زندگی روزمره

نحوه برخورد صحیح و حرفه‌ای با همکار مغرور

در این مطلب از مجله اینترنتی مثبت 1، نحوه برخورد صحیح و حرفه‌ای با همکار مغرور را بیان میکنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تبلیغات

ممکن است در هر محل کاری افراد مغرور وجود داشته باشند که نگرش کاملاً آگاهانه به آنها از اهمیت بر روحیه و بهره وری کارمندان دیگر تأثیر می‌گذارد. از طرفی همکاران مغرور با پیش کشیدن بحث‌های غیرضروری و بیهوده منجر به کاهش انگیزه و از بین رفتن بهره وری کارکنان می‌شود و تعامل و همکاری با این افراد بسیار مشکل است، بنابراین رفتارهای صحیح با همکاران مغرور و خودشیفته مهم است.

نحوه برخورد با همکار مغرور چگونه است؟

1. اختصاص وظایف مناسب

یک کارمند مغرور در کارهای گروهی خوب عمل نمی‌کند و باید به او وظایف انفرادی محول شود تا از تعامل بیش از حد با سایر همکاران جلوگیری به عمل آید.

2. گفتگوی کمتر

با کارمند مغرور گفتگو و همکاری کمتری داشته باشید تا از اثرات منفی آنها در زندگی و کار خود جلوگیری کنید.

3. همدلی

وقتی در کنار فرد مغرور هستید، همدلی کنید. با افراد مغرور با غرور پاسخ ندهید، زیرا این مسئله باعث سمی شدن وضعیت می‌شود. در عوض، سعی کنید همه چیز را از دیدگاه همکار خود مشاهده کنید. در بسیاری از موارد، تکبر مکانیسم دفاعی برای افرادی با اعتماد به نفس پایین است، یا می‌تواند نتیجه اتفاق دیگری در زندگی آنها باشد. بنابراین برای برقراری ارتباط بهتر و مؤثر با همکار مغرور باید با او همدل و دلسوز باشید تا به طور موثرتری نگرشی که در محیط کار نسبت به او وجود دارد را تغییر دهید.

تبلیغات

نحوه برخورد با همکار مغروربا همکار مغرورم چگونه برخورد کنم؟

4. کنترل رفتار

با همکاران مغرور با آرامش و بدون عصبانیت صحبت کنید و سعی کنید از بالا بردن صدای خود خودداری کنید زیرا فقط باعث ناخوشایندی اوضاع و درگیری می‌شود.

5. صحبت درباره رفتار آنها

همکار مغرور خود را در مکانی خصوصی دعوت کنید و در مورد رفتار و حس بدی که نسبت به رفتارهای او دارید، صحبت کنید تا به نحوی به سازش برسید. به عنوان مثال به او بگویید نحوه صحبتت با من واقعاً بی احترامی بود.

6. پرسیدن سؤالات

اغلب همکاران خودشیفته انتظار جوابی برای ادعا و اظهارات خود ندارند بنابراین باید با لحنی محترمانه، سوالاتی از قبیل: “چرا شما چنین اعتقادی دارید؟” یا “چه سند و مدرکی برای حرف های خود دارید؟” ، “این را از کجا شنیدید؟” یا “چرا اینقدر احساس بدی به مسائل و اطرافیان دارید؟” بپرسید. این سؤالات باعث می‌شود فرد مغرور در مورد رفتار خود فکر کند.

7. رفتار کردن با مهربانی

بعضی اوقات، به دلیل احساس خطر اطرافیانشان، مغرورانه رفتار می‌کنند. در ابتدا دانستن دلیل رفتار خودخواهانه همکار باعث می‌شود در تشخیص درست رفتار خود دقت داشته باشید. به عنوان مثال، با رفتاری مهربانانه و بیان جملاتی مانند “از راهنمایی شما متشکرم” یا “من واقعاً از کمک و بینش شما در مورد این پروژه ممنونم.” از رفتار فرد مغرور آگاه شوید.

نحوه برخورد با همکار مغرورنحوه برخورد و رفتار با همکار مغرور

8. رفتار کنایه آمیز

انجام رفتارهای شوخ طبعی و کنایه و لبخند با افراد مغرور یک روش خوب برای صحبت با آنها است. به صورت ایده آل به دنبال نقاط قوت همکاران خود باشید و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید بهترین کمک برای آنها باشید.

تبلیغات

9. شخصی نکردن تکبر آنها

احساس آزار و اذیت و توهین پس از گفتگو با همکار مغرور و خودخواه در محل کار بسیار ناخوشایند است و فضایی سمی بین کارکنان به وجود می‌آورد، بنابراین تا حدامکان از این رفتارها پرهیز کنید.

به یاد داشته باشید همکار مغرور تا زمانی که زندگی شما را مختل نکند، مشکل به حساب نمی آید. اما اگر به طور فزاینده‌ای باعث ناامیدی و عصبانیت شما شود باید قبل از از دست دادن شغل خود، نحوه رفتار با این افراد را یاد بگیرید.

4.2/5 - (4 امتیاز)
منبع
wikihoweconomictimesthemuse

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا