریحات داغ و هیجان‌انگیز خریدکردن در بازارهای مدرن و سنتی میچسبه؛ ولی پیشنهادی به خرید نمیدیم چون هر واحد پول عمان برابر 2.5 دلار است و یک ریال عمان مساوی است با 1,324,500 ریال ایران در خرداد 1402

بنابراین وارد جزئیات بازارها نمی‌شویم اما این را بدانید بازار‌های جمعه، مطرح و الخوض جزو بهترین بازارهای خرید است و صنایع دستی عمان به وفور یافت میشود.

سخن آخر

خلاصه اینکه ما فقط تونستیم تعدادی محدود از زیبایی‌های کشور عمان رو در این مقاله بیاریم و بیشتر از اون از حوصله خارجه ولی خواستیم بگیم که در این الماس نهفته خاورمیانه همه‌گونه مکان تفریحی اعم از صحرا، دریا و ساحل، کوهستان، تپه، چشمه و جنگل وجود داره و میشه به اندازه یک تا دوهفته وقت‌گذاشت و همه این زیبایی‌ها رو دید و یا بر اساس ذائقه‌مون یک یا دو مورد از اونارو در یک سفر سه یا چهار روزه، انتخاب کنیم و به خودمون یه استراحت ناب و مجلل هدیه بدیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)
منبع
urtripstourflagسایت گردشگری علی باباویکی پدیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا