رپورتاژ آگهی

تابستان شمال کجا بریم؟

تابستان یکی از فرصت های مناسب برای سفر است و با توجه به این که هوا در این فصل از سال بسیار گرم است، افراد به دنبال مناطق خوش آب و هوا هستند. یکی از مناطقی که برای سفر در تابستان می توانید انتخاب کنید، شمال است. اما شمال هم گرم است و برای سفر به آن باید مناطق خوش آب و هوای آن را انتخاب کنید. اما کدام منطقه های شمال خنک هستند و ییلاقی به حساب می آیند؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی بهترین شهرهای شمال برای سفر در تابستان بپردازیم تا بتوانید سفری مناسب را تجربه کنید. البته پیشنهاد می کنیم پیش از سفر به شمال، ابتدا با اجاره ویلا شمال جاباما خیالتان را بابت محل اقامت راحت کنید و سپس به سفر بپردازید.

تبلیغات

شهرهای مناسب شمالی برای سفر در تابستان

شمال شهرهای زیاد و مختلفی دارد و هر یک از این شهرها جذابیت های خاص خود را دارند! یکی از مسائلی که برای سفر به شهرهای شمالی باید در نظر بگیرید، این است که ببینید کدام شهر برای سفر در کدام فصل مناسب است. در برخی فصل های سرد سال امکان سفر به برخی ییلاقات شمالی وجود ندارد! چرا که سرما شما را اذیت می کند و نمی توانید نهایت لذت را از آن منطقه ببرید. برخی شهرها هم در فصل های گرم بسیار گرم می شود و شما نمی توانید در فصل های گرم نهایت لذت را از آن ببرید. بنابراین باید بهترین فصل را برای سفر به هر شهر شمال در نظر داشته باشید. اگر قصد سفر به شمال در فصل تابستان را دارید، بهتر است مناطق ییلاقی را انتخاب کنید که در این بخش به بررسی چند مورد از آن ها خواهید پرداخت:

1. لاهیجان

لاهیجان یکی از سرزمین های شمالی است که به عروس گیلان معروف است. لاهیجان به سرزمین چای معطر و شهر بهار نارنج هم شناخته می شود و روی زمینی هموار و جلگه ای احداث شده است. در بخش شرقی لاهیجان یکی از زیباترین کوه های شمال کشور قرار گرفته است و به نام شیطان کوه معروف است. درفصل تابستان که هوا در اکثر مناطق شمالی گرم است، لاهیجان بسیار خوش آب و هوا است و از خنک ترین شهرهای گیلان محسوب می شود.

شاه نشین کوه یکی از مناطق دیدنی آن است که در گذشته برکه ای به طول 70 متر و عرض 200 متر بوده است اما در حال حاضر به یک دریاچه مصنوعی تبدیل شده است و جزایری در اطراف آن قرار دارد.

تبلیغات

2. ماسال

ماسال یکی از شهرهای گیلان است که به عنوان خنک ترین منطقه شهر گیلان در تابستان شناخته می شود. ماسال را می توان شهری در دامنه کوه های تالش دانست و علت خنک بودن آن هم این موضوع است. هر ساله توریست ها و گردشگران زیادی برای بازدید از ماسال به این منطقه سفر می کنند. یکی از تجربه های بسیار جذابی که می توانید در این منطقه داشته باشید، راه رفتن در میان ابرهای پنبه ای است که حس بسیار خوبی برای افراد ایجاد می کند.

بسیاری از افراد این منطقه رو منطقه ای اروپایی می دانند و دلیل آن هم زیبایی بسیار زیادی آن نسبت به مناطق دیگر ایران است. معروف ترین منطقه ییلاقی ماسال مربوط به روستای اولسبلنگاه که در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا واقع شده و 25 کیلومتر با ماسال فاصله دارد.

3. ماسوله

یکی دیگر از شهرهایی که به عنوان خنک ترین بخش گیلان پس از ماسال شناخته می شود، ماسوله است. ماسوله به خانه ها و معماری به کار رفته معروف است! چرا که خانه های آن به طوری ساخته شده اند که سقف یک خانه، حیاط خانه دیگر است. در زمستان این خانه ها پر از برف می شوند و فضای بسیار دیدنی ایجاد می کنند. البته در تابستان که هوا گرم است، گردشگران بیشتری به عنوان یک منطقه ییلاقی به آن سفر می کنند.

تبلیغات

برای سفر به این منطقه ابتدا باید از مبداء خود به سمت استان گیلان سفر کنید و سپس در فاصله 60 کیلومتری رشت به آن برسید. قدمت این شهر به 800 سال می رسد و جزء آثار ملی ایران محسوب می شود.

4. بندر انزلی

یکی دیگر از مناطقی که برای سفر در تابستان به شمال ایران می توانید انتخاب کنید، بندر انزلی است. بندر انزلی از مهم ترین شهرهای استان گیلان محسوب می شود که حدود 40 کیلومتر نوار ساحلی آن است. از مهم ترین مناطق دیدنی انزلی می توان به تالاب انزلی اشاره کرد که محیط زیست بسیار بکری دارد.

همچنین طبیعت و ساحل های آن هم بسیار جذاب و دیدنی است و می توانید در فصل های بهار و تابستان یک سفر هیجان انگیز را تجربه کنید. برای سفر به بندر انزلی می توانید با اجاره ویلا انزلی یک سفر فراموش نشدنی را برای خودتان رقم بزنید و تجربه مناسبی داشته باشید.

5. فیلبند

فیلبند یکی از معروف ترین مناطق گردشگری در بین شهرهای شمالی محسوب می شود که هر سال گردشگران بسیار زیادی از آن بازدید می کنند. روستای فیل‌بند در بخش های جنوبی دو شهر بابل و آمل قرار گرفته است و جنگلی از ابرها در آن دیده می شود. این منطقه به عنوان مرتفع ترین روستای ییلاقی استان مازندران محسوب می شود و زیبایی های بسیار زیادی برای بازدید دارد.

تبلیغات

جالب است بدانید که ارتفاع فیلبند به 2700 متر از سطح دریا می رسد که نشان دهنده خنک بودن این منطقه است. بنابراین اگر در فصل تابستان به دنبال شهری ییلاقی برای سفر هستید، یکی از انتخاب های شما می تواند فیلبند باشد.

6. جواهرده

یکی دیگر از روستاهای دیدنی مازندران که بسیار سرسبز و خوش آب و هوا است، روستای جواهرده است. جواهرده یکی از روستاهای شهر رامسر است و طبیعتی بسیار وصف نشدنی دارد. این روستا از جنگل های زیبا و خوش آب و هوا پوشیده شده است و مقصدی عالی برای گردش در فصل تابستان است.

در روستای جواهرده می توانید غذاهای محلی را بخورید و لذت ببرید. از مهم ترین غذاهای محلی این منطقه می توان به کباب ترش، میرزا قاسمی، بادمجان قلیه و شیرین تره اشاره کرد. بنابراین اگر می خواهید با دوستان یا خانواده خود به یک منطقه خوش آب و هوا و دیدنی سفر کنید، جواهرده را پیشنهاد می کنیم.

7. اسالم

یکی دیگر از شهرهای بسیار خنک و دیدنی که در استان گیلان قرار گرفته است، شهر اسالم است. اسالم در غرب استان گیلان قرار دارد و در واقع در شهر تالش قرار گرفته است. جمعیت این شهر حدود 40 هزار نفر است و مردم آن به زبان تالشی و ترکی صحبت می کنند. از مهم ترین صنایع آن می توان به گلیم، سفال، محصولات دامی، چوب و کاغذ اشاره کرد. آب و هوای بسیار عالی و دلپذیر این منطقه باعث شده تا اسالم به یکی از مناطق گردشگری شمال ایران تبدیل شود و هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کند.

تبلیغات

یکی دیگر از راه ها برای سفر شمال در فصل تابستان این است که هر شهری که دوست دارید را انتخاب کنید و با اجاره ویلا، سفری جذاب داشته باشید. به عنوان مثال می توانید با اجاره ویلا نوشهر محل اقامت عالی رزرو کنید و سپس از جاذبه های این شهر در ساعت های خنک شبانه روز استفاده کنید. بنابراین انتخاب با خودتان است و با توجه سلیقه خود می توانید سفری جذاب را برای خودتان رقم بزنید.

4.8/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا