دکوراسیون و چیدمان

چیدمانی از جنس اصالت، رنگ و روحی از جنس هنرفیروزه(ویژه هفت سین)

در روزهای پایانی سال، حال و هوای شب عید و فصل بهار در خانه های ایرانی بیشتر احساس می شود. نو شدن و تازگی با خرید سفره هفت سین، به عنوان نماد سال نو، در آخرین لحظات زمستانی جذابیت بیشتری پیدا می کند. از طرفی این سنت دیرینه ما ایرانیان است که لحظه تحویل سال خود را با چیدن سفره هفت سین نمادین کنیم. البته چیدمان سفره هفت سین در کنار عناصری مثل سبزه، آینه و شمعدان و ماهی قرمز، ظروف شیشه ای یا طرح های هنری و … خود نمایی می کند.

سفره های هفت سین مهم ترین عناصر تزیینی عید نوروز هستند، بنابراین بهتر است با جدید ترین ایده های چیدمان برای محل کار، سازمان و خانه تان آشنا شوید.

نمادهای سفره هفت سین؛ آیین باستانی ایرانیان

در گذشته سفره های هفت سین تنوع کمتری داشتند و به مرور زمان تغییرات و تحولات چشم گیری پیدا کردند.  مثلا در روزگاران قدیم برخی از سفره ها، فقط هفت سین داشتند و چیدن آن ها ساده تر و بدون تزیینات بود.

در حالی که امروزه در کنار سین های سنتی سیب، سماق، سرکه، سنجد، سمنو، سکه، سبزه، شاهد تنوع زیادی در اجزای این سفره هستیم که آینه، گلدان، شمعدان، ساعت، فال حافظ، مجسمه های کوچک، نور پردازی های مختلف و … تنها برخی از ایده های تزیین چیدمانه هستند.

حفظ سنت های هفت سین در کنار زیبایی‌های امروزی؛ (3 نکته کاربردی)

برای برخی از افراد اهمیت دارد که سنت هفت سین به عنوان فرهنگ و هویت ایرانی، در کنار ایده های شیک و مدرن امروزی، همچنان پا برجا باقی بماند. چون زمزمه دعای تحویل سال و آروزهای قشنگ، تنها در کنار فلسفه هفت سین جلوه دارند. اهمیت این موضوع به اندازه ای است که هر ساله با گذشت زمان به نسل های آینده منتقل می شود.

این 3 نکته را به خاطر داشته باشید:

  • ایده های چیدمانه نو باعث ترویج فرهنگ ها و سنت های قدیمی به نسل های آینده می شود.
  • فراموش نکنید که شروع سال نو و فرا رسیدن عید نوروز، توجه به جنبه معنوی هفت سین است.
  • از اقلام و وسایل کاربردی خلاقانه ای استفاده کنید که در عین زیبایی و جذابیت، به گرامی داشت فرهنگ دیرینه ایرانی ها کمک کند.

آموزش 3 مدل چیدمانه خلاقانه؛ ویژه هفت سین 1403

تنوع و زیبایی چیدمان هفت سین، در اقوام مختلف ایرانی ارزش زیادی دارد. با استفاده از ایده ها و نکات زیر می توانید هم عیدانه ای از دل طبیعت داشته باشید و هم با مدل های شیک و لوکس هفت سین 1403 آشنا شوید.

10 دقیقه از وقتتان را برای مطالعه این بخش از محتوا بگذارید.

اول از همه باید در نظر داشته باشید که هدف شما از چیدن سفره هفت سین چیست؟

اغلب افراد در کنار زیبایی، به کاربردی بودن ظروف هفت سین خود اهمیت می دهند. زیرا برای دورهمی ها و پذیرای از مهمان ها مناسب هستند؛ بلکه با برخی از ایده هایی که در ادامه می گوییم، می توانید از آن‌ها برای تزیین منزل و محیط کارتان نیز کمک بگیرید.

به طور مثال با خرید ظروف جذاب و لوکسی مثل صنایع دستی فیروزه کوب، می توانید هفت سین خود را چند منظوره کنید. چون ظرف های دست ساز در کنار شکوه و جلایی که دارند، به عنوان اکسسوری های دکوری نیز استفاده می شوند.

چیدمان عیدانه هفت سین از ساده تا لوکس؛ با مدل های به روز

  • مینیمال و مدرن: علاوه بر نماد های هفت سین، می توانید از دست سازه های مینیمال مثل گلدان صراحی، سنبلدان فیروزه کوبی، کاسه های مس و فیروزه، کشکول و بشقاب مسی و … استفاده کنید که پرطرفدار ترین تم برای نوروز هستند. این دست سازه های دکوراتیو را می توانید به عنوان هدیه سازمانی در جشن آخر سال هدیه دهید. (بیشتر بخوانید: مقاله ایده هدیه سازمانی لوکس و نفیس را بخوانید)

توصیه می کنیم این ایده هنری کلاسیک و مدرن را درکانون مرکزی خانه و محیط کارتان قرار دهید تا جلوه خاصی به فضای شما بدهد. حتی برای این کار می توانید از نورپردازی های مناسب کمک بگیرید.

  • اصیل و قدیمی: از آن جایی که ظروف فیروزه کوبی، نشان دهنده فرهنگ و آیین قدیمی هستند، ایده اصیل و مدرنیته خوبی برای تغییر دکوراسین داخلی فضای منزل و اداره جات می باشند. علاوه بر آن هم خوانی بالایی با سایر المان ها و هر نوع دکوری دارند. حتی برای جلوه بیشتر می توانید از سکه های قدیمی، آینه، لاله و شمعدان مس و پرداز برای چیدمانی دلبرانه ایده بگیرید.
  • چیدمان خلاقانه و ترکیبی: در این مدل چیدمان سفره هفت سین، به تناسب و هارمونی بین ظروف، تزیینات و حتی رنگ ها نیز توجه کنید. از مهم ترین مزیت های صنایع دستی این است که با هر نوع تم و دکوراسیونی همخوانی و مطابقت دارند. بنابراین می توانید برای آب و تاب دادن به میز هفت سینتان، از رنگ های شاد و بهاری استفاده کنید که تخم مرغ ها و شمع های رنگی با طرح های مختلف یا کاسه سفالی برای گذاشتن ماهی بر سر میز یا سفره، چیدمان ترکیبی جالب و به یاد ماندنی می شوند.

ایده هفت سین متفاوت جدید؛ کاربردی برای هر فضایی

بعضی از خانم ها در روزهای پایانی اسفند، با شور و شوق خاصی به گشت و گذار در بازارها مشغول می شوند تا بتوانند هفت سین ایده آل خود را بخرند. از طرفی برخی از افراد به دلیل شاغل بودن فرصت این کار را پیدا نمی کنند. حتی در این ایام، منابع انسانی شرکت ها و مدیران سازمان ها، درگیر خرید سفره هفت سین کلاسیک می شوند تا از این طریق بتوانند حال و هوای بهار را به کارمندان خود منتقل کنند.

خانم های خوش سلیقه و مدیران وظیفه شناسی که به دنبال چیدمان منحصر به فرد و خاص هستند، می توانند با صنایع دستی آقاجانی، درخشش و گرمای هفت سین خود را بیشتر کنند. همچنین می توانید از کارشناسان خبره برند آقاجانی برای چیدمان صحیح هفت سین سال جدید خود ایده بگیرید.

هفت سین خود را با صنایع دستی آقاجانی کامل تر کنید

در دنیای مدرن امروز، هفت سین های ساده ولی در عین حال لوکس، طرفدارن زیادی دارند. از این جهت صنایع دستی، مدلی خلاقانه و قشنگ، ایده ای جدید، متفاوت و چشم گیر از نظر اغلب افراد هستند. فروشگاه های صنایع دستی آقاجانی در تهران و اصفهان، با ارائه محصولات متنوع و مختلف، انگیزه شما را برای خرید کالکشن عیدانه هفت سین دو برابر می کند.

هفت سین آقاجانی

5 ایده چیدمان

با هفت سین آقاجانی، ایده های جدید برای چیدمان یادبگیرید.

ترکیب نقره و فیروزه ظروف آقاجانی، زیبایی و اصالت را به دورهمی ها و دید و بازدید های عیدانه شما می دهد. این ظروف خاص که در اصطلاح به آن ها اکسسوری های دکوری نیز می گویند، ایده چیدمانه خوبی برای دکوراسیون های مختلف هستند مثلا:

  • استفاده از کنسول ها: این ایده به شما کمک می کند تا هفت سینتان در معرض دید مهمان قرار بگیرد.
  • استفاده از میز نهارخوری: میز نهارخوری به دلیل داشتن ابعاد مناسب، فضای مطلوبی برای چیدمان هفت سین شما هستند.
  • استفاده از میزهای کنار مبلمان: میزهایی که آینه و شمعدان روی آن قرار دارند، سوژه مناسبی برای چیدمان هفت سین و گرفتن عکس های خانوادگی هستند.
  • استفاده از تاقچه ها، دکور، شلف و قفسه ها: چنین نقاطی به دلیل این که در داخل دیوار یا کنار پنجره قرار گرفته اند، برای چیدمان هفت سین بسیار کاربردی هستند. نور مناسب به اکسسوری های مس و فیروزه، بازتاب و انعکاس دیگری می دهد.
  • استفاده از استند ها: می توانید از استند ها برای چیدن هفت سین خود استفاده کنید. این ابزار هم به دلیل قرار گرفتن در سالن پذیرایی، گزینه خوبی برای شما است.

انواع صنایع دستی فلزی را بشناسید:

هفت سین آقاجانی

کلام آخر

  • چرا استفاده از ظروف فیروزه کوبی آقاجانی برای هفت سین، ایده جالبی است؟

در ساخت این ظروف از سنگ فیروزه نیشابور استفاده می کنند که نماد آرامش است. در نتیجه رنگ آبی فیروزه، دکوراسیون شما را به فضایی آرام و دلنشین تبدیل می کند. از طرفی ماندگاری و دوام آن ها به گونه ای است که تا چندین سال قابل استفاده می باشند. همچنین با گذشت زمان نیز ارزش خود را حفظ می کنند و مانند سایر مدل ها، همچنان سبک جدیدی به حساب می آیند.

  • هفت سین آقاجانی، تنها برای طراحی دکوراسیون منزل مناسب است؟

واحد تولید صنایع دستی آقاجانیhttps://aghajani.net/، با استفاده از هنر قلمزنان ایرانی، به تولید و ساخت ظروف هنری پرداخته است که می توانید از آن ها برای چیدمان هر نوع فضا، کمک بگیرید. همه محصولات این برند، دکوراتیو بوده و با انواع تم، سبک های مختلف و محیط های اداری، رسمی، نمایشگاه ها، لابی های مجتمع مسکونی، هتل و … همخوانی و مطابقت دارند.

کارشناسان فروش ما برای خرید و چیدمانی شیک و زیبا برای هفت سین به شما مشاوره می دهند. (تماس مستقیم با کارشناس آقاجانی 09120368005)

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا