گردشگری

جاذبه های گردشگری کشور عمان؛ دروازه جهان عرب

عمان یک کشور عربی است که در سواحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است. اگرچه در اینجا تنوع مذهبی وجود ندارد، اما مناظر متنوعی را مشاهده خواهید کرد.

تبلیغات

زیبایی سواحل زمرد، تاریخ غنی عرب در قلعه‌های باستانی، کوه‌های سرسبز، حیات وحش بی نظیر و بیابان‌های بی پایان، ماجراجویی عربستان را برخلاف هر کشور دیگری در سواحل خلیج فارس به شما هدیه می‌کند.

بازارها یا بازارهای محلی را می‌یابید که با صنایع دستی و معروف‌ترین کالای عمان، کندر پر شده است. مردم مهربان و قانون مدار با هم جمع می‌شوند تا این کشور را به مکانی که باید حتماً بازدید کنید، تبدیل کنند.

تاریخ عمان حکایت از قهرمانی، شجاعت، خرد، میهن پرستی، عشق و ارادت به میهن دارد.

موقعیت استراتژیک عمان نقش عمده ای در بسیاری از کارزارها و درگیری‌های منطقه ای در این منطقه داشته است.

تبلیغات

آل واتی در استان مسقط یکی از اولین شهرهای مسکونی است. اکتشافات مدرن باستان شناسی نشان می‌دهد که انسان‌ها در آن دوره در عصر حجر یعنی بیش از 10 هزار سال پیش در آن ساکن شده‌اند. بابلی‌ها و آشوری‌ها در عمان مستقر شدند زیرا آن‌ها می‌خواستند مسیر تجاری را که آسیا را به سواحل دریای مدیترانه متصل می‌کند کنترل کنند.

با گسترش اسلام، و پیوستن مزین بن گدوبه به عنوان اولین شخص در عمان و مهاجرت وی به مدینه برای ملاقات با پیامبر صلی الله علیه و آله، اولین مسجد در عمان ساخته شد. این مسجد المیدمر است که تا به امروز در ولایت سامیل پابرجاست.

مسقط (Muscat) “پایتخت عمان با قلعه‌های باستانی و سواحل زمرد”

مسقط (Muscat) در کشور عمانمسقط (Muscat) در کشور عمان

مسقط، پایتخت عمان، بزرگ‌ترین شهر عمان که به عنوان یک ارتباط تجاری اصلی بین شرق و غرب عمل کرده است و هنوز هم یک ایستگاه اصلی برای سفرهای دریایی و کشتی‌ها است. این شهر جذابیت قدیمی خود را حتی با ساختارهای جدیدتر با جزئیات عربی حفظ کرده است. مثلاً سواحل آبی زمردی و ورزش‌های آبی مهیج که علاقه مندان به ماجراجویی را به خود جلب می‌کند.

سلاله (Salalah)

سلاله خانه سلطان عمان، شهری زیبا با فرهنگی غنی، تاریخ و سواحل باشکوه است! این شهر که به شبه جزیره عربستان و آب و هوای منحصر به فرد خود مشهور است، پر از کوه‌های سرسبزی است که در فصل بارانی زنده می‌شود. سواحل خیره کننده آن فرصت‌های غواصی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. رستوران‌های آن در ساحل دریای عرب واقع شده و با غذاهای دریایی فوق العاده نیز خوشمزه و خوش طعم هستند.

سلاله مملو از فرهنگ و سنت اسلامی است، مساجد خیره کننده آن ساکنان آن را به شعارهایی دعوت می‌کنند که در سراسر شهر شنیده می‌شود. تاریخ و فرهنگ غنی سلاله در موزه‌ها، قلعه‌ها، مساجد و سوغات آن مشهود است. واقعاً منظره ای دیدنی، که مانند هیچ شهر دیگری در عمان نیست.

تبلیغات

ساحل مغسیل (Mugsail)

ساحل مغسیل (Mugsail) در کشور عمانساحل مغسیل (Mugsail) در کشور عمان

آبی شفاف با شن‌های سفید و صخره‌های زیبا در دو طرف یک منظره باشکوه و زیبا و تماشایی.

کاملاً ایده آل برای پیک نیک و شنای سریع.

همچنین بسیاری از کلبه‌های سنتی زیبا در ساحل وجود دارد که می‌توانید ناهار خود را با باربیکیو بخورید.

“آب‌ها و غارهای آبی آرام وادی دربات را کاوش کنید!”

وادی درباط (Wadi Darbat)

وادی درباط (Wadi Darbat) در کشور عمانوادی درباط (Wadi Darbat) در کشور عمان

وادی درباط دره ای سرسبز است که رودخانه ای از وسط آن عبور می‌کند. تپه‌های اطراف غارهای کوچکی دارند که مردم می‌توانند در آن کوه پیمایی کنند. مکانی عالی برای کمی پیک نیک خانوادگی یا یک جمع دوستانه است.

تبلیغات

تعداد زیادی دکه و رستوران کوچک در این دره وجود دارد که غذاهای خیابانی مانند شاورما، پاپ ذرت و بستنی را می‌فروشند.

Tawi Attair

Tawi Attairچاه پرندگان در کشور عمان

گذشته از وادی دربات، Tawi Attair قرار دارد که به “چاه پرندگان” ترجمه می‌شود، حاوی یکی از زرق و برق دارترین گودال‌هایی است که به سنگ آهک‌های عسلی مشهور است.

Tawi Attair سومین گودال بزرگ جهان است، زیرا 1 کیلومتر طول و 200 متر عمق دارد.

پارک باستان شناسی Sumhuram

پارک باستان شناسی Sumhuram در کشور لبنانپارک باستان شناسی Sumhuram در کشور لبنان

این میراث جهانی یونسکو در 25 مایلی شرق سلاله در بالای تپه ای مشرف به نهر زیبای آب شیرین خور روری قرار دارد. بازدید از این پارک خود بسیار جذاب است زیرا هم موزه است و هم پارک باستان شناسی. می‌توانید باستان شناسان در حال کار در اطراف ویرانه‌ها و حفاری این مکان تاریخی را مشاهده کنید.

از گالری موزه بازدید کنید و تاریخ مربوط به قرن اول قبل از میلاد تا قرن سوم میلادی را بیاموزید.

تبلیغات

مسجد سلطان قابوس (Sultan Qaboos)

مسجد سلطان قابوس (Sultan Qaboos)مسجد سلطان قابوس (Sultan Qaboos) در کشور عمان

مسجد سلطان قابوس بزرگ‌ترین مسجد سلاله است و در مرکز شهر واقع شده است. یک ساختار عظیم با ترکیبی زیبا از معماری عربی و مدرن است.

فضای داخلی آن به گونه ای طراحی شده است که احساس خلوص و فروتنی را برای مؤمن در هنگام نماز ایجاد می‌کند.

با لوسترهای عظیم، فرش‌های سبز و نقش و نگارهای دیوار تزئین شده است.

این مسجد به نام سلطان عمان، سلطان قابوس نامگذاری شده است. غیرمسلمانان همچنین مجاز به بازدید از مسجد و دیدن آن هستند.

نزوا (Nizwa) “شهری باستانی که توسط بلندترین کوه‌های عمان احاطه شده است!”

شهر نزوا (Nizwa) در کشور عمانشهر نزوا (Nizwa) در کشور عمان

در میان مرتفع‌ترین و باشکوه‌ترین کوه‌های عمان، شهر تاریخی نزوا قرار دارد. طبیعت محافظه کار و در عین حال باز نزوا که به “مروارید اسلام” معروف است، آن را به دومین مقصد بزرگ گردشگری در عمان تبدیل کرده است!

تبلیغات

این شهر باستانی زمانی مرکز تجارت، آموزش، دین و هنر بود. نزوا که توسط نخل خرما و مزارع موز احاطه شده است، شهری متنوع با جاذبه‌های تاریخی و کشاورزی فراوان است. این مکان پر از جاذبه‌هایی مانند قلعه نزوا، Souq، جبل اخدار و بسیاری دیگر است.

صحار (Sohar) “زادگاه سنباد ملوان!”

Sohar در کشور عمانSohar در کشور عمان

شنیده‌ها حاکی از آن است که خانه ملوانان مشهور احمد بن مجید و شخصیت افسانه ای سنباد است، صحار ترکیبی کامل از فرهنگ و جوامع معاصر است. این شهر دارای مراکز خرید و آسمان خراش‌های عظیم است.

یک رانندگی کوچک به حومه شهر، شما را به سمت بیابان‌های زیبا هدایت می‌کند. صحار پر از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید، خواه تماشای یک مسابقه شتر، خرید صنایع دستی سنتی و یا گشت و گذار در سواحل باشکوه.

به این مطلب امتیاز دهید

تبلیغات
منبع
holidifyomantourism

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا